E-Mail
webnoob 5265
gevejstaster
Fra : Martin Kirk

Dato : 31-03-05 01:43

Hej gruppe

jeg ønsker lille program der ved brug af kun en tast kan udfører følgende
handling ,

start Outlook Express / Synkroniser alle

evt. programmet lagt som lille ikon genvej på skrivebord

ps jeg kender godt genvejstasterne til Synkroniser
(Ctrl+skift+m)
men det virker noget besværlig at skulle trykke på så mange taster på en
gang efter start af Outlook Express

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-05 15:03

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev:

>start Outlook Express / Synkroniser alle

Der er nok større chance for hjælp i Outlook Expressgruppen, så
prøv der.

Se signatur.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : Martin Kirk

Dato : 31-03-05 20:03

> Der er nok større chance for hjælp i Outlook Expressgruppen, så
> prøv der.

ja det har jeg prøvet den 25/3 med et ligene spørgsmål og ikke fået noget
svar, men nu har jeg postet samme spørgsmål som her i Outlook gruppen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-05 23:19

Martin Kirk wrote:

> ja det har jeg prøvet den 25/3 med et ligene spørgsmål og ikke fået noget
> svar, men nu har jeg postet samme spørgsmål som her i Outlook gruppen

Jeg følger ikke med i nogen af de grupper. Hvis du ikke har fået
et andet svar, så prøv følgende VBScript. TZ og H skal muligvis
"lokaliseres" til dansk. :)

'OE5SynchAll.vbs
'© Tom C. Koch - tomck...@tomsterdam.com - revised 19 Oct 2000
'http://www.tomsterdam.com
'This script launches Outlook Express and then
' synchronizes all mail and news accounts
'
'If the script does not work properly, you probably need to
'adjust the sleep values a bit higher

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.­Shell")
Dim taskID
taskID = "* - Outlook Express"
WshShell.Run "c:\progra~1\outloo~1\msimn.ex­e", 9
WScript.Sleep 800
WshShell.AppActivate taskID
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys "%TZ" 'sends Alt-T-Z for Tools|Synchronize All
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys "%H" 'sends Alt-H to Hide spooler window
'WshShell.AppActivate taskID

Set WSHShell = Nothing

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-05 23:20

Lars Stokholm wrote:

> Jeg følger ikke med i nogen af de grupper. Hvis du ikke har fået
> et andet svar, så prøv følgende VBScript. TZ og H skal muligvis
> "lokaliseres" til dansk. :)

Hmm, der kom nogle underlige bindestreger med rundt omkring.

Fra : Martin Kirk

Dato : 01-04-05 01:14

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, der kom nogle underlige bindestreger med rundt omkring.

kan du prøv at forklare det på dansk for en bruger der ikke hvad VBScript
er
for noget ???????
og bindestreger ???????????

--

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-05 09:58

Martin Kirk wrote:

> kan du prøv at forklare det på dansk for en bruger der ikke hvad
> VBScript er for noget ??????? og bindestreger ???????????

Lav en fil med endelsen .vbs, læg denne tekst i og luk (to
bindestreger havde sneget sig ind, dem har jeg fjernet):

[...]

TZ og H skal (hvis du bruger en dansk OE) udskiftes med danske
ækvivalente. Du kan bruge knappen ALT for at finde dem: Prøv at
navigere til Værktøjer (hedder den det?) > Synkroniser alle. Du
skal have fat i de bogstaver der er understreget. På engelsk er
det: Tools > synchroniZe all; Hide.

WshShell.SendKeys "%H" kan godt undværes hvis du vil. Det samme
kan den Sleep lige inden.

Fra : Martin Kirk

Dato : 01-04-05 20:45

Hej Lars