TDC forbrugsafregnet "bredbånd" - erfaring~
Fra : ebbe hansen

Dato : 22-03-05 18:07

Er der nogen der har oplevet "store" regninger med tdc´s produkt
forbrugsafregnet "bredbånd"?

"Store" regninger er i denne forbindelse regninger på over 600,- kr for en
måned eller over 1500,- kr for et kvartal.
Beløbene inklusive de 139,- kr i grundtakst.

på forhånd tak
ebbe

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Helge Duif

Dato : 23-03-05 14:45

Hej, jeg har godt nok ikke været så højt oppe, men ligget på omkring de 400
kroner pr. md. og har også skyndt mig at opsige abonnementet, men er jo
desværre bundet af de 6 måneder...

Inden jeg fik abonnementet havde jeg, ud fra de mb jeg downloadede på mit
modem, regnet ud at jeg ville have et forbrug på de 139,- + 35-40 kroner i
forbrug, men det har overhovedet ikke holdt vand.....

På det reklamemateriale fra TDC, der var tilgængelig i efteråret 2004 stod
der, at man kunne se ca. 10 hjemmesider pr. mb, det har de nu lavet om til
ca. 6 hjemmesider pr. mb.

Jeg har prøvet at sætte en mb-tæller til at holde øje med forbruget, og den
siger at hvis computeren bare står tændt, uden at der er NOGEN SOM HELST
programmer der kører (på nær Windows) så bruger den over 1 mb i timen. Hvis
Messenger kører er det meget værre...

Alt i alt har jeg i hvert fald fundet ud af, at denne abonnementsform ikke
er noget for mig.

mvh. Helge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-05 16:18

Helge Duif skrev:

>Hej, jeg har godt nok ikke været så højt oppe, men ligget på omkring de 400
>kroner pr. md. og har også skyndt mig at opsige abonnementet, men er jo
>desværre bundet af de 6 måneder...

Kan man ikke skifte til et abonnemet med frit forbrug i
bindingsperioden?
--
Knud

Fra : Helge Duif

Dato : 23-03-05 16:28

> Kan man ikke skifte til et abonnemet med frit forbrug i
> bindingsperioden?

Jo, men det var aldrig nogen sinde meningen, at jeg ville op og betale kr.
350-400 pr. månede for internet....

mvh. Helge

Fra : Anders S..

Dato : 23-03-05 18:33

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men det var aldrig nogen sinde meningen, at jeg ville op og betale kr.
> 350-400 pr. månede for internet....

He he.

Mange tager heller ikke højde for at evt. Windoews update! eller update til
et AV program.

MVH
Anders S..

Fra : Henning Wangerin

Dato : 01-04-05 21:26

On Wed, 23 Mar 2005 14:45:22 +0100, Helge Duif wrote:

> Inden jeg fik abonnementet havde jeg, ud fra de mb jeg downloadede på mit
> modem, regnet ud at jeg ville have et forbrug på de 139,- + 35-40 kroner
> i forbrug, men det har overhovedet ikke holdt vand.....

Det kan den nu godt gøre alligevel.

> eråret 2004
> stod der, at man kunne se ca. 10 hjemmesider pr. mb, det har de nu lavet
> om til ca. 6 hjemmesider pr. mb.

Tja det kommer jo an på hvad man fiser rundt og kigger på!

> [...]
> SOM HELST programmer der kører (på nær Windows) så bruger den over 1
> mb i timen. Hvis Messenger kører er det meget værre...

Siddenr din pc direkte på nettet, eller har du sat en router imellem?

Det kan nemlig gøre en meget stor forskel. En (normalt/forkert) opsat
windows kan nemlig være meget snakkesalig på nettet, og der er jo ikke
så godt når du betaler for trafikken.

Hvis du sætter en billig SOHO-router imellem, får du flere fordele:
1) De fleste udefra-kommende angreb på din maskine stoppes af routeren.
2) Alt det snak som din windows-maskine sender ud for at se om der ikke er
andre windows-maskiner den kan snakke med stopees af routeren => du sparer
mange penge.
3) Du kan simpelt koble en ekstra pc på din forbindelse

> Alt i alt har jeg i hvert fald fundet ud af, at denne abonnementsform
> ikke er noget for mig.

Men de rigtige forholdsregeler burde det ikke være noget problem
overhovedet. Jeg kender flere som bruger forbrugs-afregnet adsl uden
problemer, men de har også en router ind imellem deres makine(r) og
internettet.

Når jeg snakker med folk der ønsker forbrugs-adsl gør jeg dem også
klart at hvis ikke de er meget strikse med deres forbrug, så løber det
meget let løbsk.

Ligeledes vil jeg aldrig sætte en windows-maskine direkte på nettet,
uden at folk er blevet gjort kraftigt opmærksomme på
faren/sandsynligheder for at blive hacket, hvis ikke de samtidig får
installeret en router.