Entourage og stort begyndelsesbogstav mm.
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 00:30

Kan man da for hulen ikke få Entourage til at holde op med at indlede alle
ord efter et punktum med stort? Jeg har været alle indstillinger igennem op
til flere gange, men kan simpelthen ikke finde en funktion, som kunne have
noget med det at gøre. Alt under Preferences > Spelling er koblet fra.

Og nu vi er ved Entourage, kan den så ikke stilles til at vise indlæggene i
tråd? View > Arrange by > Show in groups og flueben ved Subject, får den
godt nok til at holde emnerne samlet, men ikke i tråd så man direkte kan se,
hvilket indlæg der er svar til hvad.

Man kan tilsyneladende heller ikke lave FUT til en gruppe medmindre man
fusker sig til det, hvilket undrer mig. Man har kun et CC-felt, men det kan
man da vist ikke bruge.

Krydspostet til: dk.edb.mac og dk.edb.internet.software.mail+news.
FUT til: dk.edb.internet.software.mail+news
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 24-03-05 07:24

> [...]
>
> Krydspostet til: dk.edb.mac og dk.edb.internet.software.mail+news.
> FUT til: dk.edb.internet.software.mail+news

Tools -> AutoCorrect...

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 24-03-05 07:22

On 24/03/05 0:29, "Thomas G. Madsen" wrote:

> [...]
> til flere gange, men kan simpelthen ikke finde en funktion, som kunne have
> noget med det at gøre. Alt under Preferences > Spelling er koblet fra.

Det kan indstilles i 'Tools'-menuen under 'AutoCorrect...'

Tilføj enten undtagelser (fx: osv., bl.a., mv.) eller slå stort automatisk
begyndelsesbogstav fra.

Jeg tror ikke man kan sortere i tråde, kun efter emne.

- Bo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 09:41

Bo H. Thomasen skrev:

> Det kan indstilles i 'Tools'-menuen under 'AutoCorrect...'

Tak. Den havde jeg så åbenbart overset.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-03-05 10:45

In dk.edb.mac Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> til flere gange, men kan simpelthen ikke finde en funktion, som kunne have
> noget med det at gøre. Alt under Preferences > Spelling er koblet fra.

Det er også en af verdens mest irriterende funktioner. Noget af det
første jeg gør ved Microsoft Office programmer er, at slå alt det der
autokorrektur frem.

Du finder funktionen i Tools -> Autocorrect.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 11:06

René Frej Nielsen skrev:

> Noget af det første jeg gør ved Microsoft Office programmer
> er, at slå alt det der autokorrektur frem.

Det har jeg også valgt at gøre nu. Så er man da fri for det gylle.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-05 18:56

(Followup-to dk.edb.mac - jeg læser ikke de andre ng'er)

> [...]

> godt nok til at holde emnerne samlet, men ikke i tråd så man direkte kan se,

En'rage er ikke nogen ordenlig newsreader. Så vidt jeg husker fra
dengang jeg prøvede (Office 2001) kan du kun få trådet indlæg hvis du
vælger også at sortere efter Subject i oversigten. Så snart du vælger en
anden sortering (f.eks ved at klikke på Dato kollonnen) forsvinder
trådningen.

Den eneste grund til at jeg overhovedet prøvede var, at jeg bruger
Macsoup og den kan ikke afkode binær postings (til dk.binær) og at der
var en der postede et scan af et brev i forbindelse med et indlæg der og
jeg gerne ville læse brevet.

> Man kan tilsyneladende heller ikke lave FUT til en gruppe medmindre man
> fusker sig til det, hvilket undrer mig. Man har kun et CC-felt, men det kan
> man da vist ikke bruge.

Jeg fandt heller ikke ud af hvordan man sletter indlæg, hvor postingen
var blevet downloaded fra news serveren. Jeg bruger modem.

Selv i Microsofts nyhedsgruppe (microsoft.public.mac.office.entourage)
er det de færeste der der gider ulejlige sig med En'rage.

Det er en udemærket e-mail client, når man vænner sig til den. Men
newsreader? Aldrig!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-03-05 12:35

> [...]
> til flere gange, men kan simpelthen ikke finde en funktion, som kunne have
> noget med det at gøre. Alt under Preferences > Spelling er koblet fra.
Prøv at åbne Word og gå i Tools - Auto Correct og fjern alle flueben.
MS-programmerne hænger meget sammen, og jeg har før oplevet, at Excel og
PP deler indstillinger med Word.