Headset til brug på Skype
Fra : Steffen Denize

Dato : 09-05-05 18:08

Hey,
Jeg er hoppet på bølgen og vil have Skype. Men hvilket headset skal der
bruges? Ja, et med mikrofon - selvfølgelig, men når det hovedsagligt
skal bruges til Skype og ikke så meget andet, er der så noget til hinter
for at det bliver et til under 150,-?

/Steffen

--
Projekt member
Visual Interactive Syntax Learning

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-05-05 18:15

On Mon, 09 May 2005 19:07:31 +0200, Steffen Denize
<denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>bruges? Ja, et med mikrofon - selvfølgelig, men når det hovedsagligt
>skal bruges til Skype og ikke så meget andet, er der så noget til hinter

Overhovedet ikke.
Jeg købte et AltecLansing AHS-302 Stereo HS til kr. 145,- hos Zitech
Computer og det fungerer helt perfekt.

mvh
Preben

Fra : Basil

Dato : 09-05-05 18:17

Preben Kaas wrote:

> Overhovedet ikke.
> Jeg købte et AltecLansing AHS-302 Stereo HS til kr. 145,- hos Zitech
> Computer og det fungerer helt perfekt.
>
> mvh
> Preben

Ditto (næsten).
Jeg tog bare det jeg havde i skuffen, som bestemt ikke har været dyrt.
God fornøjelse, det er faktisk rigtig godt.
Kai

Fra : Jakob

Dato : 09-05-05 19:12

In article <d5o5ci$1rma$1@newsbin.cybercity.dk>,
denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk says...

Hvis du har højtallere i forvejen vil jeg anbefale dig en anden løsning
der fungerer rigtigt fint.

En labtec verse-333 mikrofon som kan fåes hos computercity til 79 kr.
Det er en lille mikrofon der har rigtig god lydkvalitet og den kan
lægges på bordet ved siden af skærmen eller klæbes på siden af skærmen
uden problemer.

Så er du fri for at skulle fumle med et headset når du skal snakke. Jeg
har tilfældigvis et billede af den her

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=31

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 08:26

Jakob skrev:

> Hvis du har højtallere i forvejen vil jeg anbefale dig en anden
> løsning der fungerer rigtigt fint.

Sådan en løsning har jeg nu og det kan _ikke_ anbefales. Det giver
ekko. Headset-løsningen er ekko-fri.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 10-05-05 11:29

In article <xn0e22wjk4bo39s001@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Sådan en løsning har jeg nu og det kan _ikke_ anbefales. Det giver
> ekko. Headset-løsningen er ekko-fri.

Jeg har brugt det uden problemer, det gør 3 af mine bekendte også og det
fungerer rigtigt godt. Man skal selvfølgelig ikke anbringe den lige
foran højtalleren men ellers synes jeg det fungerer fint. Har du prøvet
at flytte den ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 15:48

Jakob skrev:

> lige foran højtalleren men ellers synes jeg det fungerer fint. Har du
> prøvet at flytte den ?

Flytte hvad? Jeg har mine højttalere så lyden er god og min mikrofon er
placeret således at den kan opfange tale. Og der er ekko på både Skype
og X-Lite.

Headset er vejen frem. Bluetooth er den ultimative løsning.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 10-05-05 18:57

In article <xn0e238524rg6fe00c@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Flytte hvad? Jeg har mine højttalere så lyden er god og min mikrofon er
> placeret således at den kan opfange tale

Tjahh humlen ved den mikrofon er netop at den kan placeres mange steder
og egentlig ret langt væk og stadig fungere fint.

Men ok det virker ikke hos dig, men jeg har selv prøvet den med både
stationær og bærbar, og det har bare fungeret godt. 2 af mine
familiemedlemmer bruger den, og en ven. Så den kan fungere rigtigt godt.
Derudover skal det siges at dem jeg har talt med siger at den giver
rigtig god lydkvalitet, men det kommer så ikke en selv til gode.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 20:12

Jakob skrev:

> Tjahh humlen ved den mikrofon er netop at den kan placeres mange
> steder og egentlig ret langt væk og stadig fungere fint.

