tele2adsl opsigelse
Fra : Karsten Potempa

Dato : 28-03-05 14:46

Hej Sendte en opsigelse 14-3 2005, hørte intet fra tele 2. Ringede til deres
kundeservice, det tog 1 time for at komme igennem. Fik så at vide at de ikke
havde modtaget en opsigelse, måtte så faxe en ind, er nu 8 dage siden har
stadig intet hørt .
Er det tele2s politik hverve en masse kunder men så når de ikke vil være
kunder mere holder de bare på dem, og vil ikke give slip.
Er ikke lige frem noget der får folk til at overveje at blive eller på et
senere tidspunkt måske blive tele2 kunde igen.
Karsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-03-05 18:27

Karsten Potempa wrote:

> [...]
> Er ikke lige frem noget der får folk til at overveje at blive eller på et
> senere tidspunkt måske blive tele2 kunde igen.

Jeg tror nu ikke, at de bevist smider breve/FAX ud, eller afviser at de har
modtaget breve/FAX/mail som de godt ved at de har modtaget, men for
efterhånden en god del år siden, sendte jeg et anbefalet brev med
svarkort*) til dem, efter nogle måneder hvor jeg intet havde hørt, så fik
jeg en rykker på den faktura jeg afviste at betale. Jeg ringede så til dem,
og de havde ikke modtaget mit brev med afvisningen, men da jeg så bad om et
FAX nr. hvortil jeg kunne FAXe kviteringen, så hun med det samme kunne se
ikke kun at de havde modtaget brevet, men også hvem der havde kviteret for
modtagelsen, så kunne jo pluskelig godt finde brevet.
Det endte forøvigt med at de trak frakturaen tilbage.

Jeg har også med andre firmaer været ude for at de har været uacceptabel
længe om at svare, så har jeg rykket flere gange pr. mail, og efter nogen
tid, så sendt rykkermailen til samtlige e-mail adresser jeg har kunnet
finde på firmaet, det har til dato altid givet positivt reslultat i løbet
af få dage. Når den der har med det at gøre ikke svare, så bliver
kolegaerne hurtigt træt af at modtage rykker, så de får rusket op i den der
skulle have svaret for længe siden. Man kan jo også være så heldit at det
er en af checferne man får fat i på den måde,,,
Den sidste var Scaniadam der havde sendt en faktura på leje af en bil, her i
starten af marts, selvom jeg ikke har haft noget med dem at gøre i 8-9
måneder.
Forige var Temore, jeg havde købt en tilskudsmobil, som jeg fortrød inden
jeg havde modtaget den, og efter aftale nægtede modtagelse af hos posten,
de lovede 2-3 gange at de næste onsdag ville sende pengene til mig, og at
de kun udbetalte penge om onsdagen. Da det stadig ikke hjalp hvemen at
sende mail, eller personligt afleverede brev, mod kvitering, så sendte jeg
så en rykkermail til samtlige e-mail jeg kendte, og kunne gætte mig til,
det hjalp, pengene kom, og de kunne pluskelig godt finde udaf at udbetale
penge på andet end en onsdag
Det er fordårligt af firmaerne at man skal opføre sig på den måde for at få
dem til at regere, men det hjælper,,,

*) Så kvitere modtager både i PostDanmarks bog, og på svarkortet, som så
sendes retur til afsender, således at man har en kvitering på modtagelse af
det anbefalede brev, uden at skulle have PostDanmark til at finde
kviteringen frem.

Ivar Madsen

Fra : Bjarne Stenfeldt

Dato : 03-04-05 11:59

Tak for advarslen. - Håber andre tænkte det samme.