Flytning af Harddisk med WinXP til ny PC??
Fra : pp

Dato : 24-04-05 23:15

Jeg har installeret winXP på en harddisk i min hjemmePC. Nu vil jeg gerne
flytte denne harddisk over i en anden computer der har et andet bundkort,
netkort etc.

Jeg har fået afvide at man skal geninstallere winXP hvis man flytter det
over i en anden maskine. Problemet er at jeg ikke har mulighed for at
geninstallere når den er blevet flyttet.

Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye harddisk
med winXP på uden at skulle geninstallere.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-04-05 00:26

On Mon, 25 Apr 2005 00:14:57 +0200, pp <sdf@asd.com> wrote:

> [...]
>
> Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye
> harddisk
> med winXP på uden at skulle geninstallere.

Hej
Hvis ikke de to maskiner har meget lig hardware vil det give problemer.
Du kan muligvis klare dig med en R-install. Kik har hvordan du gør
http://www.overclockers.com/tips1155/

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-05 09:39

pp skrev:

> Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye
> harddisk med winXP på uden at skulle geninstallere.

Ja, du reparerer installationen. I dk.edb.system.ms-windows sidder
eksperterne (mht. XP - jeg kender kun prceduren for 2000)...

Fra : Aksel

Dato : 25-04-05 16:06

"pp" <sdf@asd.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye harddisk
> med winXP på uden at skulle geninstallere.

Du kan godt flytte harddisken, men du skal nok reparere installationen, det
kræver at du har installations CD.

Du skal nok også ringe til Microsoft og registrere Win XP med ny hardware.

Prøv at spørge i dk.edb.system.ms-windows

Hilsen Aksel

Fra : Kludder

Dato : 25-04-05 20:52

Der er ikke andet at gøre end at Formatere din Harddisk.. en rep. virker
ikke,til det..Du har jo installeret xp,så den er installeret med dit gamle
Hardware.. så en rep. af XP, virker ikke til det.. Min lille bror købte
nemlig nyt motherBoard,der var en rep. ikke noget nytteligt.. Så en Format
c:/ var Eneste udvej..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-05 22:42

"Kludder" <work_boy3@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig nyt motherBoard,der var en rep. ikke noget nytteligt.. Så en Format

Absolut ikke enig. Jeg har lavet ovenstående nummer ret mange gange, og det
har virket hver eneste gang.
Man skal bare huske, at man skal ikke vælge reparation, første gang man får
tilbuddet. Man skal helt frem til at den spørger om man vil installere en ny
windows eller reparere. Så spiller det.

Kurt

Fra : Myt

Dato : 26-04-05 00:02

> [...]
> får tilbuddet. Man skal helt frem til at den spørger om man vil installere
> en ny windows eller reparere. Så spiller det.

Enig

Myt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-05 08:55

Kludder skrev:

> Der er ikke andet at gøre end at Formatere din Harddisk.. en rep.

Vrøvl!

> [...]

> lille bror købte nemlig nyt motherBoard,der var en rep. ikke noget
> nytteligt.. Så en Format c:/ var Eneste udvej..

Det skyldes nærmere din lillbror.

Og vil du venligst læse her:

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-04-05 17:19

On Mon, 25 Apr 2005 21:51:56 +0200, Kludder <work_boy3@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Hardware.. så en rep. af XP, virker ikke til det.. Min lille bror købte
> nemlig nyt motherBoard,der var en rep. ikke noget nytteligt.. Så en

Der er ingen tvivl om at den bedste løsning er at geninstallere windows
helt fra bunden.
Men for mange er det ikke rart at skulle installere og indstille alle
programmer, email osv. så er en reparations installe klart den bedste
løsning.
Jeg kunne aldrig finde på at have en rep install på min egen maskine. Men
dem jeg laver computer for er ALTID meget glade når jeg kan redde en
installe så de er fri for at bøvlet med at installe alting igen.

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-05 19:48

Thomas Hansen skrev:

> Der er ingen tvivl om at den bedste løsning er at geninstallere
> windows helt fra bunden. Men for mange er det ikke rart at skulle

Den er tung, bøvlet og ganske unødvendig.

> reparations installe klart den bedste løsning. Jeg kunne aldrig
> finde på at have en rep install på min egen maskine. Men dem jeg

Prøv det, du bliver gladere for det i længden

Det gør det til en leg at skifte bundkort - jeg har skiftet en del
bundkort det seneste års tid uden at skifte installation...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-04-05 22:01

On Tue, 26 Apr 2005 20:47:46 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Prøv det, du bliver gladere for det i længden
Her du ikke læst hvad jeg skriver?
Jeg her prøvet det. Og min mening er at systemet bliver
bedre/hurtigere/mere stabilt hvis jeg starter helt på ny.
Det er imo ikke mere bøvlet end jeg ikke har noget imod at gøre det. Prøv
det man bliver god til at overstå det hurtigt når man har øvelsen

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 07:50

Thomas Hansen skrev:

> Her du ikke læst hvad jeg skriver?

Jo. Prøv det på din egen maskine og ikke på andres

> Jeg her prøvet det. Og min mening er at systemet bliver
> bedre/hurtigere/mere stabilt hvis jeg starter helt på ny. Det er imo

Jeg har ikke oplevet hastighedsmæssig gevinst ved reinstall. Tværtimod.
Der går et par måneder før min maskiner yder det den skal igen, for så
har jeg fået trimmet alt det overflødig gejl af.

> ikke mere bøvlet end jeg ikke har noget imod at gøre det. Prøv det
> man bliver god til at overstå det hurtigt når man har øvelsen

Nej, det tager måneder hver gang.