Problemet er blot, at kan mikrofonen fange din stemme, kan den med stor
sandsynlighed også fange lyd fra højttalerne.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 10-05-05 21:09

In article <xn0e23f6250wfwy006@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Problemet er blot, at kan mikrofonen fange din stemme, kan den med stor
> sandsynlighed også fange lyd fra højttalerne.

Jeg kan blot sige at det ikke har været et problem i prasis. Den har som
sagt fungeret glimrende her for 3 personer. Jeg er nysgerrig er det
præcis den mikrofon du har prøvet eller er det bare en løs mikrofon ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-05-05 14:23

Jakob skrev:

> som sagt fungeret glimrende her for 3 personer. Jeg er nysgerrig er
> det præcis den mikrofon du har prøvet eller er det bare en løs

Der findes ingen retningsbestemte mikrofoner der er fuldstændigt
ukritiske, mht. placering.

Og jeg gentager gerne mig selv. Kan mikrofonen fange din stemme, så kan
den højst sandsynligt også fange lyden fra højttalerne.

Og Labtec Verse-333 er end ikke retningsbestemt, så sandsynligheden for
at den kan opfange højttalerne er stor. Meget stor.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 12-05-05 15:12

In article <xn0e25z2n7ja9dq009@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Og Labtec Verse-333 er end ikke retningsbestemt, så sandsynligheden for
> at den kan opfange højttalerne er stor. Meget stor.

Det læser jeg så som en bekræftigelse på at dine praktiske erfaringer
ikke er med den mikrofon.

Et teoretisk argument om retningsbestemthed, rykker ikke ved mine og de
brugere jeg kenders gode praktiske erfaringer med den specifikke
mikrofon og skype.

Jeg har brugt den med en afstand på under 0,5 m til den højtaler hvor og
har ikke fået nogen klager over ekko, ej heller har jeg selv haft
problemer med lydkvaliteten af den årsag.

Jeg har derimod fået at vide at når jeg bruger den istedet for mit
headset eller den indbyggede mikrofon i min bærbare er lyden rigtig god
hos modtageren.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-05-05 19:28

Jakob skrev:

> Det læser jeg så som en bekræftigelse på at dine praktiske erfaringer
> ikke er med den mikrofon.

Nej, jeg har ingen erfaringer med dén specifikke mikrofon. Men jeg har
erfaringer med mikrofoner generelt (og ikke kun i PC-sammehæng).

> Et teoretisk argument om retningsbestemthed, rykker ikke ved mine og
> de brugere jeg kenders gode praktiske erfaringer med den specifikke
> mikrofon og skype.

Jeg tror ganske enkelt ikke på dig. Sandsynligheden for at det kan lade
sig gøre er minimal (det er lettere at vinde den store gevinst i
klasselotteriet).

> Jeg har brugt den med en afstand på under 0,5 m til den højtaler hvor

Som nævnt, så tror jeg ikke på dig. Dine udsagn har ikke hold i
fysikken.

> Jeg har derimod fået at vide at når jeg bruger den istedet for mit
> headset eller den indbyggede mikrofon i min bærbare er lyden rigtig
> god hos modtageren.

Lever du af at sælge de mikrofoner?

Det lyder som salsgas. En Fona-sælger kunne ikke sige det bedre selv...
- Kai Harrekilde-Petersen kender også til fysikkens love. Gør du?

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 12-05-05 20:13

In article <xn0e2673q7u6shd007@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Jeg tror ganske enkelt ikke på dig. Sandsynligheden for at det kan lade
> sig gøre er minimal (det er lettere at vinde den store gevinst i
> klasselotteriet).

Jamen så synes jeg sgu du skal til at smide nogen penge efter det.

> Som nævnt, så tror jeg ikke på dig. Dine udsagn har ikke hold i
> fysikken.

Det er muligt, men det har så tilgengæld hold i virkeligheden.

> Det lyder som salsgas.

