Webcam
Fra : 7C

Dato : 11-05-05 22:12

Jeg skal have et webcam, men kender intet til det. Hvad skal jeg være
opmærksom på godt/dårligt. Jeg vil have noget ordenligt kvalitet til min
stationære computer. Jeg vil ikke bruge mere end 1200,- på det. Nogen
forslag til et bestemt camera?

Vh.

Søren

Fra : Jesper Laursen

Dato : 11-05-05 22:21

"7C" <speax@speax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opmærksom på godt/dårligt. Jeg vil have noget ordenligt kvalitet til min
> stationære computer. Jeg vil ikke bruge mere end 1200,- på det. Nogen

Hvis det kun er til brug som webcam, så rækker dine 1200 langt. Jeg har selv
et Logitech Quickcam Pro 4000 - ca. 500-600 kr. Det er ret godt.

Fra : 7C

Dato : 11-05-05 22:41

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> skrev i en meddelelse

> "7C" <speax@speax.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hvis det kun er til brug som webcam, så rækker dine 1200 langt. Jeg har
> selv
> et Logitech Quickcam Pro 4000 - ca. 500-600 kr. Det er ret godt.

Hvor hurtigt kan det opdatere, ved samtale over ex. messenger?
Søren

Fra : Jesper Laursen

Dato : 12-05-05 05:01

> Hvor hurtigt kan det opdatere, ved samtale over ex. messenger?
> Søren

Jeg kan ikke sige, hvor "hurtigt" sådan i tal, men det virker ret godt over
messenger. Kameraet er mit 3. hvor de 2 andre har været "billig"-kameraer.
Her er Logitech'en væsentlig bedre.

Fra : 7C

Dato : 12-05-05 06:48

> [...]
> over
> messenger. Kameraet er mit 3. hvor de 2 andre har været "billig"-kameraer.

_____

Så vidt jeg kan se, så er det kamera 3 år gammelt. Der må være sket en stor
udvikling på de 3 år. Er der ikke et nyt super kamera til under 1200,- ?
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-05-05 18:52

Fra : Jesper Laursen

Dato : 12-05-05 20:34

> [...]
stor
> udvikling på de 3 år. Er der ikke et nyt super kamera til under 1200,- ?

Ikke den store udvikling siden. Prøv at se specifikationerne på det
sammenlignet med nogle af de nye.
Jeg har kun ros til overs for kameraet. Kanon billede og nemt at anvende.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-05-05 08:26

Jesper Laursen wrote:
> Hvis det kun er til brug som webcam, så rækker dine 1200 langt. Jeg
> har selv et Logitech Quickcam Pro 4000 - ca. 500-600 kr. Det er ret
> godt.

Jeg har købt det samme til min datter, og en ven har også købt det på min
anbefaling. Flere har over Messenger kommenteret til min datter at det er
godt. Og jeg har endnu ikke set nogen af dem min datter chatter med over
Messenger (og det er mange), have noget der ser ud til at virke bedre. Jeg
tror ikke man finder noget bedre til prisen.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-05-05 09:48

> [...]
> opmærksom på godt/dårligt. Jeg vil have noget ordenligt kvalitet til min
> stationære computer. Jeg vil ikke bruge mere end 1200,- på det. Nogen

Jeg har et Philips ToUcam 740k - det laves vist ikke mere, men der må være
en afløser til det. Det er det webcam jeg har set med bedst billede (når vi
snakker "amatør" kameraer).

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam