Hvem bruger min mail adresse??
Fra : A.N.

Dato : 20-04-05 17:40

Hej Gruppe

Jeg får en mail med oplysninger om at jeg har sendt en mail til EDC
Mæglerne, hvor der er virus i.

Problemet er at jeg ikke har sendt den mail, men nogen har brugt min mail
adresse, og sendt
en mail med titelen "something for you", denne mail indeholder en virus som
EDC Mæglernes system sender tilbage til mig med oplysning at jeg har sendt
en mail med virus???

Hvordan kan jeg find ud af hvor den mail kommer fra?
Kan jeg finde ud af hvor min mail adresse er kommet i forkerte hænder?

Hvad skal jeg gøre??

Hilsen Axel

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-04-05 18:06

A.N. <axelnospam@mail.dk> skrev 2005-04-20:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg find ud af hvor den mail kommer fra?
> Kan jeg finde ud af hvor min mail adresse er kommet i forkerte hænder?

Prøv at læse dem her:

http://www.adsltips.dk/falske-emails.php

http://www.adsltips.dk/sporing-af-email.php

Mvh
Martin

med mindre andet er angivet.

Fra : John

Dato : 20-04-05 18:14

"A.N." skrev i en meddelelse

> Jeg får en mail med oplysninger om at jeg har sendt en mail til EDC
> Mæglerne, hvor der er virus i.
>
> Problemet er at jeg ikke har sendt den mail, men nogen har brugt min mail
> adresse Hvad skal jeg gøre??

Du kan evt prøve at: Scanne din puter for virus, fx med AVG7 (gratis).
Scanne for spy og andet 'godt', fx med Ad-Aware SE (gratis). Besøge
windows-update, og installére evt manglende sikkerheds-opdateringer.

Mere om snavs fra nettet:
http://spywarefri.dk/

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-05 19:01

Den 20-04-05 19.13 skrev John følgende:

> Du kan evt prøve at: Scanne din puter for virus, fx med AVG7 (gratis).
> Scanne for spy og andet 'godt', fx med Ad-Aware SE (gratis). Besøge
> windows-update, og installére evt manglende sikkerheds-opdateringer.

Det kan selvfølgelig altid være en god ide, men i dette tilfælde er det
nok bedre at læse Martins links.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : John

Dato : 20-04-05 19:53

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse

> i dette tilfælde er det nok bedre at læse Martins links.

Jep, Martins links er glimrende.

Mvh John

Fra : A.N.

Dato : 20-04-05 20:08

Hej igen gruppe

Tak for linket John, det er træls med så enkle metoder at bruge andres mail
adresser.

Axel

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 20:14

John wrote:

> [...]
> Scanne for spy og andet 'godt', fx med Ad-Aware SE (gratis). Besøge
> windows-update, og installére evt manglende sikkerheds-opdateringer.

Det er sikkert ikke ham der har virus, der er mange der har fået den mail
fra EDC.
--
Calle.

Fra : John

Dato : 20-04-05 20:24

"Calle." skrev i en meddelelse

> Det er sikkert ikke ham der har virus,

Sikkert ikke, Calle... men et par små fikse scanninger skaber (nogen) vished
:)

Mvh John

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 08:18

John wrote:
> Sikkert ikke, Calle... men et par små fikse scanninger skaber (nogen)
> vished :)

Ja, helt sikkert! Men bare så manden ikke tror han AV er noget skod.
--
Calle.

Fra : A.N.

Dato : 20-04-05 20:24

Hej igen

Er det EDC som spammer vores mailbokse???
Axel

Fra : Anders Lund

Dato : 21-04-05 06:54

A.N. wrote:
> Er det EDC som spammer vores mailbokse???

Ja.

http://www.adsltips.dk/falske-emails.php beskriver hvordan man manuelt
kan lave en mail med falsk afsender. Men det gør sig ikke gældende i din
sag (med rimglig stor sikkerhed).

Det du har været udsat for er en virus på en 3. parts computer, som har
kendt til både din e-mail adresse og EDCs e-mail adresse. Det behøver
ikke at være fra en persons adressebog, men bare hvis personen har været
på en hjemmeside med e-mail adresserne. Denne virus har så sendt sig
selv til EDC med din e-mail adresse som afsender. EDC modtager så
e-mailen, scanner den for virus og skriver så tilbage til den falske
afsender (dig) at du har sendt en virus.

Det er en af de største grunde til IKKE at sætte sit antivirus system op
til at sende en mail til afsenderen. Du kan nemlig ikke stole på
afsender adressen i en e-mail.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 20:11

A.N. wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg find ud af hvor den mail kommer fra?
> Kan jeg finde ud af hvor min mail adresse er kommet i forkerte hænder?

Slette mailen. Jeg kender en del der har fået samme mail, endda med hver sin
EDC forhandler.

--
Calle.