Ved du hvad, jeg synes du er lidt for langt ude her. Du virker noget
stivnakket, og jeg synes faktisk det er for langt ude at mistænkeliggøre
mine erfaringer eller antyde jeg har skjulte motiver.
Du kan så komme med dine teoretiske anskuelser, der så som du selv
indrømmer ikke har grobund i praktiske erfaringer med mikrofonen, men
derimod dine egne fantasier om hvad der teorisk burde være muligt. Ærlig
talt så virker det noget tyndt.

Hvis jeg skal kunne respektere dine holdninger skal der lidt mere kød på
i denne sammenhæng. Jeg har selv haft dårlige erfaringer med løse
mikrofoner. Købte en anden til et familiemedlem som var elendig. Denne
model VIRKER GLIMRENDE, den blev købt som erstatning for den anden. Når
jeg taler med vedkommende er lyden god, personen har ikke noget ekko og
alt virker perfekt, på trods af at du ikke er istand til at fatte det,
det bliver mikrofonen jo ikke dårligere af.

Og lad mig så lige understrege at jeg da ikke har nogen vinding ved at
anbefale en løsning til en anden bruger der fungerer rigtigt godt.

> - Kai Harrekilde-Petersen kender også til fysikkens love. Gør du?

Tjahh selv med en naturvidenskabelig universitetsuddanelse formår jeg at
kæmpe imod luftige teoretiske argumenter når noget viser sig at fungere
godt i den virkelige verden, og lad mig så lige komme med en bombe, der
er IKKE usynlig snore i humlebier, de flyver af sig selv.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 12-05-05 21:48

On Thu, 12 May 2005 21:12:57 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Du virker noget stivnakket...

Det er du ikke den første der har konstateret.

Mvh
Henrik

Fra : Jakob

Dato : 12-05-05 22:12

In article <j5g7815e37vfrcaek35njin3k0nmofruiu@4ax.com>,
henrik@NOSPAMrestore.dk says...

> Det er du ikke den første der har konstateret.

Tjahh jesper har faktisk hjulpet mig før, men det her virker lidt for
tyndt må jeg sige.

Det er ok man har dårlige erfaringer med noget, men at underkende at
andre reelt har gode erfaringer med et produkt man ikke selv har prøvet,
og derefter antyde at det er fordi jeg enten er halvdum, eller arbejder
i fona det er sgu anstødeligt, og noget gennemskueligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 13-05-05 01:08

On Thu, 12 May 2005 23:12:05 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Tjahh jesper har faktisk hjulpet mig før

Ja, ingen tvivl om at han er til fin hjælp for mange her.

Ja.

Mvh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-05-05 08:18

Jakob skrev:

> Tjahh jesper har faktisk hjulpet mig før, men det her virker lidt for
> tyndt må jeg sige.

Hvad er tyndt?

> Det er ok man har dårlige erfaringer med noget, men at underkende at

Jeg har gode erfaringer med mikrofoner. Alle slags mikrofoner. Og det
du påstår lader sig ikke gøre. Så er den ikke længere.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 13-05-05 09:13

In article <xn0e2741u8lpgo7003@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Hvad er tyndt?

Din argumentation er MEGET tynd. Du baserer dine argumenter om et
produkt du ikke kender på generelle betragtninger, og når du ikke kommer
længere med det så begynder du at mistænkeliggøre mine motiver.

> Jeg har gode erfaringer med mikrofoner. Alle slags mikrofoner. Og det
> du påstår lader sig ikke gøre. Så er den ikke længere.

Ha ha ha det er sgu en joke. Men den mikrofon og skype det virker så
stadigvæk perfekt uanset om du er istand til at forstå det eller ej.

Jeg har overvejet om jeg skal sende en til dig, men ok du vil jo nok
påstå at den stadig ikke virker selvom du ser at den gør, for teoretisk
skulle det jo ikke kunne lade sig gøre........

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-05 07:29

Jakob skrev:

> Din argumentation er MEGET tynd. Du baserer dine argumenter om et
> produkt du ikke kender på generelle betragtninger, og når du ikke

Jeg behøver ikke at kende produktet. Produkttypen er nok. Produktet er
en omnidrectional mikronfon og sådanne opfører sig ens, uanset
udformning og fabrikat. Længere er den ikke.

