Usenetserver hastighed... eller mangel på ~
Fra : Myls

Dato : 26-03-05 18:08

Hej

Jeg har fornøjelsen af et usenetserver aftale, et såkaldt "High speed" abb.

Det der er problemet er at hastigheden er faldet ned til en ca. 200-300 kb.
på en TDC linie som i øjeblikket gerne skal køre med ca. 4 mbit.

Det har kørt upåklageligt indtil for ca. 2-3 uger siden, og hvis jeg prøver
f.eks. giga news serveren via newbin pro programmet, kører det på fuld tryk,
og når jeg switcher over på usenetserver.com serveren igen falder
hastigheden drastisk.

Hvad kan der være galt... jeg savner at kunne DL med en fornuftig hastighed.

Henrik

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-03-05 05:04

Myls skrev:

> usenetserver.com serveren igen falder hastigheden drastisk.

> Hvad kan der være galt... jeg savner at kunne DL med en fornuftig
> hastighed.

Har du prøvet at gøre som de skriver på denne webside?

http://usenetserver.com/networkstatus.html

De har nogle netværksproblemer og beder deres brugere om aktivt at
gøre noget for at de kan indkredse problemerne.

Fra : Myls

Dato : 27-03-05 21:17

Kan det være TDC som har lagt en dæmper på forbindelsen til netop dette
site... ligesom de har skruet ned for DL hastigheden på deres news grupper i
perioder ??

Jeg har skrevet lidt mails frem og tilbage med Deres support afd hos
usenetserver, og de meddeler mig at Deres ende kører uden problemer, så
problemt må ligge i min forbindelse til dem...?

Kan man pinge dem.. ? og måske derved se om der ligger en død ko på linien
til dem... eller hvad kan man gøre..?

MVH

Henrik

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-03-05 03:36

Myls skrev:

> Kan det være TDC som har lagt en dæmper på forbindelsen til netop
> dette site... ligesom de har skruet ned for DL hastigheden på
> deres news grupper i perioder ??

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvorfor TDC skulle finde på
at begrænse båndbredden til en bestemt tjeneste hos en bestemt virksom-
hed.

> Jeg har skrevet lidt mails frem og tilbage med Deres support afd
> hos usenetserver, og de meddeler mig at Deres ende kører uden
> problemer, så problemt må ligge i min forbindelse til dem...?

Jeg skal ikke kunne sige det, jeg anvender ikke selv usenetserver.com.

> Kan man pinge dem.. ? og måske derved se om der ligger en død ko på
> linien til dem... eller hvad kan man gøre..?

Det eneste du reelt kan gøre, er at kommunikere med andre brugere af
usenetserver.com, som tilnærmelsesvis bruger samme opkobling som du
har og forhøre dig om de oplever samme problem som du. Hvis de gør det,
kan du nok godt gå ud fra at problemet ligger hos usenetserver.com.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-03-05 09:33

Myls <Nokia@image.dk> skrev 2005-03-27:
> Kan man pinge dem.. ? og måske derved se om der ligger en død ko på linien
> til dem... eller hvad kan man gøre..?

Hvis de tilbyder alternative porte så prøv dem.
Ellers prøv at forhøre dig i forumet på www.newsbin.com
der er sikkert en masse der bruger dem.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 28-03-05 15:32

"Myls" <Nokia@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> falder hastigheden drastisk.
>
> Hvad kan der være galt... jeg savner at kunne DL med en fornuftig

Jeg vil gætte på at det ikke er Usenetserver det er galt med, for nøjagtig
det samme er sket for Newshosting.
Både supporten hos Newshosting og andre brugere fra et tredjeparts forum
siger at det ikke er Newshosting der er problemet, da de ikke har oplevet
nogen forandring.
Det tyder heller ikke på at det er en nedpriotering af NNTP, da det er
fuldstændig det samme med andre porte eller ved brug af webnews. Desuden har
jeg nogle gange prøvet at hente noget ved en af de amerikanske fileplanet
servere, alle gange har deres hastighed også været helt til grin i forhold
til normal.
Desuden er hastigheden oftest normal om natten, det kunne også tyde på at
det er belastning fra denne side af atlanten der ødelægger det i dagtimerne.
Hvorfor du ikke oplever det samme med Giganews undrer mig lidt, medmindre
det er fordi at du bruger deres EU server.

Om det er TDC's tvivler jeg lidt på, men det ville være rart at høre
erfaringer fra folk med en anden ISP sammen med Newshosting, Usenetserver
eller Fileplanet.

Uanset hvad, så er det et eller andet, der smadrede vores dagstids
forbindelse til det amerikanske en dag i starten af denne måde (ja, dette
skete fra den ene dag til den anden, det er ikke bare fordi belastningen er
blevet større med tiden).
Så Hvem det er der har ødelagt det, det aner jeg ikke. Men jeg tvivler på at
det er din newsudbyder.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : Myls

Dato : 28-03-05 20:23

Min kammerat har CyberCity og usenetserver, og det kører med fuld hastighed,
men min & svigerfars TDC opkobling kører det meget tungt.....

Min CyberCity kammerat har både et giganews & et UNS abb. og han prøvede at
sætte min Newsbin pro op til giganews, og det kørte med normal (god)
hastighed. Det er super underligt.. og det til at få grå hår af..!!

Jeg har også prøvet at installere en ny XP på en ny harddisk og derefter
installere newsbin pro.. men med samme resultat, det kunne jo være en MS
opdate ting som havde lavet noget ged eller noget andet kryptisk i
registrerings databasen.

Alle forsalg modages og efterprøves.... jeg er lettere desperat efterhånden.

Henrik