Forbindelse til flere lejligheder
Fra : Kim Christensen

Dato : 12-03-05 15:53

Hejsa

Vi er flere her i ejendommen hvor jeg bor som ønsker at dele en
internetforbindelse. Jeg læser hos tdc at man ikke må dele en forbindelse og
formanden her i ejendommen vil ikke tillade at det gøres hvis man ikke må.
Det betyder at forbindelsen vil få en helt anden pris hvis det skal være
lovligt.

Ved nogle om andre udbydere IKKE har stående at det ikke er lovligt ??

Mvh Kim Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-03-05 16:13

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> skrev

> [...]
> lovligt.
> Ved nogle om andre udbydere IKKE har stående at det ikke er lovligt ??

Jeg tror, at du roligt kan gå ud fra, at langt de fleste udbydere af DSL har
denne politik i deres privatabonnement.

Men hvis du tager en erhvervsløsning, så burde der ikke være disse
problemer, forudsat du gør opmærksom på, at der er tale om et Internetlaug.
Prisforskellen er i Cybercitys tilfælde faktisk kun momsen, så det er da til
at overkomme. F.eks. kan I få en 4000/768 linje til kun 999,- inkl moms. pr
måned.

Iøvrigt mener jeg ikke, at formanden kan blande sig i, hvad beboerne aftaler
indbyrdes, så længe I har ejendommens tilladelse til at trække kabler på
ejendommens ejendom. Hvad I så bruger jeres privat netværk til, rager ikke
ham, han har absolut ingen myndighed til at blande sig i den slags!

Han går vel heller ikke rundt og undersøger, om folk i ejendommen lytter til
ulovligt kopierede musikcd'er!

Claus

Fra : Peter Anskjær

Dato : 13-03-05 12:58

> Jeg tror, at du roligt kan gå ud fra, at langt de fleste udbydere af DSL
> har
> denne politik i deres privatabonnement.

Jeg tror alle har den.

> [...]
> til
> at overkomme. F.eks. kan I få en 4000/768 linje til kun 999,- inkl moms.

Er du sikker på det, jeg har haft fat i Cybercity med en sådan forespørgsel,
er dog ikke klar over hvor velinformeret medarbejderen var, men svaret var
nej.
Hvis man læser her:
http://www.cybercity.dk/erhverv/kundeservice/abonnementsbetingelser/adsl/
står der også at man ikke må give andre adgang til forbindelsen, men det er
selvfølgeligt lidt vagt hvis kunden er et internetlaug.

Mvh
Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-03-05 13:35

"Peter Anskjær" <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> skrev

> [...]
er
> selvfølgeligt lidt vagt hvis kunden er et internetlaug.

citat fra samme:

Kunden må ikke, uden skriftlig tilladelse fra Cybercity, lade IP-adresser
overtage eller på anden måde lade andre disponere over internetadgangen.
Abonnementet må således ikke anvendes til formidling af trafik for andre end
kunden eller dennes virksomhed/medarbejder.

Citat slut.

Hvis man på forhånd gør opmærksom på, at der er tale om et Internetlaug, så
burde man da kunne få denne tilladelse. Internetlauget er jo netop kunden.

Hvis de ikke vil sælge til en forening, så er det i mine øjnene en underlig
forretningspolitik.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-05 12:50

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> wrote in message
> [...]
> lovligt.
>
> Ved nogle om andre udbydere IKKE har stående at det ikke er lovligt ??

Mener ikke det er ulovligt med TDC´s erhversløsninger, hvis bare
forbindelsen sælges til "hulahovvej boligforening"

Men bare et forslag, hvad med at blive eneige om alle sammen at få indlangt
bredbånd, og så hvis i også vil have tv osv... SÅ er der jo flere udbydere
på banen med at levere virkeligt hurtigt Internet, en masse tv kanaler osv.
Der er selvfølgelig en invistering, men den betales der jo af på, og så er
den sag hurtigt ude af verdenen. når man også tænker på at egendommen bliver
mere værd.

måske ComX, Dansk bredbånd eller måske TDC bolignet.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 13-03-05 12:55

> Mener ikke det er ulovligt med TDC´s erhversløsninger, hvis bare
> forbindelsen sælges til "hulahovvej boligforening"

Da jeg havde fat i TDC for et stykke tid siden var det ikke lovligt, det
havde været tidligere, jeg tror ikke det er blevet lovligt i mellemtiden.

> [...]
> egendommen bliver mere værd.
>
> måske ComX, Dansk bredbånd eller måske TDC bolignet.
Nu skrives der godt nok ikke noget om hvor mange de er, men for mig at dømme
lyder det til at de er ret få. Hvis man skal have fat i f.eks ComX eller TDC
bolignet, så skal man være ret så mange for at det kan svare sig, hvis man
er en lille forening med 10-20 lejligheder, så kender jeg ikke andre
muligheder end at en køber en forbindelse der må deles og så deler den,
Tiscali er de eneste jeg kender til der tillader det.

Mvh
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-05 13:07

"Peter Anskjær" <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> wrote in message
> [...]
> havde været tidligere, jeg tror ikke det er blevet lovligt i mellemtiden.

Okay da

> [...]
> ikke andre muligheder end at en køber en forbindelse der må deles og så
> deler den, Tiscali er de eneste jeg kender til der tillader det.

Jeg ved nu Comx har lavet flere installationer for boligforeninger på 20-30
boligere

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-03-05 17:14

> [...]
bliver
> mere værd.
>
> måske ComX, Dansk bredbånd eller måske TDC bolignet.

Vi har allerede fået lagt nye kabler mv ind i ejendommen og det hele er sat
sammen i serverrum i vores kælder. Problemet er at her kun er ca. 20 beboer
som ønsker internet og det er ALT for dyrt at få en hovedlinie lagt ind.
Faktisk vil det være billigere at bestille internet privat i hver af de
lejligheder som ønsker internet. Trist men sandt.

Jeg kan forstå på jer at det altså IKKE er muligt at bestille en "alm"
internetforbindelse og så dele den rundt i ejemdommen.

Mvh Kim Christensen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 13-03-05 17:32

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan forstå på jer at det altså IKKE er muligt at bestille en "alm"
> internetforbindelse og så dele den rundt i ejemdommen.

Jeg mener helt bestemt at Tiscali gerne vil levere til jer hvis i køber en
pro linje. Jeg ved ikke om dette også gælder med Cybercity, men jeg mener
ikke tdc vil. Hvis man spørger Tele2 siger de officielt nej, men en
supporter jeg talte med sagde de så igennem fingre med det.
Jeg ville ringe til Cybercity Erhverv og høre dem ad hvilke muligheder der
er hvis i laver en forening.

Alternativet er jo at en privat køber en forbindelse som i deler, men dette
er jo imod betingelserne og vedkommende hæfter økonomisk hvis der er dårlige
betalere, så det er op til ens moral og mod.

Mvh
Peter

Fra : Svend

Dato : 14-03-05 06:35

> [...]
> Faktisk vil det være billigere at bestille internet privat i hver af de
> lejligheder som ønsker internet. Trist men sandt.

Ikke helt, faktisk vil com-x gerne grave en fiber ind til sådan et
antal, der er trods alt også telefoni i de kabler...

--
Svend

Fra : pjl

Dato : 14-03-05 20:12

Hej..
En interessant tråd...
Vi er et mindre lejemål med 70 lejligheder. Beboerne her har foreslået at få
indstaleret fælles bredbånd gennem udbyder af internet og tvkanaler.
Jeg kan forstå et relevante udbydere sætter en minimum grænse for antal
brugere.
Vil det være spil af tid at undersøge markedet hvis jeg mener at måske under
halvdelen her i byggeriet vil skifte fra kabeltv til bredbåndstv og internet
evt. gennem lysleder. ?
Hvilke firmaer kan I forslå ?

mvh Per Juul Larsen (bor i Tåstrup)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-03-05 22:09

"pjl" <juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> Vil det være spil af tid at undersøge markedet hvis jeg mener at måske
> under halvdelen her i byggeriet vil skifte fra kabeltv til bredbåndstv og

Jeg tror da gerne ComX vil levere... De har et par store projekter her i
Taastrup, bor selv i en forening på næsten 1100 lejligheder og venter på
comX, og har hært noget om at vores nabo byggeri, med også næsten 1100
lejligheder vil skifte udbyder da de har været mange karusler rundt, med
start med kabelnettet, nianet og hvad de ellers har fundet på.. men det har
vist ikke rigtig hært specielt godt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-03-05 22:12

"Svend" <web@tiscali.dk> wrote in message

> Ikke helt, faktisk vil com-x gerne grave en fiber ind til sådan et antal,
> der er trods alt også telefoni i de kabler...

Kommunikation uden grænser,, ja der er Internet, IP tv telefoni og så alm
Kabeltv, der godtnok leveres på en seperart fiber.. og hvad man ellers kan
finde på i fremtiden.

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-03-05 19:56

Jeg vil kraftigt anbefale at i undersøger nærmere inden i lægger nye kabler
mv. I vores ejeldom har vi klart begået en brøler... Det ser ud til at det
eneste vi får billigere er abbonoment på telefon og en anelse billigere
kabeltv....

Så vidst jeg husker, så var det comX der gerne ville sørge for internet, god
hastighed og til en helt ok pris... bortset fra at de OGSÅ vil stå for
opsætning at server mv til en udgift på 100.000 - og aftalen kan ikke
opsiges i 3 år....

Så med vores ca. 20 tilmeldte på internet går den jo ikke.....

Nok kan vi få en 2/2 mb linie, som koster ca. 4000 og det bliver, ved 20
tilmeldte, 200 kr pr måned.. ikke ligefrem billigt med så lav en hsdtighed
til så mange...

Mvh
Kim Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-05 22:22

> [...]
> hastighed og til en helt ok pris... bortset fra at de OGSÅ vil stå for
> opsætning at server mv til en udgift på 100.000 - og aftalen kan ikke

Det lyder nu ikke som comX at opsætte server, det har jeg i hvertfald aldrig
hørt om. Det foregår jo centralt. Det baseres jo på fiber ind, og QOS
enheder og så servere er centrale, ikke decentralt hos hver beboerforening.

> [...]
> tilmeldte, 200 kr pr måned.. ikke ligefrem billigt med så lav en hsdtighed

Uden at det lyder som Comx, så er det 4000 jo nok installationsudgiften,
hvis man vil slippe for at bruge TDC`s kabler. men det kan da godt være at
når i kun er 20 beboere, at tilslutningsafgiften er for dyr, til at man kan
holde prisen meget langt nede...

tror lige du skal se lidt nærmere på den levandør i har, om det nu også er
comX..

Fra : pjl

Dato : 16-03-05 11:39

Hej..

ComX har lagt lysleder i nærheden så det er relevant at undersøge deres
tilbud
for vores vedkommende her i bebyggelsen. 70 lejemål.
TDC har dog samtidigt rundsendt en en anden løsning. Webspeed eller
Webmodul.
512Kb tilbydes væsentligt billigere hos ComX.
Er der nogen her som kan belyse de forskellige fordele ved de to selskaber.
ComX leverer varen på lysleder og TDC på kobber.
Hvilke parametre skal jeg focusere på ved udvælgelse af system...

mvh Per Juul Larsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-03-05 03:35

> [...]

> tilmeldte, 200 kr pr måned.. ikke ligefrem billigt med så lav en hsdtighed

Hvis der ikke er nogen, som kører P2P programmer, så er det altså ikke så
tosset. Det kommer ikke til at virke så langsomt, som du tror.

Claus

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-03-05 10:07

Det er ComX der har opstart på 100.000 kr.... jeg skriver det lige igen...
ethundredetusinde kroner...

Mvh Kim Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-05 15:51

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> wrote in message
> Det er ComX der har opstart på 100.000 kr.... jeg skriver det lige igen...
> ethundredetusinde kroner...

Det er vist tilslutnignsafgift... og er vist forskellig om man er en lille
forening eller stor forening.. Det er desuden ikke særligt dyrt for at få
gravet fiber frem. og hvad der ellers kommer oven i det.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 16:46

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> skrev

> Det er ComX der har opstart på 100.000 kr.... jeg skriver det lige igen...
> ethundredetusinde kroner...

Hvad i alverden har det med en 2mbit linje at gøre?

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-03-05 07:51

Og vi hilser morn til Claus. Hvor står der noget om 2 mb i min tekst ?
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-05 18:26

"Kim Christensen" <sporg@mig.dk> skrev

> Og vi hilser morn til Claus. Hvor står der noget om 2 mb i min tekst ?

Du citere mit indlæg, men skriver noget ganske andet. Det du citerer og det
du skriver giver slet ingen mening.

Claus