overspændingsbeskytter til netværk hvor fi~
Fra : Henry

Dato : 09-05-05 16:12

Kan man ikke købe en overspændingsbeskytter til netværk, og hvor får man
sådan et, ?
Jeg lige har skiftet et bundkort med indbygget netkort som blev ustabilt
efter torden.
Jeg har hørt om UPS men de beskytter vel kun
strømsiden, de beskytter vel ikke mod overspænding via tlf. stik, eller er
jeg galt på den,

Mvh

Henry

Fra : Rander

Dato : 09-05-05 18:44

Mon, 9 May 2005 17:11:51 +0200 brugte Henry 14 linier på at fortælle dette
til dk.edb.hardware:

> [...]
>Jeg har hørt om UPS men de beskytter vel kun
>strømsiden, de beskytter vel ikke mod overspænding via tlf. stik, eller er

Det kommer an på UPS'en - de fås også med ind- og udgang til telefonstik,
til at beskytte mod overspænding på telefonlinien, som f.eks.
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11364> (se under "Flere
specifikationer -> Overspændingsbeskyttelse)...

http://rander.dk (temporarily down!)

Penge er ikke alt, men mange penge er da altid noget. (George Bernard Shaw)