Så faldt korthuset sammen
Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-05-01 19:05

Nu er jeg ikke den store Computerworld tilhænger, men denne kunne
jeg ikke overse.

http://www.cw.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=10870

Den viser blot at selv med 8 milliarder (svenske) kroner i stats
tilskud, så kan det ikke løbe rundt med de fantasi priser som der
har været på hurtige Internet forbindelser i Sverige.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 29-05-01 19:11

It seems Jesper Skriver wrote:
> [...]
>tilskud, så kan det ikke løbe rundt med de fantasi priser som der
>har været på hurtige Internet forbindelser i Sverige.

Også ganske tankevækkende at Bredbandsbolaget pludselig har fået
en åbenbaring og indset, at deres priser slet ikke stod mål med
udgifterne. Gad vide hvor meget der er tilbage i pengetanken...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-05-01 19:17

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

>Også ganske tankevækkende at Bredbandsbolaget pludselig har fået
>en åbenbaring og indset, at deres priser slet ikke stod mål med
>udgifterne. Gad vide hvor meget der er tilbage i pengetanken...

Nu varer det nok lidt, inden vi igen hører "se bare hvad de gør
i Sverige".

I øvrigt synes jeg også at have set, at DSL-priserne stiger ret
mange steder i USA i øjeblikket...

Mvh.
   Klaus. Ham selv. Ikke hans arbejdsgiver.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 19:25

In article <9f0p2o$cch$1@katie.ellegaard.dk>, Klaus Ellegaard wrote:

> Nu varer det nok lidt, inden vi igen hører "se bare hvad de gør
> i Sverige".
>
> I øvrigt synes jeg også at have set, at DSL-priserne stiger ret
> mange steder i USA i øjeblikket...

Og i England, men der giver de skylden til BT...som vist ikke er de
flinkeste mennesker i verden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Someone is speaking well of you.

Fra : Simon Skals

Dato : 29-05-01 19:33

It seems Klaus Ellegaard wrote:
>Nu varer det nok lidt, inden vi igen hører "se bare hvad de gør
>i Sverige".

Vi mangler lige den helt store skalp. Hvis fx et firma, der
begynder med "B", drejer nøglen om, så...

>I øvrigt synes jeg også at have set, at DSL-priserne stiger ret
>mange steder i USA i øjeblikket...

Og ADSL i USA var i forvejen slet ikke sammenligneligt med de
ADSL-produkter, vi har herhjemme. Jeg erindrer en tråd på NANOG,
hvor folk gav udtryk for, at det er almindelig skik og brug at
multiplexe 250 ADSL-brugere ned i en T1. Så kan man jo selv gætte
på, hvordan performance er i peak-hours.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-01 20:13

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Den viser blot at selv med 8 milliarder (svenske) kroner i stats
> tilskud, så kan det ikke løbe rundt med de fantasi priser som der
> har været på hurtige Internet forbindelser i Sverige.

Ved nærmere eftertanke skulle de nok ikke have lovet gratis
surströmning til alle abonnenter.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 20:51

Nu mangler vi bare Martin Højriis (TDC) og Henrik Aarfeldt (Orange) så
bliver rygklapperiet bl.a. de deltagende supportere fuldstændigt

Der er vel ingen af Jer der vil forsøge at argumentere for at priserne er på
vej op for xDSL eller andre løsninger som tilbyder en hurtigere adgang til
nettet end dial-up i DK? Og hvis der er så kan det ikke andet end virke
utroværdigt ovenpå de sidste års udvikling.

Når ovenstående er skrevet er jeg enig i at udviklingen får en til at blive
lidt mere kritisk når man læser det glittede markedsføringsmateriale... gad
vidst hvordan det kommer til at gå med Sonofons løfte om 95 % dækning i
sommeren 2001 med FWA.

