Hastighed
Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 12:53

Hej med jer

Den dag idag har jeg en Webspeed forbindelse til 619 kr
4.096/256 kbit/s forbindelse

Jeg kunne godt tænke mig en 10MB forbindelse og gerne med min 1 MB opload

hvor kan jeg få det ? til selvfølgelig en fornuftig pris ikke

vh

Willi
Valby

Fra : René Jacobsen

Dato : 27-02-05 13:26

Willi Rouainia wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig en 10MB forbindelse og gerne med min 1 MB opload
>
> hvor kan jeg få det ? til selvfølgelig en fornuftig pris ikke

TDC eller Cybercity ADSL 8 Mbit/768 Kbit til ca 2000 kr ex. moms om
måneden er nok det billigste du finder, med mindre der er andre
fælles-bredbånd-installationer i din ejendom, hvilket jeg tvivler på når
du allerede har webspeed. Det almindelige er at have max én fælles
installation pr ejendom.

Du må godt nok have en stor harddisk.. eller mange CD'er hvis du
virkelig har et 10Mbit behov. Eller bare mange penge.. det er
selvfølgelig også en mulighed.

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 13:33

René Jacobsen skrev:

> Du må godt nok have en stor harddisk.. eller mange CD'er hvis du
> virkelig har et 10Mbit behov. Eller bare mange penge.. det er

Hvis man nu vil streame til flere maskiner i husstanden, så kræver det
en del båndbredde.

Det er ikke alle der bruger deres hurtige forbindelser til umådeholdent
download.

Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 14:58

Det skal bruges arbejdsmæssigt
Men i beboerforeningen har de lavet en rigtig spasser aftale med tdc som er
gældende i 5 år

så jeg/vi skal lave i 5 år med kun webspeed
jeg havde indhentet tilbud fra fascom som kan give en 100mb linie for
omtrent 400 kr pr måned pr beboer
men vi må bare ik for TDC

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 27-02-05 15:06

Og hvad tror du sådan en aftale er værd? Vi har også købt en
forbindelse i vores ejerforening, der viser sig at være lidt FOR
billig.

- Mark Lorenzen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 15:45

hva mener du ??

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 27-02-05 15:55

Ting kan blive for billige... Vi blev lovet guld og grønne skove for
ingen penge og fik så en middelmådig forbindelse. Der er desværre en
del mindre (læs: alternative) udbydere, som lover meget og ikke kan
holde det. I fremtiden tror jeg vi vil holde os til de etablerede
udbydere og så betale det, det nu engang koster.

Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 17:30

Fascom er dem som har lavet hele brøndby´s net jeg har flere venner som har
det og det køre rigtig godt

vh

willi

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 27-02-05 17:32

OK, godt at vide!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 18:29

Mark Lorenzen skrev:

> [...]

Hey Willi og Mark, hvor smart (og overskueligt) synes I dette
mega-citat er?

Vil I ikke godt kigge på flg. link, tak?

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 27-02-05 20:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:

> [...]
> - Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Jeg ved det.... men min undskyldning er at Willi begyndte Jeg
hader selv, når svaret ikke kommet EFTER det oprindelige indlæg.

- Mark Lorenzen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 20:33

> Jeg ved det.... men min undskyldning er at Willi begyndte Jeg
> hader selv, når svaret ikke kommet EFTER det oprindelige indlæg.
>
> - Mark Lorenzen
bare skyd skylden på en sageløs he he

jeg beklager dybt

vh

willi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-05 11:07

Mark Lorenzen skrev:

[Mega-snip]

> Jeg ved det.... men min undskyldning er at Willi begyndte Jeg
> hader selv, når svaret ikke kommet EFTER det oprindelige indlæg.

Jeg kan, så kan du også. Og hvad med at klippe lidt i det?
Det lykkedes også fint for mig.
- Er det ikke bare dovenskab?

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-02-05 00:47

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hey Willi og Mark, hvor smart (og overskueligt) synes I dette
> mega-citat er?

Hvorfor satan tror du, at de har brug for *meget* kraftige forbindelser

FUT dk.snak.off-topic (da jeg er det)
--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-02-05 14:20

On Sun, 27 Feb 2005 17:29:57 +0100, "Willi Rouainia"
<willi@thekrew.dk> wrote:

>Fascom er dem som har lavet hele brøndby´s net

Ja, for passende definitioner på "hele Brøndby".
Det er nok nærmere halvdelen af Brøndby.

