Thunderbird hjælp
Fra : Thomas Gade

Dato : 31-03-05 10:25

Her til morgen var mine indstillinger, gemte mails, mapper etc. i thunderbird væk.

Det eneste der er tilbage er mit adressekartotek.

Hvordan får jeg mine indstillinger og mails tilbage?

Jeg har forsøgt systemgendannelse og en ny installation, uden held.

Mvh Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-05 10:52

Den 31-03-05 11.24 skrev Thomas Gade følgende:

> Her til morgen var mine indstillinger, gemte mails, mapper etc. i thunderbird væk.
> Det eneste der er tilbage er mit adressekartotek.
> Hvordan får jeg mine indstillinger og mails tilbage?

Du er ikke kommet til at oprette en ekstra profil? I så fald vil den nye
profil netop være tom, mens alle dine indstillinger, mails mm. vil ligge
i den gamle profil.

Prøv i første omgang blot at genstarte Thunderbird - du skal være sikker
på, at programmet er helt lukket, inden du starter det igen. Tjek
eventuelt, om du har en Thunderbirdproces kørende via Joblisten - hvis
du bruger Windows - eller genstart computeren for at være på den helt
sikre side.

Hvis du stadig ikke kan se dine mails, så luk atter Thunderbird, og prøv
at starte det med parameteren -profilmanager.

Bruger du Windows, klikker du på Start --> Kør og så skriver du:
c:\stientilthunderbird\thunderbird.exe -profilemanager

Her kan du se, om der er oprettet mere end en profil, og i så fald kan
du vælge den rette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Thomas Gade

Dato : 31-03-05 11:25

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Du er ikke kommet til at oprette en
>ekstra profil?

Nej, der er kun en profil.

>Prøv i første omgang blot at genstarte
>Thunderbird

Det virker ikke.

Det der er gået forud for dette forsvindings nummer er:
Jeg oprettede 2 nye post konti i aftes. Og senere genstartede min pc
pga. overbebyrdede ram. Der var dog ingen direkte sammenhæng mellem
de
to ting.

jeg har ikke fundet virus eller spyware på min pc.

Mvh Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-05 11:37

Den 31-03-05 12.25 skrev Thomas Gade følgende:

> Nej, der er kun en profil.

Så er jeg desværre blank. Du kan selvfølgelig prøve at tjekke
profilmappen manuelt og se, om der ligger en masse data som ikke findes
af Thunderbird, men jeg vil umiddelbart tro, det hele er væk. Måske som
følge af dit nedbrud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Thomas Gade

Dato : 31-03-05 13:13

> Så er jeg desværre blank. Du kan selvfølgelig prøve at tjekke profilmappen
> manuelt og se, om der ligger en masse data som ikke findes af Thunderbird,

Jeg har kigget og Stort set alt er væk. Der ligger kun et par filer om
NGérne. Så det er ikke særlig opløftende.

Selv om filerne er slettet fra min profil, burde de så ikke stadig findes et
eller andet sted på min pc, eller taler alt for at de er blevet ødelagt. ?

Mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-05 13:28

Den 31-03-05 14.12 skrev Thomas Gade følgende:

> Selv om filerne er slettet fra min profil, burde de så ikke stadig findes et
> eller andet sted på min pc, eller taler alt for at de er blevet ødelagt. ?

Jeg kan forestille mig, at de er blevet beskadiget og derfor fjernet af
checkdisk ved computerens genstart. I min OS/2 gemmes den slags filer i
en speciel mappe, hvor man så kan prøve at redde data fra dem. Jeg har
desværre ikke så meget tjek på den slags i Windows, men prøv at spørge i

Men jeg er ude i gætteværk, det er jo ikke sikkert, deres forsvinden har
noget med nedbruddet at gøre.