--
mvh Jes

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 20:57

In article <84TQ6.814$dS3.48844@news010.worldonline.dk>, Jes Jørgensen wrote:

> Nu mangler vi bare Martin Højriis (TDC) og Henrik Aarfeldt (Orange) så
> bliver rygklapperiet bl.a. de deltagende supportere fuldstændigt

Jeg er ikke supporter, Jesper er ikke supporter, Simon er ikke
supporter, Peter er ikke supporter. Jeg tror du skal læse de indlæg som
en "lettelse" fra de forskellige mennesker, der har en ide om, hvad
båndbredde koster, i og med at de efterhånden har et par "hvad sagde
jeg" i hånden.

> [...]
> nettet end dial-up i DK? Og hvis der er så kan det ikke andet end virke
> utroværdigt ovenpå de sidste års udvikling.

Jeg så dem gerne stige en smule.

> [...]
> vidst hvordan det kommer til at gå med Sonofons løfte om 95 % dækning i

Ja, det bliver spændende.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Either CONFESS now or we go to "PEOPLE'S COURT"!!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-01 21:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ikke supporter, Jesper er ikke supporter, Simon er ikke
> supporter, Peter er ikke supporter.

Det er jeg faktisk heller ikke...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:14

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9f0vmp$16p$2@news.inet.tele.dk...
> Det er jeg faktisk heller ikke...

Jeg beklager.

--
mvh Jes

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:13

> [...]
> en "lettelse" fra de forskellige mennesker, der har en ide om, hvad
> båndbredde koster, i og med at de efterhånden har et par "hvad sagde

Ok, det var ikke ment som en fornærmelse vedr. supporter titlen. Du har
utvivlsomt ret vedr. priserne for bredbånd, det er bare en anelse komisk at
repræsentanter... eller i hvert fald folk der arbejder for selskaber der
tilbyder bredbåndsforbindelser (uden at vi skal til at diskuttere det
begreb) for som en trold ud af en æske ved lanceringen af denne nyhed.

> Jeg så dem gerne stige en smule.

1. Også når du ikke er på arbejde? og 2. Der er ikke meget der tyder på at
det vil gå den vej eller hvad?

--
mvh Jes

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 21:19

In article <8oTQ6.911$dS3.54780@news010.worldonline.dk>, Jes Jørgensen wrote:

> 1. Også når du ikke er på arbejde?

Til dels, for det vil give andre sjove konkurrenceparametre, såsom
service-differentiering, og det er det bredbåndsmarkedet i Danmark
mangler i mine øjne.

> 2. Der er ikke meget der tyder på at det vil gå den vej eller hvad?

Det kommer an på, hvad du mener med "tyder" - nej, der er intet på det
danske marked, der tyder på det, men rundt omkring i verden har man da
set prisstigninger i forbindelse med at "dot-com" boblen sprang.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You cannot use your friends and have them too.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:33

> Til dels, for det vil give andre sjove konkurrenceparametre, såsom
> service-differentiering, og det er det bredbåndsmarkedet i Danmark
> mangler i mine øjne.

Hvilke service tænker du her på? Er det indhold på nettet a la
Bredbåndsbolaget oder?

> Det kommer an på, hvad du mener med "tyder" - nej, der er intet på det
> danske marked, der tyder på det, men rundt omkring i verden har man da
> set prisstigninger i forbindelse med at "dot-com" boblen sprang.

At boblen bristede tror jeg samlet set de fleste synes er ok. Det dertil
hørende gratis princip (investor betaler jo) tror jeg også godt de fleste
kan se er uholdbart. Imidlertid er det danske marked bredbåndsforbindelser
ikke gratis der opkræves immervæk ca. 300,- kr. HVER måned for den mindste
forbindelse, ikke at jeg finder det urimeligt (jeg glæder mig til at Orange
kan levere!) men set i forhold til hvad det f.eks. koster at have et
mobilabonnement eller en fastnet telefon er det da en vis betaling.

--
mvh Jes

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 21:39

In article <ZGTQ6.1192$dS3.59871@news010.worldonline.dk>, Jes Jørgensen wrote:

> Hvilke service tænker du her på? Er det indhold på nettet a la
> Bredbåndsbolaget oder?

