* EPSON AL-C900 + XP = !#¤%& HJÆÆÆÆLP!!
Fra : Blinky-Bill

Dato : 12-05-05 18:40

Har netop investeret i en 30kg klods af en laserprinter (Epson
AL-C900) som i og for sig er hurtig sat op op hardware-siden.

Softwaremæssigt lader det sig imidlertid ikke gøre (umiddelbart) idet
jeg ikke kan anvende de medfølgende installationscd'er fra Epson.

Når jeg propper cdrom'en i drevet til auto-start får jeg at vide, at
min WindowXp nægter at køre setup-filen.

Fejlmeldingen går på at Xp's fil Autoexec ikke er egnet til at køre
DOS programmer og jeg kan derefter kun vælge "Luk" (vælger jeg andet
lukkes vinduet også!)

Jeg har installeret SP2 og mistænker den for at være problemet, men
har endnu ikke prøvet at afinstallere den.

Har også prøvet at hente de rigtige drivere (W2K da der ikke findes
drivere til Xp) direkte fra Epson, men samme problematik opstår ifb.
med installationen.

Jeg er yderst modtagelig overfor forslag til problemløsning.

På forhånd tak.

Blinky-Bill

"Logic, my dear Zoe, merely enables one to be wrong with authority!"
Dr. Who

Fra : Robin Hood

Dato : 13-05-05 08:13

Har du kigget på epsons side for der ligger da en xp-driver

http://esupport.epson-europe.com/FileDownload.aspx?lng=da-DK&ID=19046&data=9FB7A43A56182413261E6F0C14991B4D16557886AAFF08AAB1C36FF1FE8184F2

ellers prøv at søge på google

mvh
RH

Fra : Blinky-Bill

Dato : 13-05-05 12:47

On Fri, 13 May 2005 09:13:17 +0200, "Robin Hood" <robin@stofanet.dk>
wrote:

>Har du kigget på epsons side for der ligger da en xp-driver

> [...]

Tak for initiativet, men Epson oplyser selv andetsteds på sitet at der
ikke findes drivere til XP hvorfor man henvises til at downloade W2K
driveren istedet... og det er den du henviser til.

Det er dog ikke det der er problemet. Jeg har nemlig allerede
selvsamme driver på den medfølgende CD-rom.

Problemet ligger i at XP pure nægter at afspille installations-filen
Setup.exe! Hverken auto-play eller dobbelt-klik giver andet resultat
end en fejlmelding.

Jeg har gang i noget interaktiv support på epson-sitet lige nu, men
hvis du har andre forslag er du meget velkommen til at skrive her.

Fra : Blinky-Bill

Dato : 14-05-05 12:31

On Fri, 13 May 2005 09:13:17 +0200, "Robin Hood" <robin@stofanet.dk>
wrote:

De rare mennesker hos Epson support klarede problemet med dette link
til Micro$oft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767