Gruppere Newsgroups??
Fra : JS

Dato : 20-03-05 13:22

Jeg abonnonere på 20-25 nyhedsgrupper. Er det ikke muligt at gruppere dem i
forskellige overskrivfter/mapper: "sport", "linux" "spil" etc.?

JS

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-03-05 13:26

"JS" <sfsdfs@asdas.com> writes:

> Jeg abonnonere på 20-25 nyhedsgrupper. Er det ikke muligt at gruppere dem i
> forskellige overskrivfter/mapper: "sport", "linux" "spil" etc.?

Jo, bare slå topics til i *Group*-bufferen.

Jeg antager i ovenstående at du bruger Gnus. Hvis det ikke er
tilfældet, så må du nok fortælle hvilken newsreader vi snakker om.

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is human; to admit it, a blunder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-03-05 13:38

Den 20-03-05 13.26 skrev Jacob Bunk Nielsen følgende:

> Jo, bare slå topics til i *Group*-bufferen.
>
> Jeg antager i ovenstående at du bruger Gnus. Hvis det ikke er
> tilfældet, så må du nok fortælle hvilken newsreader vi snakker om.

Må jeg anbefale dig at skifte til en anden newsreader i stedet for at
bruge Gnus.

Jeg antager i ovenstående, du ikke er helt nybegynder, og at det derfor
må være, fordi Gnus ikke understøtter visning af headeren, at du ikke
har set efter, hvilken newsreader JS benytter.

Alternativt kan du lade være med at spille dum.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : idi amin

Dato : 20-03-05 14:44

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> har set efter, hvilken newsreader JS benytter.
>
> Alternativt kan du lade være med at spille dum.

hmmmm - han ku jo spille kiks i stedet!!

Fra : Poul Erik

Dato : 20-03-05 16:08

On Sun, 20 Mar 2005 13:38:28 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>må være, fordi Gnus ikke understøtter visning af headeren, at du ikke
>har set efter, hvilken newsreader JS benytter.

Kiggede lige i headeren, og kan konstatere at JS bruger følgende:
Jeg kan ikke svare, da jeg bedst kender Forte Agent.

Til den er der en gruppe, hvor JS har den bedste chance for at få det
rigtige svar:

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-03-05 20:58

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Nu er det jo sket før at folk skriver og spørger om brugen af
> program X, men bruger program Y til at stille spørgsmålet.

Bestemt - men det er ikke så tit når program X er et newsprogram.

> Samtidig er der jo en separat gruppe til spørgsmål om den
> newsreader JS brugte da han stillede sit spørgsmål, men
> eftersom han ikke postede der, så antog jeg at spørgsmålet
> ikke var relevant i den gruppe,

Det er ikke faldet dig ind at JS måske ikke kendte til eksistensen
af en OE-gruppe da han stillede spørgsmålet?

Dit gæt virker meget lidt velbegrundet - set i lyset af hvilke
spørgsmål der i øvrigt kommer i gruppen her. Hvis du havde begyndt
dit svar med at spørge hvilket program det drejede sig om - og så
derefter fortalt hvordan det gøres i dit program - havde svaret
kunne bruges lidt fornuftigt af spørgeren. Sådan som du skrev det,
virker det mest som chikane.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-03-05 09:45

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev

> Jeg antager i ovenstående at du bruger Gnus. Hvis det ikke er
> tilfældet, så må du nok fortælle hvilken newsreader vi snakker om.

Gnus kan åbenbart ikke læse headerinformationer, eller den er måske defekt?

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : JS

Dato : 21-03-05 21:16

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Jacob - www.bunk.cc
> To err is human; to admit it, a blunder.

Jeg bruger Outlook Express

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-03-05 13:44

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]

Samtidig er der jo en separat gruppe til spørgsmål om den newsreader
JS brugte da han stillede sit spørgsmål, men eftersom han ikke postede
der, så antog jeg at spørgsmålet ikke var relevant i den gruppe, og
derfor måtte dreje sig om en anden newsreader end den der blev brugt
til at stille spørgsmålet.

--
Jacob - www.bunk.cc
He who laughs last hasn't been told the terrible truth.