Yep...men ikke nødvendigvis gratis ;)

> [...]
> Orange kan levere!) men set i forhold til hvad det f.eks. koster at
> have et mobilabonnement eller en fastnet telefon er det da en vis

Og? Det er jo heller ikke et mobilabonnement eller en fastnet telefon.
Hvis du sammenligner med licensen er det da relativt billigt for
interaktiv underholdning til døren vil jeg mene.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Stop me, before I kill again!

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:46

> Og? Det er jo heller ikke et mobilabonnement eller en fastnet telefon.
> Hvis du sammenligner med licensen er det da relativt billigt for
> interaktiv underholdning til døren vil jeg mene.

Og udbyderne leverer pt. ikke de services som du omtaler opkræver en ganske
pæn betaling for et produkt som kun med nød kan give interaktiv
underholdning til døren (256k giver ikke meget video) hvorfor jeg ikke mener
at vi skal være brødflove på bredbåndsudbydernes vegne.

--
mvh Jes

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 21:47

In article <TTTQ6.1268$dS3.62840@news010.worldonline.dk>, Jes Jørgensen wrote:

[ADSL]

> [...]
> underholdning til døren (256k giver ikke meget video) hvorfor jeg ikke mener
> at vi skal være brødflove på bredbåndsudbydernes vegne.

Ikke desto mindre er det et andet produkt end en telefon, hvilket var
pointen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I drink to make other people interesting.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 22:03

> [...]
wrote:

> [ADSL]

> Ikke desto mindre er det et andet produkt end en telefon, hvilket var

I know! men jeg ved ikke hvilket andet produkt jeg kunne sammenligne med,
har du nogle gode forslag? (jeg regner ikke dial-up for et seriøst
alternativ!) Bemærk iøvrigt at licensen er omkring 130 kr. pr. mdr. og der
får man er seriøs kvalitet (billed- og lydmæssigt ihvertfald) og for så vidt
også kvantitet (allways on... minder det her ikke om et rock nummer hvor der
så alligevel ikke var noget på? Hænger måske i virkeligheden sammen med den
indholdsmæssige kvalitet?)

--
mvh Jes

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-05-01 21:26

"Jes Jørgensen" <jjorgensen@12move.dk> writes:

>repræsentanter... eller i hvert fald folk der arbejder for selskaber der
>tilbyder bredbåndsforbindelser (uden at vi skal til at diskuttere det
>begreb) for som en trold ud af en æske ved lanceringen af denne nyhed.

Det er vel fordi selvsamme mennesker hele tiden har råbt og skreget,
at bredbåndstjenester til under adskillige tusinde kroner om måneden
ikke kan løbe rundt.

Og sandelig - nu kommer nyheden, der lader til at bekræfte, at de
faktisk havde ret.

Om de danske ADSL-priser er urealistiske, har jeg ingen forudsætning
for at mene noget om. Jeg er systemadministrator. Netværk er sådan
noget, der bare er der, som der er nok af, og som altid virker. Hvis
det modsatte er tilfældet, ved jeg, hvem man kan ringe til og genere

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-01 21:18

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Jeg er ikke supporter, Jesper er ikke supporter, Simon er ikke
> supporter, Peter er ikke supporter.

Jeg er også :) (dog i BackOffice...men alligevel...)

> Jeg tror du skal læse de indlæg som en "lettelse" fra de forskellige
mennesker, der har en ide om, hvad
> båndbredde koster, i og med at de efterhånden har et par "hvad sagde jeg"
i hånden.

Det er helt sikkert interessant læsning, og også noget der understøtter hvad
flere har udtalt gennem længere tid.

Måske ikke på vej op, men jeg er stadig af den opfattelse at det for manges
vedkommende kunne betale sig at lave en ny produkttype hvor der er lavere
abonnement, med et inkluderet forbrug og en ekstrabetaling for yderligere
forbrug.

