E-Mail
webnoob 5265
XanaNews 1.17.4.1 Links
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-05 15:10

Er det muligt at få XanaNews til at kunne poste lange links som f.eks
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=g4i1011ufg8aenuue9gjifv
m1pr5catp5b%404ax.com&rnum=9&prev=/groups%3Fas_q%3Dtest%2520af%2520test%

Uden at det knækker
(nu skal det nok passe at det ikke knækker denne gang)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-05-05 18:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> Er det muligt at få XanaNews til at kunne poste lange links som f.eks
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=g4i1011ufg8aenuue9gjifv
> m1pr5catp5b%404ax.com&rnum=9&prev=/groups%3Fas_q%3Dtest%2520af%2520test%

http://kortlink.dk/google/rzp

Jeg ved ikke, om du kender Kortlink? Jeg har prøvet 'klistre' dit
link sammen i Kortlink. Hos mig virker det sådan, at jeg bliver
linket til test-gruppen. Og det var nok også det, du ville have.

Kortlinks startside: http://www.kortlink.dk/

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-05 18:59

Svend Erik Bertelsen skrev:

> Jeg ved ikke, om du kender Kortlink?

nej og dog, bruger tinyurl-extension (i firefox) i stedet for (så ser
det sådan ud http://tinyurl.com/aa5l2) ,det var mere om princippet i
det med at have lange url i meddelelserne i XanaNews, jeg gik efter om
det overhovedet kunne lade sig gøre.

Jeg kan godt læse de lange url's som andre har i deres meddelelser, men
lige så snart jeg selv poster en af de lange, kokser det, som det jo så
"pænt" så ud lige før.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-05-05 19:24

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> det sådan ud http://tinyurl.com/aa5l2) ,det var mere om princippet i
> det med at have lange url i meddelelserne i XanaNews, jeg gik efter om

Jeg har en gang brugt XanaNews, men husker ikke lige hvordan den ...

Men TinyUrl Creator havde jeg ikke kendskab til. Den vil jeg, hvis
den virker, bruge fremover. Er jo en tand hurtigere at bruge end
Kortlink. Så tak for den

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-05 04:02

On 01 May 2005 14:09:52 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=g4i1011ufg8aenuue9gjifv
>m1pr5catp5b%404ax.com&rnum=9&prev=/groups%3Fas_q%3Dtest%2520af%2520test%

Har du prøvet med:
<url:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=g4i1011ufg8aenuue9gjifvm1pr5catp5b%404ax.com&rnum=9&prev=/groups%3Fas_q%3Dtest%2520af%2520test%>

- altså:
url: - mellemrum - linket - i trekant-paranteser?

Jeg mener vi for et par år siden testede, at det var den kombination,
der virkede i de fleste news-klienter, incl. Outlook Express.

>(nu skal det nok passe at det ikke knækker denne gang)

Nej, den var god nok

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-05 08:54

Jørn Andersen skrev:

> Har du prøvet med:
> - altså:
> url: - mellemrum - linket - i trekant-paranteser?

Den har jeg så lige afprøvet, desværre uden at linket blev bedre.
Men tak for forslaget, den med <url: link> kendte jeg faktisk ikke.

Det virker som om at udvikleren har bestemt sig for at det ikke skal
kunne lade sig gøre med de "multi-linjerede" links i XanaNews, øv det
er ellers den newsreader som har tiltalt mig bedst indtil videre, men
typiskt, man finder altid en eller anden finurlig ting i et program som
driller en (mig) og her skulle det så være link'ne.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-05-05 09:07

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> typiskt, man finder altid en eller anden finurlig ting i et program som
> driller en (mig) og her skulle det så være link'ne.

Han reklamerer endda med at den er god til at håndtere links der
_er_ ombrudt. Underlig prioritering synes jeg.

Jeg ville helt sikkert prøve at skrive til ham, og høre hvad han
mener om sagen. Jeg går ud fra at han godt er klar over fejlen:
http://groups.google.dk/groups?threadm=uk4REX$9EHA.3872@TK2MSFTNGP10.phx.gbl
Det kan være at han lader sig påvirke, hvis flere skriver.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-05 09:46

Lars Stokholm skrev:

> Han reklamerer endda med at den er god til at håndtere links der
> _er_ ombrudt. Underlig prioritering synes jeg.

Den er også god til det, bare de ikke er sendt med Xananews

> Jeg ville helt sikkert prøve at skrive til ham, og høre hvad han
> mener om sagen.

Jeg har så lige sendt et meddelelse i wishlist-gruppen på den server
som han foreslår på programmets hjemmeside
(http://www.wilsonc.demon.co.uk/d9xananews.htm), så håber jeg bare at
han forstår mit "bad english"

--
Ivan V. Klattrup