Fra : Carl Drud

Dato : 20-03-05 13:55

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg antager i ovenstående, du ikke er helt nybegynder, og at det derfor
> må være, fordi Gnus ikke understøtter visning af headeren, at du ikke
> har set efter, hvilken newsreader JS benytter.

Headere kan manipuleres så det er vel ingen garanti, men siden JS har
stillet det samme spørgsmål i OE gruppen kan man nok antage at det
holder stik i det her tilfælde.

Carl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-03-05 14:01

Carl Drud wrote:

> Headere kan manipuleres så det er vel ingen garanti

Det kan også være at JS slet ikke *vil* have hjælp, men bare
spørger for sjov. Eller det kan være at han er en marsmand,
der bare vil studere vores reaktioner på mangelfulde indlæg.

Fra : Carl Drud

Dato : 20-03-05 14:09

Lars Stokholm wrote:

> Det kan også være at JS slet ikke *vil* have hjælp, men bare
> spørger for sjov.

Nu har jeg i hvert fald svaret JS i OE gruppen. Om han/hun så vil bruge
det er for mig ligegyldigt. Måske andre kan få glæde af svaret.

> Eller det kan være at han er en marsmand,
> der bare vil studere vores reaktioner på mangelfulde indlæg.

Ja mulighederne er uendelige.

Carl

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-03-05 23:00

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Bestemt - men det er ikke så tit når program X er et newsprogram.

Tjo - det synes jeg nu nok at jeg har set før.

> Det er ikke faldet dig ind at JS måske ikke kendte til eksistensen
> af en OE-gruppe da han stillede spørgsmålet?

Næh, egentlig ikke.

> Dit gæt virker meget lidt velbegrundet [...]

Det er så op til dig. Det faldt mig faktisk ikke ind at kigge i
headeren af JS' indlæg før jeg havde skrevet mit oprindelige indlæg.
Jeg besluttede mig så for alligevel at poste mit indlæg da det jo
trods alt indeholdt et brugbart svar såfremt JS' spørgsmål rent
faktisk skulle handle om det program jeg selv bruger.

> [...] Sådan som du skrev det, virker det mest som chikane.

Det var ikke ment som chikane, men som en let provokation til JS om at
huske at give alle relevante oplysninger når man stiller sådanne
spørgsmål. Basalt set også hvad der står på
<http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html> og lidt mindre
diplomatisk, og med mange flere ord på
<http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html>

Jeg bliver i øvrigt aldrig særlig stemt på at svare flinkt og høfligt
når folk skriver under pseudonymer, så det kan måske også være
medvirkende til at tonen kunne have været mere høflig i mit første
indlæg.

For lige at få en bilanalogi med, så svarer den måde JS spørger på til
at man spørger "Hvorfor kan min bil ikke køre?". Det kan der være
mange gode grunde til. Måske er der noget alt med motoren, måske har
nogen stjålet hjulene, eller måske har man bare glemt nøglen. Det er
ikke til at give et fornuftigt gæt om uden at man får mere at vide
først. Måske ved du så tilfældigvis at spørgerens bil er en Ford
Escort, men nu var det måske tilfældigvis spørgerens kones bil der var
problemer med, men det glemte han at nævne.

FUT til news:dk.admin.netikette, da vi er off-topic i
mail+news-gruppen lige nu.

--
Jacob - www.bunk.cc
No campfires allowed.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-03-05 22:36

"JS" <sfsdfs@asdas.com> writes:

> Jeg bruger Outlook Express

Nu tillader jeg mig så at antage at du har læst resten af tråden, og
set at der er en særskilt gruppe til spørgsmål om Outlook Express.
Rent faktisk forstår jeg også fra denne tråd at det er lykkedes dig at
finde den.

Det betyder samtidig at spørgsmålet er off-topic i denne gruppe, da
der eksisterer en mere specifik gruppe der dækker emnet. Hvis du
alligevel en dag ønsker at poste samme spørgsmål i flere grupper, så
gør det ved at krydsposte (sende til flere grupper samtidig) i stedet
for at poste flere enslydende indlæg, og derved starte flere
parallelle tråde.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you see an onion ring -- answer it!