> Jeg så dem gerne stige en smule.

Eller ændret i struktur og sammensætning....

Lars B
Som trods ansættelsesforhold hos Telia Stofa udtaler sig på egne vejne.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:35

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Jeg er også :) (dog i BackOffice...men alligevel...)

Det ser ikke ud til at være en social gruppe som man stræber efter men jeg
skal nok huske dig i Telia Stofa i en anden generalisering :)

--
Jes

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-01 21:54

> [...]

> nettet end dial-up i DK? Og hvis der er så kan det ikke andet end virke
> utroværdigt ovenpå de sidste års udvikling.

ADSL-markedet i dag minder om mobilmarkedet for et par år
siden. Udbyderne kaster svinemange penge efter hver enkelt opkobling -
gratis routere og jeg skal gi dig ska jeg.

Før eller siden stopper festen.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 22:09

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> ADSL-markedet i dag minder om mobilmarkedet for et par år
> siden. Udbyderne kaster svinemange penge efter hver enkelt opkobling -
> gratis routere og jeg skal gi dig ska jeg.

Bemærk at routerne lånes ud, der er naturligvis en vis forrentning af
routerens (Cisco 677) økonomiske værdi ca. 4.000,- kr. da jeg kiggede på
Cnet sidst og det var forbrugerpriser. Men lad os for eksemplets skyld holde
fast i dette beløb. Med en forrentning på 10% (da de fattige udbydere skal
låne pengene på kassekreditten) har de en udgift på 400,- kr. pr. måned som
er dækket efter max. 2 måneder.

> Før eller siden stopper festen.

Jeg er enig i at festen er delvist stoppet for uddeling af mere eller mindre
gratis mobiltelefoner, men hvis du lægger mærke til priserne for at ringe
med din mobil så er de gået ganske markant ned og der er intet der tyder på
denne tendens stopper.

--
mvh Jes

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-01 22:18

> [...]

> låne pengene på kassekreditten) har de en udgift på 400,- kr. pr. måned som

Du glemmer at en Speedstream eller en 677 ikke er det pap værd, den
var pakket ind i efter et års tid.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-05-01 07:30

Jes Jørgensen <jjorgensen@12move.dk> wrote:

> [...]
> nettet end dial-up i DK? Og hvis der er så kan det ikke andet end virke
> utroværdigt ovenpå de sidste års udvikling.

Hvis du læser tilbage i gruppen vil du finde en del (inkl. undertegnede)
der længe har ment at priserne i Danmark ikke holder i længden.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 20:54

Jeg vil skynde mig at tilføje en stor tak til de deltagende supportere, I er
meget medvirkende til at jeg bliver ved med at læse grupperne og sikre en
lødig information, det fortjener I en stor ros for... Enigheden virkede bare
så overvældende

--
mvh Jes

Fra : Simon Skals

Dato : 29-05-01 21:23

It seems Jes Jørgensen wrote:
> [...]
>lødig information, det fortjener I en stor ros for... Enigheden virkede bare

Med god grund - Danmark er et af de mest progressive lande ifm.
udbredelsen af hurtigt Internet, måske endda det land i Europa,
hvor den største procentdel af befolkningen har adgang til ADSL
og/eller kabel-Internet.

På trods af de store investeringer, der bliver gjort for at
udbygge nettet, så har priserne ikke desto mindre været på en
stejl rutschetur i samme periode.

I den forbindelse har det - mildt sagt - været irriterende at
læse indlæg fra danskere med skyklapperne vendt mod den anden
side af sundet, hvor det nærmeste var gratis at få lagt 100 Mbps
Ethernet ind i lejligheden.

Så når det nu viser sig, at boblen er bristet på trods af 8 mia
svenske kroner i statsstøtte, så er der vel efterhånden points
nok på kontoen til et "hvad sagde jeg" eller to.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 21:26

In article <slrn9h8169.6bl.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Så når det nu viser sig, at boblen er bristet på trods af 8 mia
> svenske kroner i statsstøtte, så er der vel efterhånden points
> nok på kontoen til et "hvad sagde jeg" eller to.

