Tænk over dette inden du køber et
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 01:22

Jeg er den (hidtil) glade ejer af et MSI K8N-SLI motherboad med onboard
SB Live! 24bit, men efter at jeg har fået smidt windows XP x64 ind, kan
jeg ikke få lydkortet til at virke.

Jeg har søgt og søgt, og er kommet frem til creatives forum, hvor alle
får det svar, at deres nuværende windows x64 drivere ikke virker med
Audigy LS og SB Live! 24bit kortene.

som det ses her
http://preview.creativelabs.com/Lists/Feature%20Requests/AllItems.aspx
er der mange der leder efter drivere

og her
http://ask.americas.creative.com/wwenglish/general/xp_64_driver_matrix.htm
kan man se at først vil komme i 3. kvartal, altså om 2-5 måneder!

et 64-bit motherboard indeholder et lydkort som ikke kan bruges i 64-bit
udgaven af windows.... ret absurd- tror nu næsten forbrugerstyrelsen
ville være enige med mig!

jeg købte nemlig et 250 kr dyrere mobo med færere features, for at få et
SB live 24bit kort med, og så er det samtidig det ENESTE SB live der
ikke understøtter i windows x64 - mit gamle SB Live 1024 fra år 2000 er
understøttet!!!!

Så det er godt nok sidste gang jeg køber noget der står Creative på, der
sidder mange MSI K8N-SLI ejere verden over og ønsker at de havde købt et
mobo med et standard AC97 lydkort!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-05 12:57

Esben von Buchwald skrev:

> et 64-bit motherboard indeholder et lydkort som ikke kan bruges i
> 64-bit udgaven af windows.... ret absurd- tror nu næsten
> forbrugerstyrelsen ville være enige med mig!

Skift OS. Der findes andre 64-bit operativsystemer på markedet.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 22:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> Skift OS. Der findes andre 64-bit operativsystemer på markedet.

Og hvad er lige sandsynligheden for at mit lydkort kommer til at virke
der, når det ikke en gang virker i windows (x64) ?

Ikke en gang mit nFOrce 4 netkort kan f.eks. en MEPIS Linux finde ud af
at bruge! og så hjælper lyden jo ikke meget når al min musik er på min
server

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 11:45

Esben von Buchwald skrev:

> Og hvad er lige sandsynligheden for at mit lydkort kommer til at
> virke der, når det ikke en gang virker i windows (x64) ?

Formentligt større. Windows er ikke alt.

> Ikke en gang mit nFOrce 4 netkort kan f.eks. en MEPIS Linux finde ud

Nu er MEPIS Linux heller ikke en af de store distro'er.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 03-05-05 14:33

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er den (hidtil) glade ejer af et MSI K8N-SLI motherboad med onboard SB
> Live! 24bit, men efter at jeg har fået smidt windows XP x64 ind, kan jeg
> ikke få lydkortet til at virke.

SNIP

> [...]
> SB live 24bit kort med, og så er det samtidig det ENESTE SB live der ikke
> understøtter i windows x64 - mit gamle SB Live 1024 fra år 2000 er

Så kan du da blot disable onboard og montere SB Live 1024, så er den ged
barberet...
Når driverne til onboard lydkortet er klar, flår du det gamle ud.. og alle
er glade.

> Så det er godt nok sidste gang jeg køber noget der står Creative på, der
> sidder mange MSI K8N-SLI ejere verden over og ønsker at de havde købt et
> mobo med et standard AC97 lydkort!

Nu ved jeg ikke hvordan du VED at der sidder mange af de der MSI-ejere
verden over og ønsker netop et AC97 lydkort?
Men sølle 250,- kr for en enkelt bommert indenfor IT skulle være til at leve
med
Iøvrigt vil jeg tro at det havde været billigere at købe MB'et med flere
features og så jage ned hos den lokale IT-pusher og erhverve et SB Live
24-bit i løs vægt..

...::jmj::..

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 22:47

> [...]
> barberet...
> Når driverne til onboard lydkortet er klar, flår du det gamle ud.. og alle

Jeg kunne også købe et Audigy kort og smide i, eller noget tredje. Men
sagen er jo bare at jeg netop har købt dette mobo fordi jeg rent faktisk
har tænkt mig at bruge det onboard lydkort der er på det, og så er det
sgu flabet at det ikke virker i det OS det er beregnet til

> Nu ved jeg ikke hvordan du VED at der sidder mange af de der MSI-ejere
> verden over og ønsker netop et AC97 lydkort?

jeg har da læst på MSI's fora

> Men sølle 250,- kr for en enkelt bommert indenfor IT skulle være til at leve
> med

250 kr + de features som jeg har mistedet, altså som Neo4 Platinum
indeholder!

> Iøvrigt vil jeg tro at det havde været billigere at købe MB'et med flere
> features og så jage ned hos den lokale IT-pusher og erhverve et SB Live
> 24-bit i løs vægt..

Ja men ville da hellere give 50-100 mere for at få det onboard, så jeg
slap for at have et kort siddende og spærre for luften og lign.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 11:47

Esben von Buchwald skrev:

> Jeg kunne også købe et Audigy kort og smide i, eller noget tredje.

Du har et problem med din linielængde. Kan Mozilla Thunderbird ikke
afgrænse en linie til 72 tegn?

Der er sat follow-up til dk.edb.internet.software.mail+news

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 11:48

Esben von Buchwald skrev:

> så er det sgu flabet at det ikke virker i det OS det er beregnet til

Står der direkte at det er beregnet for 64-bit Windows?

Hvis ikke, så har du ingen sag. Ingen.