Ny Cybercity ADSL-kunde?
Fra : Kim

Dato : 09-03-05 13:26

Det står på
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#epsd498
at: *Ønsker du at få en tekniker til at tilslutte dit ADSL-udstyr betaler
du et
installationsgebyr på 695 kr." Det ønsker vi helst ikke.

Min søster vil gerne på nettet med CC og i den forbindelse har vi lige
ringet derind.

Der er et fastnet-telefonstik i lejligheden men det bliver ikke brugt da min
søster ikke
har eller ønsker fastnettelefon.

Det vi ønsker er en " Gør det selv pakke " men supporteren sagde så i
telefonen at,
at der under alle omstændigheder skal en tekniker ud til 695 kr, for at da
hendes
fastnettelefon ikke er aktiv, skal der en TDC teknikker ud på vegne af
Cybercity
og forbinde den til Centralen ( tilslutte kobberet ) samt montere et separat
stik til
ADSL-forbindelsen.

Han sagde også¨at der hvor min søster bor er Cybercity repræsenteret via
eget
udstyr på centralen samt at der er et ledigt kobberpar fra centralen og til
hendes adresse.

Er min søster virkelig tvunget til at få en teknikker ud til 695,- kr eller
burde det ikke
være muligt at få en " Gør det selv pakke " ?

Har min søster andre billige muligheder for at komme på nettet ?

TDC's Webspeed er pt ikke en mulighed da boligforeningen ikke er koblet op
via TDC.

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-05 13:30

"Kim" <MM@XX.dk> crashed Echelon writing

> Er min søster virkelig tvunget til at få en teknikker ud til 695,- kr
> eller burde det ikke
> være muligt at få en " Gør det selv pakke " ?

Ja, teknikeren der kommer ud skal tilslutte stikket i ejendommen til TDC
net ud mod centralen.

Gør det selv pakken er kun til folk, der allerede har et telefonstik som er
tilsluttet på centralen, altså med telefoni som service.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 09-03-05 13:37

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev
> [...]
> er
> tilsluttet på centralen, altså med telefoni som service.

Fint nok Bjake.
Har min søster ellers andre billige muligheder for at komme på nettet ?

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-05 13:45

> Har min søster ellers andre billige muligheder for at komme på nettet ?

Kommer an på hvad din søster har.

Stofa, Webspeed eller hvis der er et hotspot i området.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 09-03-05 14:53

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev
> Kommer an på hvad din søster har.

Hun har Ikke noget lige nu.
Hvad mener du med hvad hun har ellers ?

"Kim" <MM@XX.dk> skrev
> TDC's Webspeed er pt ikke en mulighed da boligforeningen
> ikke er koblet op via TDC.

Hvad er hotspot for noget ?

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-05 16:09

> Hun har Ikke noget lige nu.
> Hvad mener du med hvad hun har ellers ?

Ja andre bærelinjer hun kan få internet igennem. ADSL kræver kobber på
telenettet. Her er udbyderne begrænset når hun ikke har fastnetlinje til
CyberCity og Tiscali (Tiscali er overgået til Tele2, og dermed bliver
produktet måske påkrævet teleabb. som Tele2 kræver det idag).

Så er andre muligheder for internet enten gennem kabeltv,
satelit, strømnettet eller trådløs fobindelse.

KabelTV er igen ganske få udbydere, da de hver især har et rimeligt
monopol. Her er TDC, Stofa, Dansk KabelTV o.a.

Satelit ved jeg ikke om er så udbredt idag som tidligere, her krævede dog
at upload (eller det at sende data) skete over modem linje.

Strømnettet. Et par aktører er igang med den mulighed, dog tilbydes det kun
i begrænsede områder p.t., men udrulning er på vej.

Trådløst, kan både være over mobilnettet, dog er det en dyr løsning eller
via hotspots.

Hotspots er baseret på Wifi eller i alm dansk ufagligt udtale trådløst
netværk. Her er en del udbydere, som tilbyder man kan koble på deres
hotspots, enten gratis eller for et beløb pr. måned.

TDC tilbyder fx. trådløst internet på Statoil stationer, McDonalds, 7-11
o.m.a. steder. Så hvis din søster nu boede nær sådan et hotspot, kunne hun
bruge internettet gennem denne metode. Det er ofte billigere og nogen gange
gratis i forhold til at have sin egen linje.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-03-05 19:14

> [...]
> CyberCity og Tiscali (Tiscali er overgået til Tele2, og dermed bliver
> produktet måske påkrævet teleabb. som Tele2 kræver det idag).

Tele2 kræver fastnettelefon idag, fordi det er et krav ifbm. TDC BitStream
Access. Men nu har Tele2 fået eget udstyr på en del centraler, og får
således mulighed for at tilbyde ADSL uden telefoni. Og det er da også mit
håb (og bedste bud,) at det er hvad der vil ske.

Det skal siges, at jeg arbejder i Tiscalis kundeservice, men endnu ikke har
hørt nogle udmeldinger om, hvad der kommer til at ske på det punkt. Således
er ovenstående blot gisninger, og dem må I tage som I vil.

--
Mvh. Jesper