E-Mail
webnoob 5265
Hamster header.def med æøå
Fra : Claus U

Dato : 11-05-05 08:53

Hej gruppe

Jeg har tilføjet følgende til min header.def:

If Bodyline(1) contains "John Doe"
Delete Bodyline 1
Set Bodyline(1) = "Vær hilsen John Doe, du skrev:"
endif

Men resultatet bliver "Vær hilsen John Doe, du skrev:" i stedet. Jeg har
selvfølelig prøvet at læse manualen - men kan altså ikke lige komme unden
om dette problem. Er der en venlig sjæl, der kan komme med et par hints?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-05 09:30

Claus U skrev:

> Men resultatet bliver "Vær hilsen John Doe, du skrev:" i stedet. Jeg har
> selvfølelig prøvet at læse manualen - men kan altså ikke lige komme unden
> om dette problem.

Har du prøvet at gemme filen som utf-8?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus U

Dato : 11-05-05 10:04

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Har du prøvet at gemme filen som utf-8?

Men header.def er jo en ganske almindelig txt file?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-05 10:25

Claus U skrev:

> Men header.def er jo en ganske almindelig txt file?

Ja - og tekstfiler kan gemmes med ANSI-tegnsættet eller med UTF-8. I
Notepad kan du vælge tegnsættet i boksen "Kodning" (i gem-dialogboksen).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus U

Dato : 11-05-05 19:42

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Ja - og tekstfiler kan gemmes med ANSI-tegnsættet eller med UTF-8. I
> Notepad kan du vælge tegnsættet i boksen "Kodning" (i gem-dialogboksen).

Takker - det var lige hvad der skulle til!
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 11-05-05 18:01

Claus U wrote:

> [...]
> om dette problem. Er der en venlig sjæl, der kan komme med et par hints?

Måske dette kan bruges. Indsættes til slut i header.def.

If Has8BitChars AND Header(Content-Type) contains "text/plain"
endif

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&selm=8ns3vr.3vg8mn1.2%40news.grandrath-net.de

Men hvad har du af indstillinger i KN under "Default-Charset-Settings"
under fanebladet "General"?

Carl