Ram ?
Fra : Michael Friis

Dato : 26-04-05 19:46

Hej.
Jeg har en PC med 3 ram-slots.
Jeg har monteret 2 stk 256 mb pc2100 ram og kunne godt tænke mig, at montere
en 512 mb pc3200.
Kan pc2100 og pc3200 køre sammen?

Mvh
Michael

Fra : Thomas

Dato : 26-04-05 19:51

"Michael Friis" <michaelfriis34@FJERNMIGhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har en PC med 3 ram-slots.
> Jeg har monteret 2 stk 256 mb pc2100 ram og kunne godt tænke mig, at
> [...]
Sidst jeg købte ram fik jeg at vide at de altid vil køre med den hastighed
den langsomste blok har. Om 2100 og 3200 kan enes ved jeg ikke.

Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-04-05 20:12

Det kan de!. pc 3200 er bare gearet til max at køre (pga. varme) 400mhz dvs.
pc-3200, men er altid bagudkompatibel med ddr-2700, 2100 ram osv. Du skal
bare ikke købe cas 3 pc-3200 ram hvis dine pc-2100 kører cas 2,5.

Mvh Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-05 20:28

Søren Christensen skrev:

> ram osv. Du skal bare ikke købe cas 3 pc-3200 ram hvis dine pc-2100
> kører cas 2,5.

Jo, det er ikke noget problem. Det bliver bare laveste fællesnævner.

Fra : Khawk

Dato : 26-04-05 20:51

"Søren Christensen" <mailboxsch@omnispace.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc-3200, men er altid bagudkompatibel med ddr-2700, 2100 ram osv. Du skal
> bare ikke købe cas 3 pc-3200 ram hvis dine pc-2100 kører cas 2,5.

Det er ikke nødvendigvis et problem. Man kan sagtens få cas 3 pc-3200 ram
som kører cas 2 eller 2,5, hvis du sætter det til at køre som pc-2700.

mvh
Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 27-04-05 01:14

> Det er ikke nødvendigvis et problem. Man kan sagtens få cas 3 pc-3200 ram
> som kører cas 2 eller 2,5, hvis du sætter det til at køre som pc-2700.

Og cas 2 RAM kan selvfølgeligt også køre cas 3 som jo er langsommere...

Det kan altid køre langsommere!

Brian

Fra : Michael Friis

Dato : 27-04-05 02:57

Tak for svar, allesammen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-04-05 20:01

Michael Friis wrote:
> [...]
> Jeg har en PC med 3 ram-slots.
> Jeg har monteret 2 stk 256 mb pc2100 ram og kunne godt tænke mig, at montere

Ja, så kører det hele bare med den langsomstes hastighed