HP Scanjet problem på Windows XP
Fra : Mate, 5260

Dato : 28-04-05 13:54

Hej

Min ellers udmærkede "HP Scanjet 4470c", som virker uden problemer på
Windows 98-SE, opfører sig mærkeligt på Windows XP.
Man kan være heldig at foretage en scanning som lykkes, men i de fleste
tilfælde, går den i stå under scanningen, - og alt går i stå. Man kan ikke
engang bruge "Ctrl-Alt-Delete", så hovedkniven er den eneste udvej...
Under installation af driveren, kom meddelelsen: "Not designed for
Microsoft", men en erfaren PC-person har oplyst mig, at det ikke kan være
årsagen.
Er der nogen, der kender problemet? - og som har et løsningsforslag ???

Venlig hilsen

Poul.

Fra : Jens G

Dato : 28-04-05 15:42

On Thu, 28 Apr 2005 14:54:16 +0200, "Mate, 5260"
<aspolNOSPAM@webspeed.dk> wrote:

>Hej
>
>Min ellers udmærkede "HP Scanjet 4470c", som virker uden problemer på
>Windows 98-SE, opfører sig mærkeligt på Windows XP.

Har du hentet og installeret XP driveren fra HP?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&product=57956&lang=en&cc=us&os=228

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Mate, 5260

Dato : 28-04-05 17:43

Hej Jens.
Tak for svaret, men det har jeg prøvet. Den er en version nyere end den
originale, men det gjorde ingen forskel.

Mvh Poul.

Fra : Hans

Dato : 28-04-05 18:20

Mate, 5260 wrote:
> Hej Jens.
> Tak for svaret, men det har jeg prøvet. Den er en version nyere end
> den originale, men det gjorde ingen forskel.

Det er desværre nok den gamle scannersoftware, som ikke har været beregnet
til XP der har kvæstet dit system, og nu er der ingen vej tilbage. Det er
noget jeg flere gange har oplevet med HP's til tider ret spøjse software,
specielt ved opgradering af en ældre Windowsversion.

Der er nok kun én vej frem - Installer dit system helt fra bunden og sørg
for at bruge den rigtige scannersoftware.

Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-04-05 08:16

Hans wrote:
> Det er desværre nok den gamle scannersoftware,
> som ikke har været beregnet til XP der har kvæstet dit system

Så kan han fx prøve med et andet TWAIN kompatibelt program,
såsom Paint i Windows (Filer -> Fra Scanner eller Kamera).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Esben

Dato : 29-04-05 07:54

"Mate, 5260" <aspolNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årsagen.
> Er der nogen, der kender problemet? - og som har et løsningsforslag ???

Har du prøvet et andet kabel og at tage evt. andre USB-enheder fra?

--
Esben

Fra : Mate, 5260

Dato : 29-04-05 10:59

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet et andet kabel og at tage evt. andre USB-enheder fra?
>
> --
> Esben
Hej Esben.

Nej, det må jeg tilstå, at jeg ikke har prøvet, men det var da et forsøg
værd...

Mvh Poul