Den er ustabil og lukker ned.
Fra : Helge Christiansen

Dato : 24-04-05 07:58

Hejsa.

Jeg har kødt en AMD XP 2700, og 512 mb pc 3200 Ram.

Da jeg havde monteret det i mit bundkort, et ASROCK K7VT4A Pro, fik jeg
problemer med at maskinen blev ustabil, og lukkerned, hvis den skal arbejde.
Jeg har før kørt med en AMD 1400 Thunderbird og 256 mb pc 2700 ram uden
problemer.

Samtidig er CPUen en smule varm, den kører med ca. 60°, men det er der jo
råd for (kabinetblæsere)

Er der nogen, der har forslag til, hvad der kan være galt? Det er en smule
irriterende at downclocke Cpuen for at kunne bruge PCen.

Med venlig hilsen
Helge

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-04-05 09:23

On Sun, 24 Apr 2005 08:58:17 +0200, Helge Christiansen
<gyldenlevFJERN@pc.dk> wrote:

> [...]
> smule
> irriterende at downclocke Cpuen for at kunne bruge PCen.

Hej Helge
Kan maskinen kører stabilt hvis du downclocker den?
Der er jo flere fejlkilder du skal tage hensyn til. Det er ikke sikkert at
det er cpuen som er problemet. Du har også sat nyt ram i og det kan være
at psuen ikke kan levere nok ren strøm.
Jeg syntes at 60c er en høj temperatur da aflæsningen kan være meget
upræcis kan temperaturen faktisk være 10-15 grader højere. Hvilken køler
har du på? Bliver maskinen stabil hvis du tager kabinet siden af og giver
den noget frisk luft?

/Thomas