Sætte timeout på PHPSESSID
Fra : FamB

Dato : 27-04-05 23:17

Jeg har følgende kode (som virker OK):

$expireTime = 60*60*24*364; // 365 days
session_set_cookie_params($expireTime); // seconds
session_start();

Problemet er bare, at min PHPSESSID udløber før min cookie. Jeg har så
kigget på session_cache_expire:

$expireTime = 60*60*24*364; // 365 days
session_set_cookie_params($expireTime); // seconds
session_cache_limiter('private');
session_cache_expire(8760); // minutes
session_start();

Problemet er nu, at nu bliver min cookie sat til udløb når browseren
lukkes ned og ikke til 365 dage, som den ellers var tidligere!?

Hvordan får jeg samme udløb på både cookie og min gemte session på serveren?

Jeg køre med PHP5 på en FreeBSD server.

Fra : FamB

Dato : 29-04-05 07:55

> Hvordan får jeg samme udløb på både cookie og min gemte session på
> serveren?

Er der slet ingen der ved noget om det?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:12

On Fri, 29 Apr 2005 08:54:59 +0200, FamB wrote:

> Er der slet ingen der ved noget om det?
Mon ikke du vil finde et svar her:
http://www.zend.com/zend/tut/session.php?article=session&kind=at&id=4101&open=1&anc=0&view=1

NB 5. hit ved at benytte følgende søgemønster i google: timeout session
php

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen