Flere konti i Thunderbird?
Fra : Peter Jensen

Dato : 22-03-05 12:23

Såvidt jeg kan se er ser kun en fælles opsætning for SMTP serveren og
det er ikke lykkedes for mig at oprette mere end een mailkonto.

Har nogen erfaring med dette?

Mvh
Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-03-05 20:04

Den 22-03-05 12.22 skrev Peter Jensen følgende:

> Såvidt jeg kan se er ser kun en fælles opsætning for SMTP serveren og
> det er ikke lykkedes for mig at oprette mere end een mailkonto.

I modsætning til for eksempel Outlook er det netop muligt at have mere
end en SMTP-server opsat i Thunderbird. Oversæt lige selv, hvis du
sidder med en dansk udgave:

Klik på Tools --> Account Settings. Klik på menupunktet Outgoing Server
- du finder det nederst nede. Klik på knappen Avanced. Klik på Add og
opret en ny mailserver.

Når du er færdig, skal du klikke på Server Settings under den ønskede
konto. Klik på knappen Avanced, klik på fanebladet SMTP, og vælg den
ønskede SMTP-server.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-03-05 08:56

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Når du er færdig, skal du klikke på Server Settings under den ønskede
> konto. Klik på knappen Avanced, klik på fanebladet SMTP, og vælg den

Tak for assistancen. Problemet var at der skulle være to brugere af SMTP
serveren med hver sit password og det var kun owneren (mig) som blev
godkendt. Nu er der oprettet en SMPT server til med en anden bruger og
password.

Mvh
Peter