Problemer med at erstatte data i database.~
Fra : Dennis Munding

Dato : 04-05-05 14:46

Hej NG!

Efter råd fra Jacob Atzen og Troels Arvin, har jeg lagt min kode op på
http://www.pastebin.dk/ (var ikke klar over dets eksistens!) for at gøre det
lidt nemmere for mig at få hjælp.

Mit problem er, at mine gamle data i databasen ikke bliver erstattet af de
nye data - den sætter 2 tomme events ind istedet (det er en
kalender-database!).

Filerne er lagt op i nummer-orden.
D.v.s. at den første fil, som man møder på sin vej til at redigere er fil1.
Derefter følger fil2, og til sidst fil3, som gerne skulle sørge for den
endelige erstatning af gamle data....

Jeg får ingen fejl-meldinger undervejs - den indsætter blot 2 tomme
events....

Link til filerne:

Fil-1: http://www.pastebin.dk/index.php?show=522
Fil-2: http://www.pastebin.dk/index.php?show=525
Fil-3: http://www.pastebin.dk/index.php?show=526

Håber, at der er en, som kan hjælpe mig...

På forhånd tusind tak!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-05-05 14:49

Dennis Munding wrote:
> Jeg får ingen fejl-meldinger undervejs - den indsætter blot 2 tomme
> events....
>
> Fil-3: http://www.pastebin.dk/index.php?show=526

Du replacer i din query med intet - så vidt jeg kan se?
Ved ikke helt hvor du får $id fra (er det en POST eller GET eller lign?).

Desuden ekskverer du din REPLACE 2 gange... både i linje 7 og 8. Linje 8
bør blot være
if($result) { og ikke noget med mysql_query.

mvh
johan

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-05-05 11:29

Hej Johan!
"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> Du replacer i din query med intet - så vidt jeg kan se?
> Ved ikke helt hvor du får $id fra (er det en POST eller GET eller lign?).

Ja, du har ret - jeg havde lavet en fejl....
Jeg har postet en rettet version - adressen er:
http://www.pastebin.dk/index.php?show=527

M.h.t. $id, så er det mit problem - jeg ved ikke, hvordan jeg sender
rettelserne fra fil2 til fil3....??
Skal jeg skrive det ved "<form action=fil3.php..." - f.eks. sådan her: <form
action=fil3.php?$id=EventId...>?

> Desuden ekskverer du din REPLACE 2 gange... både i linje 7 og 8. Linje 8
> bør blot være
> if($result) { og ikke noget med mysql_query.

Det var jeg slet ikke klar over - alting er stadig meget nyt for mig. Jeg
klarer mig ved at prøve mig frem (jeg er newbie med stort "N"!), så ind
imellem sker der nogle ting, som jeg ikke helt forstår...

Men nu har jeg prøvet at gøre, som du skriver, og det har da hjulpet lidt -
nu poster den kun en tom event, så det var da et skridt i den rigtige
retning!
Mange tak for det.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 05-05-05 12:23

On 2005-05-05, Dennis Munding <mail@invalid.com> wrote:
> M.h.t. $id, så er det mit problem - jeg ved ikke, hvordan jeg sender
> rettelserne fra fil2 til fil3....??
> Skal jeg skrive det ved "<form action=fil3.php..." - f.eks. sådan her: <form
> action=fil3.php?$id=EventId...>?

Prøv med et skjult formularfelt:

<form ....>
<input type="hidden" name="EventId" value="$id" />
</form>

- Jacob Atzen

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-05-05 13:02

Hej Jacob!
"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med et skjult formularfelt:
>
> <form ....>
> <input type="hidden" name="EventId" value="$id" />
> </form>

Det gav desværre ingen resultat....

Men tak alligevel - det var da et forsøg værd!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 05-05-05 13:08

On 2005-05-05, Dennis Munding <mail@invalid.com> wrote:
> Hej Jacob!
> "Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Det gav desværre ingen resultat....

Jeg kan ellers garantere dig for, at du kan overføre værdier fra en
formular til et PHP script på den måde.

- Jacob Atzen

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-05-05 15:17

Hej Jacob!

> Jeg kan ellers garantere dig for, at du kan overføre værdier fra en
> formular til et PHP script på den måde.

Hmmm.... Synes snart, at jeg har prøvet alt muligt!

Vil du prøve at kigge de 3 filer igennem på pastebin.dk, og se om du kan
finde fejlen??
Adresserne er:
http://www.pastebin.dk/index.php?show=522 (Oversigt over kalender-indhold
hvor der er link til at redigere, slette og tilføje events jeg har ingen
problemer med at slette og tilføje.)

http://www.pastebin.dk/index.php?show=525 (Redigerings-siden - her er der en
form, hvor de forskellige oplysninger om den pågældende event automatisk
bliver ført ind i - men de nye data bliver ikke ført videre til den sidste
fil - mit problem!)

http://www.pastebin.dk/index.php?show=526 (Og det er så selve replace-filen,
som mangler input fra redigerings-siden...)

Jeg vil være dybt taknemmelig, såfremt du vil gøre mig den tjeneste!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 05-05-05 15:25

On 2005-05-05, Dennis Munding <mail@invalid.com> wrote:
> Hmmm.... Synes snart, at jeg har prøvet alt muligt!

Hvad har du da prøvet?

> Vil du prøve at kigge de 3 filer igennem på pastebin.dk, og se om du kan
> finde fejlen??

Fra fil3:

$sql = "REPLACE INTO drenge_events VALUES ('$id', '$year',
'$month', '$day', '$time', '$event')";

Har du prøvet at udskrive $sql og checke, at den indeholder, hvad du
forventer?

- Jacob Atzen

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-05-05 21:11

Hej Jacob!

> Hvad har du da prøvet?

Det er for omfattende at forklare her...
Meget af det forstår jeg ikke selv, men jeg er ved at være desperat...

> [...]
> '$month', '$day', '$time', '$event')";
>
> Har du prøvet at udskrive $sql og checke, at den indeholder, hvad du

Nej, men det vil jeg prøve...
Skal lige være sikker på, at jeg gør det rigtigt:

Flg. placeres et sted i filen:

print 'sql = ['.$sql']';

Er det rigtigt?
Om ikke andet, så prøver jeg det i hvert tilfælde...

Tak for svaret.