Dlink 604 router
Fra : Filip

Dato : 03-05-05 07:03

HEJ

Jeg har en Dlink router som lige er stået af. Den er kin 5 mdr gammel, men
jeg kan ikke få kontakt med den efter en hard reset. Skulle den ikke selv
optræde som dhcp server når den er resettet?

Kan den evt stå af pga at mit hjemmenetværk ikke er jordet (eller de pcer
som jeg har i huset, 8 stk). Jeg har skærmede cat5 kabler,men der er ofte
stor spænding mellem de forskellige kabler når jeg piller dem ud af
routeren. Jeg vil skyde på 80-110v. Kan det være en af faktorerne som har
gjort at den er stået af?

Filip

Fra : Filip

Dato : 03-05-05 07:18

> Jeg har en Dlink router som lige er stået af. Den er kin 5 mdr gammel, men
> jeg kan ikke få kontakt med den efter en hard reset. Skulle den ikke selv
> optræde som dhcp server når den er resettet?

Jeg kan dog godt pinge den hvis jeg har sat en fast ip adresse på min pc.
192.168.0.1 kan pinges når min pc heder 192.168.0.x

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-05 11:55

Filip skrev:

> Jeg har en Dlink router som lige er stået af. Den er kin 5 mdr

Godt for dig.

Hjælp til routere hører til i dk.edb.netvaerk.

Fra : Filip

Dato : 03-05-05 18:03

> Hjælp til routere hører til i dk.edb.netvaerk.

Jeg undskylder mine mange indlæg, men der gok lige ged i min outlook
ekspress. Jeg har nu stillet spørgsmålet i dk.edb.netvaerk

Filip

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-05 19:04

Filip skrev:

> Jeg undskylder mine mange indlæg, men der gok lige ged i min outlook
> ekspress. Jeg har nu stillet spørgsmålet i dk.edb.netvaerk

Har du overvejet at smide Outlook Express på porten?

- Dine kvaler er ikke et enestående tilfælde... :-/

Fra : Filip

Dato : 03-05-05 21:55

"> Har du overvejet at smide Outlook Express på porten?

> - Dine kvaler er ikke et enestående tilfælde... :-/

Har du da et alternativ som både kan håndtere mails, og nyheder? Jeg har
prøvet at se hvad MsOutlook kan tilbyde, men den blev kasseret da den ikke
havde nyheder som jeg er meget afhængig af.

Filip

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-05-05 22:46

Filip skrev:
> Har du da et alternativ som både kan håndtere mails, og nyheder? Jeg har
> prøvet at se hvad MsOutlook kan tilbyde, men den blev kasseret da den ikke
> havde nyheder som jeg er meget afhængig af.

Mozilla Thunderbird f.eks. :)

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

--
Peter J

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 11:42

Filip skrev:

> Har du da et alternativ som både kan håndtere mails, og nyheder? Jeg

Nej.

Jeg har valgt at splitte det op, så jeg anvender ikke samme program til
news som til mail. På den måde kan jeg finde den bedste mail-klient og
en bedste news-klient på markedet, uden at skulle trækkes med halve
løsninger.

Det er sjældent at sammenbyggede løsninger er lige gode til alle de
opgaver som tilbydes løst.

Jeg sætter follow-up med krydspost (XFUT) til
dk.edb.internet.software.mail+news hvor diskussionen hører hjemme. I
den gruppe er der også mulighed for at hente flere gode råd.

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-05-05 12:45

Filip <annonym@get2net.dk> skrev 2005-05-03:

> "> Har du overvejet at smide Outlook Express på porten?

> Har du da et alternativ som både kan håndtere mails, og nyheder?

Der er mange, bla. dialog, forte agent og gnus.

Martin
med mindre andet er angivet.