--
/Jarlskov

Fra : Lars Lautrup-Larsen

Dato : 27-02-05 15:42

> [...]
WR> gældende i 5 år
WR> så jeg/vi skal lave i 5 år med kun webspeed
WR> jeg havde indhentet tilbud fra fascom som kan give en 100mb linie

Huh!? Jeg vil da håbe at det er en forening af nørder for "almindelige mennesker"
får du aldrig til at betale 400 kr. om måneden for en internet-forbindelse
om den så er 100 gigabit!

Med venlig hilsen/Regards
Lars Lautrup-Larsen
www.geocaching.dk - skattejagt med GPS

Fra : Willi Rouainia

Dato : 27-02-05 15:55

det er jo med telefoni

ringer gratis internt samt en lavpris til"udgående" opkald

vh

willi

"Lars Lautrup-Larsen" <lars-at-lautrup-dot-dk@nospam.org> skrev i en
meddelelse news:17231632451157124531250@news.tele.dk...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-05 15:52

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> wrote in message

> Men i beboerforeningen har de lavet en rigtig spasser aftale med tdc som
> er
> gældende i 5 år

Ja sådan er det jo ofte, at udbyderen laver installationen næsten gratis,
men stiller så det krav at man er bundet i 5 år på installationen.

> så jeg/vi skal lave i 5 år med kun webspeed

Nej, det er da ingen der siger....

I kan da frit vælge at lave jeres egen installation, og finde en udbyder
dertil...

Det er det samme her.. Vi er stadigt bundet af de 5 år med Stofa.. Men det
kun på stofanet delen.... Så vi er igang med at få installeret comx... Efter
der forsætter stofanet stadigtvæk.. Men det er da stofa´s problem hvis alle
kunderne opsiger deres aftaler og hellere vil have Comx... Men Stofa er vist
godt sure, da de mister nok omkring 600 stofanet kunder på den. men de kom
ikke med et bedre tilbud ved udbud.

> jeg havde indhentet tilbud fra fascom som kan give en 100mb linie for
> omtrent 400 kr pr måned pr beboer
> men vi må bare ik for TDC

Selvfølgelig må i da det.. Det som der ligger i aftalen er da bare at i er
låst til at bruge TDC på det netværk i har... I er nok bundet for TV.....
Men i kan da sagtens opsige jeres individuelle webspeed abonnementer....

Men tro nu ikke du for 100mbit internet hos Fascom....
" Det fælles anlæg etableres med et højhastigheds lokalnet.
Alle, der bruger Internet, får bredbånd, hvor både billedkvalitet og
hastighed er helt i top, og hvor man kan være på Internettet uden at spærre
telefonen.
Alle i netværket kan gratis kommunikere og udveksle data indbyrdes, og
netværket beskyttes med en "firewall".
Det fælles netværk giver mulighed for at tegne storkunde-abonnement på en
hurtig internetforbindelse. "

Altså nok 100mbit lokalnetværk, og så en passende internetforbindelse til
hele foreningen?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-02-05 02:10

Bjarke Hansen wrote:

> Men tro nu ikke du for 100mbit internet hos Fascom....

Hvis foreningen har bestilt et link på 100Mbps - så får de det.
FasCom leverer bl.a. et 100Mbps link til Ballerupnettet, 2x45Mbps til
BrøndbyNet, 1x45Mbps til FirkantNet, 1x45Mbps til Kobbelnet...osv.

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-05 15:54

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Hvis foreningen har bestilt et link på 100Mbps - så får de det.
> FasCom leverer bl.a. et 100Mbps link til Ballerupnettet, 2x45Mbps til
> BrøndbyNet, 1x45Mbps til FirkantNet, 1x45Mbps til Kobbelnet...osv.

Tjaa men nu blev der vel talt om internet adgang... Det er da fintnok med en
100Mbit link.. Men man kan vel ikke sige at beboeren har en 100Mbit
internetadgang.. Er det ellers noget af dit arbejde idag? Du arbejde i
Mobilixnet førhen ik?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-05 13:12

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig en 10MB forbindelse og gerne med min 1 MB opload
>
> hvor kan jeg få det ? til selvfølgelig en fornuftig pris ikke

Det kan man jo ikke få med normal Adsl, men der siges jo der kommer nye
standarter inden for dsl standarterne som kan klare mere...

Men som det er idag er der nok ikke andet for at gå sammen med sin
beboerforening e.l om at få indlangt rigtig ethernet kablet eller fiber til
hver bolig og en bredbåndslevandør....

Fx ComX 20/20Mbit 599 eller 10/10 299,-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 18:27

Bjarke Hansen skrev:

> Det kan man jo ikke få med normal Adsl, men der siges jo der kommer

Vi er heller ikke i xdsl-gruppen