Skal vi ind til byen og fejre? ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Is it clean in other dimensions?

Fra : Simon Skals

Dato : 29-05-01 21:31

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Skal vi ind til byen og fejre? ;)

Du kender stedet

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:40

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Du kender stedet

Jeg tror I er på arbejde og ikke kan gå nogen som helst steder :) Med de
åger priser der opkræves har vi (ulidelige forbrugere) jo ret til en 24h
support med det hele incl. programmering af ens router når man har siddet
med loddekolben.

--
mvh Jes

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-01 22:12

> [...]

> support med det hele incl. programmering af ens router når man har siddet

Sure, men så skal I jo snakke med supporterne.

For lige at slå fast hvordan en ISP typisk fungerer (Uni-C er en
undtagelse, for vi er ikke primatkunde-ISP)

1000 milliarder millioner studerende og andet godtfolk, som kan læse
en vejledning og har basal forståelse for Windows -> Supportere.

500 marketings droids, der ved lidt om windows og en del om mundlort
-> Supervisors.

9-10 fuldtidsansatte autodidakte "specialister", der kan rette ting,
der ikke står i bogholderi-systemet -> 2nd level support. Dem kommer
du kun til at snakke med, hvis _de_ ringer til _dig_.

2-3 autodidakte guru-typer, der bor under bordet og lugter fælt, og
som altid er der, når de sidste Quake-spillende 2nd level supportere
går hjem, fordi de lige skal skrive et eller andet perfidt svar på
dk.edb.internet.udbydere. -> Klaus, Jesper, Simon, osv.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-05-01 22:28

On 29 May 2001 23:12:16 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>2-3 autodidakte guru-typer, der bor under bordet og lugter fælt

barry?

de er vel iøvrigt ikke nødvendigvis udelukkende autodidakte længere...
jeg kender efterhånden ikke mange som ikke har fået proppet et
ciscodiplom ned i halsen .

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-05-01 23:34

tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) wrote Tue, 29 May 2001 21:28:12
GMT :

>barry?

Det er først next level.

"Zhe God".

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 30-05-01 00:35

On Wed, 30 May 2001 00:34:01 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) wrote Tue, 29 May 2001 21:28:12
>GMT :

>Det er først next level.
>
>"Zhe God".

Barry er i den klasse, hvor sourcekoden er begyndt at snakke med ham,
maskinerne er begyndt at bebrejde ham hvis han forsømmer dem og
L1mf0rdsp0rt3r er begyndt at smage godt.
He is to be pheered and worshipped.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
And help keep USENET archives in the public domain.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-05-01 07:00

Peter Alfredsen skrev:

>He is to be pheered and worshipped.

Stryg "worshipped".

--
Bertel

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-05-01 08:09

On Wed, 30 May 2001 07:59:52 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Stryg "worshipped".

saetningen "He is to be pheered and " foeles uafsluttet.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-05-01 08:51

tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) writes:

> de er vel iøvrigt ikke nødvendigvis udelukkende autodidakte længere...
> jeg kender efterhånden ikke mange som ikke har fået proppet et
> ciscodiplom ned i halsen .

De er stadig autodidakte - diplomet viser bare potentielle
arbejdsgivere, at der er folk, der vil skrive under på, at de kan
noget. Certificeringer er for folk, der ikke cand. et-eller-andet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-05-01 08:56

On 30 May 2001 09:51:28 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>De er stadig autodidakte - diplomet viser bare potentielle
>arbejdsgivere, at der er folk, der vil skrive under på, at de kan
>noget. Certificeringer er for folk, der ikke cand. et-eller-andet.

ja gad vide hvad internet i .dk ville vaere hvis folk fik gjort deres
studier faerdige.

internet - based on dropouts.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-05-01 18:50

tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) wrote:

>ja gad vide hvad internet i .dk ville vaere hvis folk fik gjort deres
>studier faerdige.

