udskifte tekst i streng fra et array
Fra : Martin

Dato : 25-04-05 10:58

Hej gruppe...

Sad og tænkte efter en nem løsning på mit lille problem.

Problem

har en streng der ser sådan her ud

$str = "[before]blaaaenmasse[middle]tekst[after]";

også har jeg et array der ser sådan her ud

$array = array(
"[before]" => "Noget tekst"
,"[middle]" => "Middel"
,"[after]" => "Efter"
);

Hvordan får jeg nemmeest udskiftet teksten i $str med teksten i arrayet?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-04-05 12:07

On 2005-04-25, Martin <news@natten-i.dk> wrote:
> [...]
> ,"[after]" => "Efter"
> );
>
> Hvordan får jeg nemmeest udskiftet teksten i $str med teksten i arrayet?

Hvis du deler $array op i to arrays kan du bruge str_replace(). Det er
umiddelbart det nemmeste jeg kan komme på.

- Jacob Atzen

Fra : Martin

Dato : 25-04-05 12:19

Jacob Atzen wrote:

> Hvis du deler $array op i to arrays kan du bruge str_replace(). Det er
> umiddelbart det nemmeste jeg kan komme på.

Den metode havde jeg opdaget - men søgte efter en der måske var nemmere
- noget ala in_array eller sådan noget

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-04-05 12:36

On 2005-04-25, Martin <news@natten-i.dk> wrote:
> Den metode havde jeg opdaget - men søgte efter en der måske var nemmere
> - noget ala in_array eller sådan noget

str_replace(array_keys($array), $array, $str)

Nemt nok?

- Jacob Atzen

Fra : Martin

Dato : 25-04-05 16:14

Jacob Atzen wrote:

> str_replace(array_keys($array), $array, $str)
>
> Nemt nok?

Ahhhh jaaa... den havde jeg da helt glemt :)