Ram spørgsmål
Fra : Kate

Dato : 05-05-05 08:03

Hej

Jeg har besluttet at kaste 512mb RAM efter min computer,men har været
lidt i tvivl om hvad jeg skulle købe.

Nu har jeg læst tilbage i gruppen og fundet et program CPU-Z som har
givet mig specifikationerne på den klods som sidder i maskinen.
Med lidt googling har jeg også fået konstateret at den hedder Elixir,
det er en DDR-SDRAM PC2700 166MHz 512Mb.

Nu kan jeg læse at i siger det ikke er vigtigt om det er samme RAM
type.
Skal lige have dette på det rene. Vil det sige at de Kingston RAM
PC3200 jeg har set på edbpriser til lige omkring 300kr godt vil kunne
arbejde sammen med de eksisterende RAM eller skal jeg lede efter Elixir
RAM, som jeg iøvrigt ikke umiddelbart har kunnet finde som PC2700, men
masser PC2100 og PC3200?
Det ville være meget dejligt hvis jeg kunne nøjes med nogle lidt
billigere RAM, da økonomien i virkeligheden ikke rigtigt er til
ekstravangance lige nu

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-05 13:58

Kate skrev:

> Skal lige have dette på det rene. Vil det sige at de Kingston RAM
> PC3200 jeg har set på edbpriser til lige omkring 300kr godt vil kunne
> arbejde sammen med de eksisterende RAM eller skal jeg lede efter

Ja. Smid du bare noget Kingston i.

Fra : Kate

Dato : 06-05-05 08:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in

> Ja. Smid du bare noget Kingston i.

Dem må jeg så investere i.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Jeg kan se med Everest Home at jeg
har tre DIMM banker til RAM på mit bundkort, men hvordan kan jeg se
hvor meget RAM maskinen reelt kan tage? Kan den tage 3x 512Mb eller kan
den f.eks. tage 3x1Gb?
Jeg har ikke lige brug for 3Gb nu, men det ville være rart at vide
hvordan man ser det.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-05-05 11:29

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> [...]
> den f.eks. tage 3x1Gb?
> Jeg har ikke lige brug for 3Gb nu, men det ville være rart at vide

Det afhænger af chipsettet :-| - det burde du også kunne få
identificeret med Everest Home (Motherboard Chipset).

Kai

Fra : Kate

Dato : 06-05-05 21:39

> Det afhænger af chipsettet :-| - det burde du også kunne få
> identificeret med Everest Home (Motherboard Chipset).
>

> Kai

Dette er et udsnit af hvad den siger om bundkortet:

Motherboard Navn   ASRock K7S8X

Motherboard Chipset   SiS746FX

Så skal jeg vel google lidt foa få mere at vide ikke?

Fra : John Nielsen

Dato : 06-05-05 22:05

hej,
jeg mener hvis at, hvis du smækker en stang pc 3200 i
vil de kun køre samme hastighed som dine pc 2700,
bare lige så du ved

hilsen jm

Fra : Kate

Dato : 07-05-05 12:47

"John Nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> wrote in

> jeg mener hvis at, hvis du smækker en stang pc 3200 i
> vil de kun køre samme hastighed som dine pc 2700,
> bare lige så du ved

Ja,det er jeg klar over efter at have gennemtrawlet de gamle indlæg som
lå her

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-05-05 08:31

Kate skrev:

> Dette er et udsnit af hvad den siger om bundkortet:
> Motherboard Navn   ASRock K7S8X
> Motherboard Chipset   SiS746FX
> Så skal jeg vel google lidt foa få mere at vide ikke?

Du kender producenten af bundkortet, chipset'et og bundkortets
modelnummer - så er det "bare" at surfe ind og hente en manual til
bundkortet...

http://www.asrock.com/support/Download/index_download.htm

Deri kan du finde alt om RAM-konfiguration; hvad bundkortet kan
håndtere og hvad det ikke kan håndtere.

Fra : Kate

Dato : 07-05-05 12:50

> http://www.asrock.com/support/Download/index_download.htm

Tak til alle for svar. Mine nye 512Mb RAm kom her til morgen med posten

Nu skal de bare smækkes i. Og jeg kan se at jeg har rigeligt plads til
udbygning, da jeg så nu "kun" har 1 Gb i dyret.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-05-05 22:07

> Dette er et udsnit af hvad den siger om bundkortet:
>
> Motherboard Navn   ASRock K7S8X
>
> Motherboard Chipset   SiS746FX
>
> Så skal jeg vel google lidt foa få mere at vide ikke?

Ja og nej :)

http://www.sis.com/products/sis746fx_features.htm
fortæller at chipsettet understøtter op til 3GB ram.

Kai