Man kunne jo gætte på, at CC f.eks. ikke havde eksisteret.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 30-05-01 20:01

It seems Allan Olesen wrote:

> Man kunne jo gætte på, at CC f.eks. ikke havde eksisteret.

Hov Hov... Jeg blev faktisk færdig som bygningsingeniør !
Mange af de dygtige EDB folk jeg kender har faktisk afsluttede uddannelser
bag sig (bagere, bibliotekarer, skolelærere ...)
Så kom ikke her...

--
Soeren Schroeder (B.Sc)
SysAdm

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-05-01 20:09

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) writes:

> Hov Hov... Jeg blev faktisk færdig som bygningsingeniør !
> Mange af de dygtige EDB folk jeg kender har faktisk afsluttede uddannelser
> bag sig (bagere, bibliotekarer, skolelærere ...)
> Så kom ikke her...

Ja, jeg er skam også student, så bare kom an.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 20:14

In article <m3itiibqna.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> Ja, jeg er skam også student, så bare kom an.

Jeg er student _og_ har en eksamen i diskret matematik!

--
Andreas Plesner Jacobsen | McDonald's -- Because you're worth it.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-05-01 20:30

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> Jeg er student _og_ har en eksamen i diskret matematik!

Jeg ser din indsats og forhøjer med en eksamen i Logik og
Sprogfilosofi.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 20:36

In article <m3d78qbpp0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> Jeg ser din indsats og forhøjer med en eksamen i Logik og
> Sprogfilosofi.

I fold...

--
Andreas Plesner Jacobsen | We must die because we have known them.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 01-06-01 00:02

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

> Jeg er student _og_ har en eksamen i diskret matematik!

Er det det, der nu hedder "Matematik og beregninger" på DIKU?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-06-01 04:18

In article <a2fdhts6fbnorh7ckvto88i1i9p6fm93d5@news.image.dk>, Niels Teglsbo wrote:

> Er det det, der nu hedder "Matematik og beregninger" på DIKU?

Ja, selvom pensum vist nok er anderledes.
Nå, vi er vist off-topic her, så lad os lade den dø.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Pandora's Rule:

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-06-01 10:11

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) writes:

> Er det det, der nu hedder "Matematik og beregninger" på DIKU?

Nej. Da jeg studerede på DIKU var Matematik og Beregninger Klaus Grues
eksperimentelle alternativ til Diskret Matematik. Diskret Matematik
var dengang minimums-matematik-kurset for dataloger og man fik kun en
"bestået" eller "ikke bestået" for det. "Ikke bestået" var klart det
mest almindelige.

M&B er nok mere målrettet mod dataloger.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-01 20:25

On 30 May 2001 21:09:13 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Ja, jeg er skam også student, så bare kom an.

Til gengæld har jeg taget flere studentereksamener end de fleste
studenter.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-05-01 20:30

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Til gengæld har jeg taget flere studentereksamener end de fleste
> studenter.

Hvem har du taget dem fra?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-01 21:13

On 30 May 2001 21:30:09 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Hvem har du taget dem fra?

I fold...

Fra : Jess V. Gade

Dato : 30-05-01 23:15

On Wed, 30 May 2001 22:12:58 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>I fold...

*LOL*

/jga (som bare er en Stofanet bruger, med et forbrug under
gennemsnitligt 4Gb per måned de sidste 4 mdr. på trods af viden om
*defacto flat rate* hos Stofa)

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-05-01 20:40

wrote:

>Ja, jeg er skam også student, så bare kom an.

Tæller en cand mag i støvsugning

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-05-01 20:32

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) wrote:

>Hov Hov... Jeg blev faktisk færdig som bygningsingeniør !

Jeg tænkte nu mere på din gamle chef. Eller fik han sin cand. merc.
gjort færdig efter konkursen?

