Webpartner - de er da fantastiske
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 23-03-05 04:17

Hmm..

Jeg fik mig nok det bedste grin i lang tid i går.
Det var på et lidt underligt grundlag, for jeg havde netop snakket med
to af vores egne kunder, der ikke var ovenud lykkelige over at deres
websites var nede (hvilket jo var forståeligt nok) - så jeg satte
kursen mod Webpartner mens jeg fangede en af vores teknikere på
telefonen.

Han kunne hverken fange den ene eller anden anden maskine, routere
eller noget som helst - så vi antog at det var noget af deres centrale
udstyr der var gået i gulvet og tingene kom til at køre igen om et par
minutter - men alligevel kørte jeg derind - kald mig en kvinde, men
jeg har en intuition og den tar' sgu sjældent fejl

Nå, inde hos Webpartner - og det skal tages bogstaveligt - stank der
af diesel på gangene. Så kan man så nok gætte sig til, at det ikke er
fordi jeg parkerede inde i serverrummet, men at deres generator havde
kørt en tur.

Åbne døren til serverrummet - og så stod der ellers et par andre i
samme situation.

Mit første ord var "igen?" hvortil to andre blot nikkede.

Det er virkelig sørgeligt, at Webpartner til dato endnu ikke har lært,
at drive et serverrum på en nogenlunde hæderlig måde.

En driftmail der røg ud et stykke tid efter alt (i hvert fald deres
eget udstyr) var reetableret lyder:

"Berørte kunder : Alle

Starttid : 15:34
Sluttid : 16:30

Grundet en fejl i strømforsyningen til vores serverparkering, har der
de sidste 55 minutter været problemer med at få forbindelse til
internettet.

Fejlen er nu udbedret.

Fejlen opstod i forbindelse med en fejl på bystrømmen, Diesel
generator og UPS anlæg overtog forsyningen, men iforbindelse med at
bystrømmen blev genetableret udkoblede en maksimalafbryder forsyningen
til UPSen.

Hvis der er behov for opstarts hjælp til servere i serverparkeringen
kan supporten kontaktes på 70262303, så hjælper vi med eventuelle
problemer."

Grunden til mit grin var, at vi nu har endnu et punkt på listen over
misligehold - såeh, ny udbyder, her kommer vi

Første gang strømmen gik, var engang sidste år fordi "nogen" glemte at
den tavle de koblede deres nye aircons på, faktisk var en undertavle
til den serverparkeringen kørte på. Det havde sine sjove følger - to
strømsvigt på en dag og så en nat stort set uden køling..

I dag var der forsvundet fire hele skabe derinde fra - nogen har
åbenbart haft mere travlt end mig med at komme væk - jeg skal bare
lige have overstået en påske først og have nogen nye aftaler i hus

Vi led i øvrigt hverken data- eller hardwaretab og vi kørte igen for
fuld damp efter nogen diskchecks - første gang var dyrere.

G'nat herfra,
--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk - http://boyfriend.dk - http://copenhagenpride.dk

Fra : Sune

Dato : 23-03-05 11:03

> [...]
> at drive et serverrum på en nogenlunde hæderlig måde.
>
> En driftmail der røg ud et stykke tid efter alt (i hvert fald deres
Ak vel, jeg har haft nok af webpartner - vi flyttede ud der fra sidste år
med stor utilfredshed, og nåede derfor "kun" at opleve det ene strømnedbrud
(som faktisk var to - d. 6/10 & 7/10), hvilke for øvrigt var i følge fejl
på deres UPS så vidt jeg blev informeret, og det er også ups der har skabt
problemer denne gang.
Når man betaler i dyre domme for sin serverhosting og får at vide der er
nødstrømsanlæg, så forventer man at det er nødstrømsanlæg der virker og ved
webpartner vil jeg tilmed også tillade mig at forvente en hvis redundans,
men der har jeg tilsyneladende taget fejl.

De kan være nok så stolte af deres kåringer, vækstresultater år efter år
osv. osv., men når de ikke engang kan holde liv i deres eget datacenter så
kan det egentlig være mig lige meget, jeg har af den plus flere årsager mistet
al respekt for deres virksomhed, og hvis de vinder computerworld's pris som
årets dygtigeste teleselskab igen så ved jeg ikke hvad jeg skal mene om computerworlds
udvælgelseskritterier.

> Grunden til mit grin var, at vi nu har endnu et punkt på listen over
> misligehold - såeh, ny udbyder, her kommer vi
Vi havde grunde nok i forvejen, dog ikke nogen jeg ønsker at lufte her inde.
Vi har dog stadig ansvaret for kunders servere placeret hos webpartner, det
skal siges at disse først var online omkring kl. 18:30 i gen efter strømnedbrudet
kl. 15:34 - de kører ikke noget vildt kritisk, men gud fri mig vel, det gør
det ikke mere okay.

> I dag var der forsvundet fire hele skabe derinde fra - nogen har
> åbenbart haft mere travlt end mig med at komme væk - jeg skal bare
> lige have overstået en påske først og have nogen nye aftaler i hus
Det mest kedelige er tilsyneladende at de er ligeglade med de kunder de mister,
det virker som om at der kommer nye til lige så hurtigt som folk forsvinder
(rettere sagt faktisk hurtigere), men jeg går ud fra de store virksomheder
snart må have fået nok med to strømnedbrud af den karakter på under et halvt
år.

Mine helt personlige 10 cents her fra, og thumbs up til dit indlæg.
Sune