Den der pokkers Epson Stylus CX3200
Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 19:24

Jeg har fundet ud af at jeg kan undgå striber i udskriften hvis jeg når
der printes et billede ud fra win xp, så skal jeg under
udskriftindstillinger vælge Best Photo så er der ingen striber, men
printer jeg bare ganske almindelig ud uden at ændre nogen indstilling,
så bliver der striber overalt på udskriften "billedet"
Hvad pokker skyldes det, striberne går i samme retning på papiret som
printerhovedet kører, og striberne er med ca 1 cm afstand over hele A4
arket.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : ha

Dato : 09-05-05 13:04

Henning Lund wrote:
> Hvad pokker skyldes det, striberne går i samme retning på papiret som
> printerhovedet kører, og striberne er med ca 1 cm afstand over hele A4
> arket.

Rens printerhoved. Der er sikkert en funktion i printerprogrammet
der klarer det for dig. Engang imellem kan det være nødvendigt
med flere gange (2 - 3) rensning.

/ha

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-05 17:19

ha skrev:

> Rens printerhoved. Der er sikkert en funktion i printerprogrammet
> der klarer det for dig. Engang imellem kan det være nødvendigt
> med flere gange (2 - 3) rensning.

Har jeg gjort adskillige gange, lige lidt hjælper det, hvorfor pokker
kan den så lave best photo kvalitet?

Fra : Kristian Andersen

Dato : 09-05-05 21:21

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad pokker skyldes det, striberne går i samme retning på papiret som
> printerhovedet kører, og striberne er med ca 1 cm afstand over hele A4

Det mest sandsynlige er at der mangler en eller flere dyser, prøv at
udskrive en dyse test (nozzle test). Hvis det er tilfældet skal du udføre
renseprocessen en eller flere gange.

Du kan også prøve at udføre head alignment processen

Benytter du originale Epson blækpatroner ?

--
Kristian

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-05 22:11

Kristian Andersen skrev:

> Det mest sandsynlige er at der mangler en eller flere dyser, prøv at
> udskrive en dyse test (nozzle test). Hvis det er tilfældet skal du
> udføre renseprocessen en eller flere gange.

Den er OK

> Du kan også prøve at udføre head alignment processen

Det har jeg aldrig regnet hvad er, og hvodden man gør?

> Benytter du originale Epson blækpatroner ?

Ja

Fra : Kristian Andersen

Dato : 09-05-05 22:45

> Det har jeg aldrig regnet hvad er, og hvodden man gør?

Du finder head alignment samme sted i driveren som nozzle test (så vidt jeg
husker) ellers kan du vælge den på betjenings panelet.

Printeren printer nogle sider ud med forskellige mønstre (streger eller
felter), du skal så afgøre hvilket af de nummererede felter der har den
mindste head alingment fejl og indtaste værdien.

Prøv at se om det ikke står beskrevet i manualen, hvis det ikke gør det kan
du downloade en reference guide på www.epson.co.uk

--
Kristian

Fra : Henning Lund

Dato : 10-05-05 19:54

Kristian Andersen skrev:

> Du finder head alignment samme sted i driveren som nozzle test (så
> vidt jeg husker) ellers kan du vælge den på betjenings panelet.

Ja.

> Printeren printer nogle sider ud med forskellige mønstre (streger
> eller felter), du skal så afgøre hvilket af de nummererede felter der
> har den mindste head alingment fejl og indtaste værdien.

Eh de udtryk (Alingment) er jeg ikke i famillie med, hvad menes der?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 16:32

Det står faktisk meget nøjagtigt beskrevet i brugervejledningen der fulgte
med printeren.
på panelets menuknapper kan du vælge punktet headalignment, og tryk på '
color'knappen. Den bliver brugt som OKknap. gå vidre derfra , og følg
anvisningen på displayet....

gert

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-05 16:38

Gert Henriksen ( oldname - tele-) skrev:

> [...]
> på panelets menuknapper kan du vælge punktet headalignment, og tryk
> på ' color'knappen. Den bliver brugt som OKknap. gå vidre derfra ,

Engelske fagudtryk kan jeg ikke fatte, så jeg er på herrens mark, derfor
spurgte jeg hvad de betød.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 11-05-05 18:49

> Eh de udtryk (Alingment) er jeg ikke i famillie med, hvad menes der?

Det er noget med korrigering for de små mekaniske tolerancer der uundgåeligt
vil være, men du behøver ikke at vide så meget om hvad der sker, bare gør
som der står i brugervejledningen.

--
Kristian.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-05 19:20

Kristian Andersen skrev:

> Det er noget med korrigering for de små mekaniske tolerancer der
> uundgåeligt vil være, men du behøver ikke at vide så meget om hvad
> der sker, bare gør som der står i brugervejledningen.

Jeg har ingen, købte den som demo uden manual.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-05-05 21:46

Henning Lund wrote:
> Jeg har ingen, købte den som demo uden manual.

Find hjælp her:
http://kortlink.dk/sma

--
Mvh.