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 30-05-01 20:08

On Wed, 30 May 2001 07:55:33 GMT, Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> ja gad vide hvad internet i .dk ville vaere hvis folk fik gjort deres
> studier faerdige.
>
> internet - based on dropouts.

Det kan jo ske for selv den bedste.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 30-05-01 22:43

lyngbol@c.dk (Michael Lyngbøl) writes:

> Det kan jo ske for selv den bedste.

Det er ikke bevist endnu.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-05-01 21:39

In article <slrn9h81me.6ct.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Du kender stedet

Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Microbiology Lab: Staph Only!

Fra : Michael Legart

Dato : 29-05-01 21:44

On Tue, 29 May 2001 20:39:28 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:
> Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

I'm in. (Selvom jeg ikke er supporter)

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-05-01 22:00

On Tue, 29 May 2001 20:44:09 GMT, legart@daarligstil.dk (Michael
Legart) wrote:

>I'm in. (Selvom jeg ikke er supporter)

desværre... man skal være supporter... S Skals, Andreas og J Skriver
er som enhver ved win98-supportere.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:49

> Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

Jeg fatter ingenting er det nu ok at være supporter? Nå jeg ville gerne
med men jeg er ikke supporter,- til gengæld arbejder jeg i en internet
virksomhed (som alle andre!) så det lugter vel lidt af supporter?

--
mvh Jes

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 01-06-01 00:02

> [...]

> med men jeg er ikke supporter,- til gengæld arbejder jeg i en internet
> virksomhed (som alle andre!) så det lugter vel lidt af supporter?

Du tænker på "medløber".

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-01 22:06

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

Gerne... der er bare lidt lagt at køre ;)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-05-01 22:56

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote Tue, 29 May 2001
20:39:28 +0000 (UTC) :

>Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

AOL AOL ... ehh, men jeg er blevet kontorpusser så jeg er ikke
sikker på at jeg passer ind i selskabet (?)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-01 04:45

On Tue, 29 May 2001 20:39:28 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

I er bare en bunke indspiste nørder, er I. I synes måske, at I har det
åh-så-sjovt, men husk lige på, at der rent faktisk sidder nogle folk
derude, der måske ikke har det LIGE så sjovt som I har det.

Med andre ord føler jeg lidt, at det, der mangler, er nogle objektive
repræsentanter fra den anden side af bordet, der ikke bare som jer er
i kløerne i udbydermiljøet.

Med andre ord^2: I'm in.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-01 09:18

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Du siger bare til. Andre supportere der vil med?

Jeg har forwardet mailen til supportere@opasia.dk
Det kan være der er nogen af dem der dukker op

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-05-01 09:55

Den Wed, 30 May 2001 10:17:46 +0200 skrev "Martin Højriis
Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> :

>Jeg har forwardet mailen til supportere@opasia.dk

Bouncer den ikke mere ?

--
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-05-01 10:28

Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote:

> Bouncer den ikke mere ?

Er du helt seriøst i tvivl?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-05-01 10:30

Den Wed, 30 May 2001 11:27:46 +0200 skrev Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> :

>Er du helt seriøst i tvivl?

Nej.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-01 10:41

skrev i en meddelelse news:5bd9ht4h2mrnmglqt7kevgpd0erk4q0vvt@4ax.com...
> Bouncer den ikke mere ?

$ host -t mx opasia.dk
opasia.dk mail is handled (pri=20) by relay.inet.tele.dk
opasia.dk mail is handled (pri=10) by mailhotel2.inet.tele.dk
$ telnet mailhotel2.inet.tele.dk 25
Trying 194.182.149.79...
Connected to mailhotel2.inet.tele.dk.
Escape character is '^]'.
220 mailhotel2.inet.tele.dk ESMTP server (Netscape Mail Server v2.02) ready
Wed, 30 May 2001 11:37:53 +0200
vrfy supportere@opasia.dk
550 Unknown address: <supportere@opasia.dk>

Fra : Lars Balker Rasmusse~