> Ha ha ha det er sgu en joke. Men den mikrofon og skype det virker så
> stadigvæk perfekt uanset om du er istand til at forstå det eller ej.

Hvorfor skulle én omnidirectional mikronfon virke bedre med Skype end
en anden omnidirectional?

Forklar mig venligst dette. Mikrofonerne har en entydig karakteristik.
De modtager lyde ligegodt, uanset fra hvilken retning lyden kommer. Og
så er det irrelevant om der står Labtec eller Sennheiser på den

> Jeg har overvejet om jeg skal sende en til dig, men ok du vil jo nok

Du skal være velkommen. Jeg skal gerne teste den under samme vilkår som
de øvrige omnidirectional'e mikrofoner. Du skal dog ikke forvente at
den klarer sig bedre end disse.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-05-05 09:02

Jakob skrev:

> Jamen så synes jeg sgu du skal til at smide nogen penge efter det.

Ikke på vilkår. Spild af penge, medmindre man tror på hokus-pokus.

> Det er muligt, men det har så tilgengæld hold i virkeligheden.

Hvilken virkelighed?
Den du håber eksisterer, efter den gang salgsgas du har lukket ud?

> Ved du hvad, jeg synes du er lidt for langt ude her. Du virker noget

Nej, _du_ er for langt ude her. Dit sidste indlæg var det der gjorde
det store udslag. Din lovord som:

"Jeg har brugt den med en afstand på under 0,5 m til den højtaler hvor
og har ikke fået nogen klager over ekko"

og

"Jeg har derimod fået at vide at når jeg bruger den istedet for mit
headset"

- er som taget direkte ud af et kuponhæfte.

> stivnakket, og jeg synes faktisk det er for langt ude at
> mistænkeliggøre mine erfaringer eller antyde jeg har skjulte motiver.

Jojo...

> Du kan så komme med dine teoretiske anskuelser, der så som du selv
> indrømmer ikke har grobund i praktiske erfaringer med mikrofonen, men

Jeg har studeret den omtalte mikrofon (den er ikke retningsbestemt) og
jeg har bred erfaring med mikrofoner. Det du skriver om her lader sig
ikke gøre.

> derimod dine egne fantasier om hvad der teorisk burde være muligt.

Fantasier?
Jeg udtaler mig altid på basis af min faglige baggrund. Folk der
udtaler sig på basis af deres faglige baggrund nærer jeg stor respekt
for - de lever af deres viden. De ville ikke kunne overleve, hvis deres
viden ikke holdt i praksis.

> Ærlig talt så virker det noget tyndt.

Tja, ud med faglig baggrund og ind med latterlige amatører - hørt!

> Hvis jeg skal kunne respektere dine holdninger skal der lidt mere kød
> på i denne sammenhæng. Jeg har selv haft dårlige erfaringer med løse

Hvilken slags kød mangler du?

Jeg har skrevet at din "supermikrofon" ikke er retningsbestemt og
derfor ikke kan selektere din stemme fremfor lyden fra højttalerne.

> mikrofoner. Købte en anden til et familiemedlem som var elendig.

Der findes både gode og dårlige mikrofoner. Sennheiser laver gode
mikrofoner.

> Denne model VIRKER GLIMRENDE, den blev købt som erstatning for den

Det kan bare ikke lade sig gøre, det du skriver. Det lugter _langt væk_
af salgsgas.

> anden. Når jeg taler med vedkommende er lyden god, personen har ikke
> noget ekko og alt virker perfekt, på trods af at du ikke er istand

Det lader sig ikke gøre. Det lader sig simpelhen ikke gøre.

> til at fatte det, det bliver mikrofonen jo ikke dårligere af.

Mikrofonen er sikkert udemærket, som mikrofon. Den kan bare ikke
placeres vilkårligt. Hvis det skal virke, skal den placeres meget
nøjagtigt og alt skal justeret meget nøjagtigt til formålet. Man kan
ikke bare tage en omnidirectional mikrofon og placere vilkårligt og så
få et tilnærmelsesvist fint resultat uden ekko. Det lader sig ikke gøre.

> Og lad mig så lige understrege at jeg da ikke har nogen vinding ved
> at anbefale en løsning til en anden bruger der fungerer rigtigt godt.

