Netværk via Blue Tooth?
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-04-05 21:18

En bekendt har 2 pc.er som begge har Blue Tooth, og via denne teknologi
ville han så have et netværk mellem dem.
Kan det lade sig gøre, at de 2 pc.er finder hinanden via denne teknologi og
hvis ja - hvordan.
Jeg synes ikke, at jeg kan finde det beskrevet noget sted på nettet.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-04-05 07:16

Kurt B. Andersen wrote:
> En bekendt har 2 pc.er som begge har Blue Tooth, og via denne
> teknologi ville han så have et netværk mellem dem.
> Kan det lade sig gøre, at de 2 pc.er finder hinanden via denne
> teknologi

Jeg kender ikke til det, men hastigheden er jo meget lav:
http://www.mobileinfo.com/Bluetooth/FAQ.htm#t5

Et trådløst netværk kan fås (standardiseret) op til 54Mbps,
hvilket ca. svarer til en teoretisk overførselshastighed på
54.000Kbps, som jo er noget hurtigere end BlueTooth' på
721Kbps!

http://www-106.ibm.com/developerworks/wireless/library/wi-ieee.html

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-05 00:27

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket ca. svarer til en teoretisk overførselshastighed på
> 54.000Kbps, som jo er noget hurtigere end BlueTooth' på

Med den hastighed er det vist ikke værd at ofre ret mange kræfter på.
Jeg vil nok anbefale ham, at forsøge med noget andet i stedet for.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-04-05 07:04

Kurt B. Andersen wrote:
> BlueTooth' 721Kbps!
>
> Med den hastighed er det vist ikke værd at ofre ret mange kræfter på.
> Jeg vil nok anbefale ham, at forsøge med noget andet i stedet for.

Præcis min pointe ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Zulu

Dato : 20-04-05 08:41

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvis ja - hvordan.
> Jeg synes ikke, at jeg kan finde det beskrevet noget sted på nettet.

Det kan sagtens lade sig gøre hvis begge bluetooth enheder understøtter det.
Jeg kan ikke lige huske præcist hvad profilen hedder, men jeg har selv kørt
TCP/IP over BT mellem min bærbare og en PDA med Windows Mobile.

Zulu