Mystiske problemer med Thunderbird
Fra : JS

Dato : 29-03-05 00:19

Jeg bruger Thunderbird til både mail og news. Jeg har 5 nyhedsgrupper
men istedet for dk.edb.internet.software.mail+news så står der:

d.e.i.s.mail+news

Er det ikke muligt at slå disse forkortelser fra, det er yderst forvirrende!

Jeg har også gruppen: dk.edb.system.unix og af en eller anden grund så
ligger alle meddelelser i en lang stime med RE: istedet for ordnet med
et kryds så man selv kan udvide beskederne.

Er det ikke muligt at tilføje flere af de samme nyhedserver bare med
forskelligt navn??

Håber nogen kan hjælpe!
Mvh
Johs

Fra : Anders Lund

Dato : 29-03-05 06:11

JS wrote:
> Er det ikke muligt at slå disse forkortelser fra, det er yderst
> forvirrende!

Jeg synes de er dejlige. :)
Jeg har ikke fundet en metode til at slippe af med dem, men har også kun
lige forsøgt nu.

> Jeg har også gruppen: dk.edb.system.unix og af en eller anden grund så
> ligger alle meddelelser i en lang stime med RE: istedet for ordnet med
> et kryds så man selv kan udvide beskederne.

Det er ikke sådan at du har valgt et andet view end "all". Ellers skal
du trykke på kolonne "navnet" til at sortere efter tråde. Det er den
kolone med en taleboble.

> Er det ikke muligt at tilføje flere af de samme nyhedserver bare med
> forskelligt navn??

Jeg synes godt nok også at dette er underligt. Der er dog en måde
(utestet) til at komme rundt om dette problem:
I din host fil opretter du nogle alternative servernave, som peger på IP
adressen af din news server.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty ofGmail invites - just ask!

Fra : Christian

Dato : 29-03-05 06:48

JS den 29-03-2005 01:18:
> [...]
>
> d.e.i.s.mail+news
>
> Er det ikke muligt at slå disse forkortelser fra, det er yderst

Prøv at tilføje i din userfile:

// Don't abbreviate newsgroup names:
user_pref("mail.server.default.abbreviate", false);

Fra : Etik Thisted

Dato : 30-03-05 07:06

JS wrote:

> Jeg har også gruppen: dk.edb.system.unix og af en eller anden grund så
> ligger alle meddelelser i en lang stime med RE: istedet for ordnet med
> et kryds så man selv kan udvide beskederne.

Den "lange stime" fjerner du ved at klikke på den "taleboble" sem er
øverst til venstre.
Så samles svarene efter spørgsmålene, og datoerne skifter sortering.

E.Th.