Forskel på Kingston Ram ?
Fra : Kim

Dato : 06-05-05 17:59

Kan en venlig person fortælle mig forskellen på
disse 2 ram, andet end prisen ?

http://www.dataengros.dk/shop1/nyshop/shop.php?side=detaljer&id=417
DDR RAM - 512MB -PC 3200-KINGSTON
Specifikationer:
Type: DDR-SDRAM PC3200 184-pins
Speed: 400MHz
Blybelægning: Guld
CAS Latency (rotering): CL3
Forsyningsspænding: 2.5 V
Modulkonfiguration: 64 x 64
Service & Support: Livsvarig garanti
Kr.: 345,-

Og denne:
http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_16_32&products_id=87
512 MB DDR PC3200 Kingston
[SD-00403]399,00DKK
DDR-SDRAM PC3200 512MB
Type: DDR-SDRAM PC3200 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7,5ns
Speed: 400MHz
KVR400X64C3A/512

Laver Kingston flere forskellige klodser på 512 ram ?

Hvad er forskellen på CAS Latency (rotering): CL3
og Latency: 7,5ns ?

Mvh Kim

Beskrivelse fra EVEREST
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID 63-0815-000000-00101111-021705-I865PE$A0049000_BIOS Date:
02/17/05 20:34:41 Ver: 08.
Motherboard Navn Asus P4P800 SE

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type Intel NetBurst
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 200 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 800 MHz
Båndbredde 6400 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type DDR SDRAM
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 160 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed 320 MHz
Båndbredde 2560 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Bredde 8 bit
Virkelig Hastighed 67 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 267 MHz
Båndbredde 267 MB/s

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler 1 Socket 478
Udvidelses Sokler 5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi
RAM Sokler 4 DDR DIMM
Integrerede Enheder Audio, Gigabit LAN
Form Faktor ATX
Motherboard Størrelse 240 mm x 300 mm
Motherboard Chipset i865PE
Ekstra Kendetegn Asus Intelligence, JumperFree, Stepless Freq Selection

Motherboard Producent
Producent ASUSTeK Computer Inc.
Produkt Information http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm
Hent BIOS software http://www.asus.com/support/download/download.aspx

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-05-05 18:23

"Kim" <no@way_dude.dk> writes:

> Kan en venlig person fortælle mig forskellen på
> disse 2 ram, andet end prisen ?
>
> http://www.dataengros.dk/shop1/nyshop/shop.php?side=detaljer&id=417

[snip]

> Og denne:
> http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_16_32&products_id=87

[snip]

> KVR400X64C3A/512

Hvis du taster partnummeret ind på www.kingston.com får du denne side:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo.asp?ktcpartno=KVR400X64C3A/512

Hvilket fortæller dig at dette også er en CL3 RAM.

Så der burde ikke være nogen forskel, bortset fra prisen selvfølgelig.

> Laver Kingston flere forskellige klodser på 512 ram ?

Ja. RTFHP.

Kai

Fra : Kim

Dato : 06-05-05 18:39

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev

> Ja. RTFHP.

Hvad betyder RTFHP ?

Mvh Kim

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-05-05 19:02

"Kim" <no@way_dude.dk> skrev:

>"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev

>Hvad betyder RTFHP ?

Read The F* Home Page.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Kim

Dato : 06-05-05 20:03

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Read The F* Home Page.
>
> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Hvis den nu var på dansk så gad jeg bruge energi på det.
Vi er ikke alle lige gode til at læse engelsk vel ?
....................../´¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./´¯/'...'/´¯¯`.¸
........../'/.../..../......./¨¯\
........('(...´...´.... ¯~/'...')
.........\.................'.../
..........''...\.......... _..´
............\..............(
..............\.............\....

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-05-05 20:33

"Kim" <no@way_dude.dk> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis den nu var på dansk så gad jeg bruge energi på det.
>Vi er ikke alle lige gode til at læse engelsk vel ?

Nu stillede du et spørgsmål og fik svaret.
Jeg vil gerne oversætte det:

Læs den forpulede hjemmeside.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : John Nielsen

Dato : 06-05-05 22:11

Undskyld, men skal der ikke være plads til nybegynder?
uden at man skal svine folk til på den måde, for hvis der ikke skulle være
plads til dem, skulle der heller ikke væren en nyheds gruppe.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-05-05 22:19

"John Nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev:

>Undskyld, men skal der ikke være plads til nybegynder?
>uden at man skal svine folk til på den måde, for hvis der ikke skulle være
>plads til dem, skulle der heller ikke væren en nyheds gruppe.