En løsning der ikke virker. Det _kan ikke_ virke, sådan som du giver
udtryk for.

> Tjahh selv med en naturvidenskabelig universitetsuddanelse formår jeg

Folk på universiteterne har sjældent megen praktisk erfaring. Jeg har
selv fravalgt en 100% teoretisk levevej, fordi praktisk erfaring er et
ikke uvæsenligt redskab.

> at kæmpe imod luftige teoretiske argumenter når noget viser sig at
> fungere godt i den virkelige verden, og lad mig så lige komme med en

Det kan ikke virke, sådan som du har beskrevet det. Hvis du har
mikrofonen til at virke hos dig, så har du placeret den efter en
opskrift som du ikke har beskrevet. Det du har beskrevet lader sig ikke
gøre.

Hvorfor tror du at de mikrofoner der anvendes til sceneoptrædener er
retningsbestemte?
- Og hvorfor tror du at afstanden fra monitorerne til mikrofonerne er
så stor?

- Det skyldes fysikkens love. Der er ting der ikke lader sig ændre, så
man må arbejde udfra disse og få det bedste ud af det. Ekko og rundhyl
elimineres ved at sænke følsomheden på mikrofonerne, samtidig med at de
er retningsbestemte i en retning der vender _væk_ fra monitorerne.

Man kan ikke bare sætte en omnidirectinal mikrofon op mellem et par
højttalere og få lyd uden ekko og rundhyl. Hvis man kunne, så havde man
nok gjort det til rockkoncerter, tror du ikke?

Fra : Jakob

Dato : 13-05-05 10:00

In article <xn0e2758h8n9zfl004@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...
> er som taget direkte ud af et kuponhæfte.

Nej, det er taget ud af virkeligheden.

> Jeg har studeret den omtalte mikrofon

Ha ha, ja men ikke prøvet den, ikke overbevisende må jeg sige.

> nærer jeg stor respekt for

Tjahh jeg nærer sgu mere respekt for personer der evner at acceptere at
erfaringer opnået af andre end en selv, rent faktisk godt kan være
reelle

> Tja, ud med faglig baggrund og ind med latterlige amatører - hørt!

Er du nu mig du omtaler som en latterlig amatør, det vil jeg egentlig
godt lige have uddybet...

> Der findes både gode og dårlige mikrofoner. Sennheiser laver gode
> mikrofoner.

God til hvad, nu begynder experten da vist med generelle usaglige
statements. En mikrofon er jo ikke per definition god, men den er måske
god til noget.

> Det lugter _langt væk_af salgsgas.

Pudsigt og jeg synes dit indlæg lugter langt væk af overdreven
selvtillid med et strejf af arrogance men sådan er vi jo så forskellige

> Det lader sig ikke gøre. Det lader sig simpelhen ikke gøre.

Ja det bliver jo ikke mere rigtigt at at du gentager dig selv, det
argument virker lidt skingert.

> Hvis det skal virke, skal den placeres meget
> nøjagtigt og alt skal justeret meget nøjagtigt til formålet

Du har da ret i at det nok ikke er en god ide at klistre den på fronten
af højtaleren, men derudover kræver den IKKE meget nøjagtig placering og
justering. Igen så forholder du dig til din lærebog. Jeg har prøvet den
i praksis og når jeg bruge den sammen med min bærbare så er der ca 0.5 m
til højtaleren. Jeg vil da ikke afvise at man kan fremprovokere et ekko,
det er bare ikke noget problem i praksis så kan man jo bare flytte
mikrofonen lidt, det har jeg så ikke haft behov for når jeg har brugt
den. Men det er da en TEORETISK mulighed men for mig opvejer friheden
ved ikke at skulle sidde med et headset på det fuldstændigt. Og som sagt
så har det ikke været et problem for mig, eller dem jeg har købt den
til.

> Folk på universiteterne har sjældent megen praktisk erfaring.

Det var dog en patetisk fordom, det virker som om du har ligeså lidt
erfaring med universiteterne som med den omtalte mikrofon.

> selv fravalgt en 100% teoretisk levevej, fordi praktisk erfaring er et
> ikke uvæsenligt redskab.