Jeg sviner IKKE nogen til. Hvor ser du det?
Der blev spurgt om hvad RTFHP betød og det svarede jeg på.
Det er at hjælpe.
Hjælpen blev ikke forstået og jeg fik "fingeren".
Jeg oversatte det alligevel.
Det er at hjælpe.

Læs tråden igennem og se hvem der svarer på hvad, før du begyner at
svine mig til. !

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-05-05 08:41

Michael Pilgaard skrev:

> Read The F* Home Page.

F* kan betyde både Fine og F*cking.

Kim er vist en af dem vi ikke skal spilde for meget tid på.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-05-05 10:03

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

>F* kan betyde både Fine og F*cking.
>
>Kim er vist en af dem vi ikke skal spilde for meget tid på.

Enig.
Når Kim og John ikke gider at sætte sig ind i hvem der har skrevet hvad,
og derefter sviner mig til på baggrund af noget en anden har skrevet,,
bliver lysten at hjælpe reduceret betydeligt.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-05-05 22:21

"John Nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> writes:

> Undskyld, men skal der ikke være plads til nybegynder?
> uden at man skal svine folk til på den måde, for hvis der ikke skulle være
> plads til dem, skulle der heller ikke væren en nyheds gruppe.

Jo, der skal skam være plads til os alle. Min ...HP var mest en
opfordring til at undersøge sagerne selv de mest oplagte steder selv først
og muligvis - gisp! - lære noget undervejs, inden man spørger løs.

Det er den måde vi andre har lært noget på.

Mvh,

Kai

Fra : Kim

Dato : 07-05-05 06:24

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Åbenbart ikke for Kai og andre ligesindede.
Og der er ellers masser af nybegyndere herinde i NG
der stiller "dumme" spørgsmål.

Helt enig.
Han kunne da bare lade være med at svare så,
hvis han syntes det er et dumt spørgsmål.

Og til dig Kai, skriver du RTFHP til alle dem
du syntes skriver dumme spørgsmål i NG ?

> Jo, der skal skam være plads til os alle.

Nå...hvorfor skriver du så RTFHP ?

> Min ...HP var mest en
> opfordring til at undersøge sagerne selv de mest oplagte steder selv først
> og muligvis - gisp! - lære noget undervejs, inden man spørger løs.

Hallo Kai, det er jo ikke alle der er lige så gode til at
læse engelsk som dig vel, og hvormange forstår alle de
tekniske udtryk der skrives på engelsk ?

Så er det da lettere at spørge en der ved det i forvejen
som kan give et hurtigt enkelt svar på 2 sek. istedet for at man
skal kæmpe sig igennem en engelsk teknisk skrevet
site i flere timer og så ikke kunne forstå det alligevel.

Du kunne da bare have skrevet:

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev

> Ja. og du kan evt. læse mere om det på linket www.kingston.com

Jeg aner stadig ikke hvad CL3 RAM betyder...?

> Det er den måde vi andre har lært noget på.

Nu er vi alle jo ikke ligesom dig vel Kai ?
( heldigves )

Mvh Kim

Fra : Peter

Dato : 07-05-05 07:48

Jeg aner stadig ikke hvad CL3 RAM betyder...?

Hejsa,

Prøv evt. at søge lidt på google, jeg fandt f.eks denne debat om CL3 ram
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/77378/

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : Kim

Dato : 07-05-05 07:59

"Peter" <peterFJERNES@dacor.dk> skrev
> Jeg aner stadig ikke hvad CL3 RAM betyder...?
>
> Hejsa,
>
> Prøv evt. at søge lidt på google, jeg fandt f.eks denne debat om CL3 ram
> http://www.tweakup.dk/forumnew/read/77378/

Tak for linket Peter :)

Især da der stod det med dual-channel memory architecture,
som mit MB også understøtter...Jeg må fluks ned og købe 2
helt ens ram

Mvh Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-05-05 08:39

Kim skrev:

> Især da der stod det med dual-channel memory architecture,
> som mit MB også understøtter...Jeg må fluks ned og købe 2
> helt ens ram

Inden du spilder en masse penge skal du vide at der er en
ydelsesforbedring på ca. 15-20% for Pentium 4 og max 5% for AMD.

- Er det stadigt pengene værd, synes du?