Det er da lidt ironisk, du finder at praktisk erfaring er relevant, men
er totalt afvisende overfor mine gode praktiske erfaringer med denne
mikrofon. Men det er måske praktiske erfaringer som et teoretisk koncept
du er fortaler for.

> Det kan ikke virke, sådan som du har beskrevet det.

> Hvorfor tror du at de mikrofoner der anvendes til sceneoptrædener er
> retningsbestemte?

Nu mindes jeg ikke jeg har anbefalet en labtec mikrofon til 79 kr til
sceneoptræden, i en sådan situation vil jeg fuldstændig acceptere dine
angreb om salgsgas. Det er måske det du har misforstået.

> Og hvorfor tror du at afstanden fra monitorerne til mikrofonerne er
> så stor?

God pointe Jesper. Hvis jeg skal følge den analogi så sidder min monitor
jo i et andet lokale og nogen gange i et andet land, så den afstand er
der med ip-telefoni ikke så meget at komme efter.

> Man kan ikke bare sætte en omnidirectinal mikrofon op mellem et par
> højttalere og få lyd uden ekko og rundhyl. Hvis man kunne, så havde man
> nok gjort det til rockkoncerter, tror du ikke?

Jeg tror der er en detalje du har overset her. Den lyd min mikrofon
opfanger kommer jo netop IKKE ud af mine egne højtallere, men ud af
modtagerens, derfor holder din koncertanalogi overhovedet ikke. Hvad er
dit svar på det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-05 07:20

Jakob skrev:

> Tjahh jeg nærer sgu mere respekt for personer der evner at acceptere
> at erfaringer opnået af andre end en selv, rent faktisk godt kan være
> reelle

Med den forklaring du har lagt for dagen, næppe. Jeg nærer respekt for
forklaringer der holder og det gør dig ikke. Det du er kommet med lader
sig ikke gøre.

> Er du nu mig du omtaler som en latterlig amatør, det vil jeg egentlig

Jeg har ikke grund til at tro andet. Fortæl mig at jeg har grund til at
tro andet. Det du har skrevet i denne tråd til dato lader sig ikke gøre.

> God til hvad, nu begynder experten da vist med generelle usaglige

God til det den er beregnet til. Man kan ikke sætte en omnidirectional
mikrofon op til at være retningsbestemt. Ikke out of the box.

> statements. En mikrofon er jo ikke per definition god, men den er
> måske god til noget.

Ja. Se ovenfor.

> Pudsigt og jeg synes dit indlæg lugter langt væk af overdreven
> selvtillid med et strejf af arrogance men sådan er vi jo så

Det er nok fordi jeg ved at det du fortæller ikke kan lade sig gøre.
Enten er det ikke sandt at mikrofonen er så god som du påstår at den
er, eller også bruger du den ikke som du har beskrevet det. Gå 2 svar
op i dette indlæg og læs igen.

> Ja det bliver jo ikke mere rigtigt at at du gentager dig selv, det

Læs ovenfor. Det er _din_ argumentation der halter. Det du har fortalt
hele gruppen lader sig ikke gøre.

> Du har da ret i at det nok ikke er en god ide at klistre den på
> fronten af højtaleren, men derudover kræver den IKKE meget nøjagtig
> placering og justering. Igen så forholder du dig til din lærebog. Jeg

Jeg forholder mig til mine og andres mange års erfaring. Man kan ikke
sætte en omnidirectional mikrofon op og forvente at få perfekt lyd uden
ekko eller rundhyl - det lader sig ikke gøre.

> har prøvet den i praksis og når jeg bruge den sammen med min bærbare
> så er der ca 0.5 m til højtaleren. Jeg vil da ikke afvise at man kan

Og hvor langt er der til din mund?

Hvordan har du indstilt softwaren?

Sådan en mikrofon kan ikke bare pakkes ud og sættes op. Hvis den kunne,
så var den løsningen på alverdens problemer til rockkoncerter. Go
figure...

> på det fuldstændigt. Og som sagt så har det ikke været et problem for
> mig, eller dem jeg har købt den til.

Som jeg tidligere har skrevet. En mikrofon af den type kan ikke bare
tages i brug uden justeringer. Den er _ikke_ plug'n'play.

> Det var dog en patetisk fordom, det virker som om du har ligeså lidt

Haha, du skulle vide.

> erfaring med universiteterne som med den omtalte mikrofon.

Hvorfor tror du at jeg skiftede uddannelse?

> Det er da lidt ironisk, du finder at praktisk erfaring er relevant,
> men er totalt afvisende overfor mine gode praktiske erfaringer med

Din mikrofon er ikke din levevej og der er sjovt nok ikke andre der kan
eftervise dine påstande.

Er du lydtekniker?

> Nu mindes jeg ikke jeg har anbefalet en labtec mikrofon til 79 kr til
> sceneoptræden, i en sådan situation vil jeg fuldstændig acceptere

Nej, du har ikke anbefalet den til sceneoptræden, men situationen er
ganske sammenlignelig. Der er en analogi mellem placering af mikrofon
og højttalere ved PC og på en scene.

> God pointe Jesper. Hvis jeg skal følge den analogi så sidder min
> monitor jo i et andet lokale og nogen gange i et andet land, så den

Så må meget gerne fortælle mig hvorfor det giver
ekko-ekko-ekko-rundhyyyyl hjemme hos mig, med en mikrofon og et par
højttalere... Helt uden at andre er på linien?

Højttalerne og mikrofonen kan se hinanden - det er nok...

> Jeg tror der er en detalje du har overset her. Den lyd min mikrofon
> opfanger kommer jo netop IKKE ud af mine egne højtallere, men ud af

Aaahh, så kan du trylle. Det gør den ellers alle andre steder...

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 14-05-05 12:21

In article <xn0e28h2s9z274s004@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Som jeg tidligere har skrevet. En mikrofon af den type kan ikke bare
> tages i brug uden justeringer. Den er _ikke_ plug'n'play.

Ja men det kan den altså. Du har ikke sagt noget som helst i den her
tråd der nærmer sig et brugbart argument. Dine gennerelle erfaringer med
mikrofoner og det danske uddannelsesvæsen ændrer ikke på at den her
løsning fungerer fint plug and play.

At du så ikke er istand til at fatte det, bliver løsningen som sagt ikke
ringere af.

Vi er fire der bruger den til skype og den funger rigtig godt. Det næste
bliver vel at du påstår jeg heller ikke kan bruge den indbyggede
mikrofon i min bærbare samtidig med de indbyggede højtallere, på trods
af at jeg gør det hver dag.

Men ok jeg stopper her, for jeg kan da helt klart fornemme at selvom du
så at den fungerede i praksis, vil det ikke være muligt for dig at
acceptere det.

> Hvorfor tror du at jeg skiftede uddannelse?

Jeg har en stærk fornemmelse af at der ikke var nogen i den danske
universitetsverden der kunne lære dig noget du ikke vidste i forvejen,
eller havde bedre forklaringer på selv.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-05-05 20:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:

> Problemet er blot, at kan mikrofonen fange din stemme, kan den med stor
> sandsynlighed også fange lyd fra højttalerne.

Jeg må sige mig enig med Jesper her. Jeg skypede med en kollega, og
mens han fik krystal-klar forbindelse havde jeg problemer med at høre
ham.

Jeg har et Logitec USB headset, min kollega bruger højttaler +
mikrofon.

Kai

Fra : Jakob

Dato : 10-05-05 21:07

In article <uy8am27rg.fsf@harrekilde.dk>, khp@harrekilde.dk says...

> Jeg har et Logitec USB headset, min kollega bruger højttaler +
> mikrofon.

Var det den samme mikrofon, ellers kan det jo ikke bruges til så meget.
Der er jo ligeså stor forskel på mikrofoner som der er på headsets.

Jeg kan kun gentage at den nævnte har fungeret rigtigt godt hos 4
brugere. Det er min erfaring men jeg accepterer da at andre har haft
anderledes erfaringer. Det er blot væssentligt at det er samme mikrofon
vi diskuterer :0)

--
Venlig hilsen

Jakob