Sære problemer med mus
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 16:43

Greetings!

Min trådløse Logitech kuglemus er pludseligt begyndt at opføre sig
underligt. Når den kører på min Lian Li alumåtte kan den ikke få bid.
På bordet er der ingen problemer med bid.
Kuglen virker fint i min Logitech OEM kuglemus på alumåtten. Og
OEM-musens kugle virker ikke i den trådløse på alumåtten. Den trådløse
vil bare ikke sammen med alumåtten, tiltrods for at det virkede fint
indtil igår. OEM-musen har ingen problemer overhovedet, så nu er jeg
henvist til denne (den har intet hjul, så jeg er lidt vild efter at
finde en løsning)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-05 20:03

Jesper G. Poulsen wrote:
> så nu er jeg henvist til denne (den har intet hjul, så jeg er lidt
> vild
> efter at finde en løsning)

Mon ikke du skal se efter en mus i lidt bedre kvalitet end en
billig OEM mus?
- Evt. en af de helt nye optiske?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 20:53

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Mon ikke du skal se efter en mus i lidt bedre kvalitet end en
> billig OEM mus?

Det er ikke den billige OEM-mus der har problemerne (det er iøvrigt en
Logitech med Logitech serie-nummer i bunden)...

> - Evt. en af de helt nye optiske?

Jeg er til kuglemus. Prøv at læse mit indlæg igen. Den mus der har
problemet er en dyr Logitech trådløs kuglemus.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-04-05 07:01

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg er til kuglemus. Prøv at læse mit indlæg igen. Den mus der har
> problemet er en dyr Logitech trådløs kuglemus.

Prøv en optisk...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 10:45

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Prøv en optisk...

Jeg har en kuglemus der pludseligt gør knuder. Jeg vil gerne have den
kuglemus til at virke igen. Jeg søger ikke en optisk mus.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-04-05 19:11

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har en kuglemus der pludseligt gør knuder.
> Jeg vil gerne have den kuglemus til at virke igen.
> Jeg søger ikke en optisk mus.

Jeg mener bare det er billigere, hurtigere og nemmere at
købe en optisk, som med stor sandsynlighed vil virke.
Du har sikkert dine grunde til at bruge kuglemusen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 19:52

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg mener bare det er billigere, hurtigere og nemmere at
> købe en optisk, som med stor sandsynlighed vil virke.

Det er sikkert hurtigere og nemmere at købe en optisk. Det er bestemt
ikke billigere.

> Du har sikkert dine grunde til at bruge kuglemusen...

Det har jeg, ja.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-04-05 20:42

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er sikkert hurtigere og nemmere at købe en optisk.
> Det er bestemt ikke billigere.

Jeg tæller mandetimer her... ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 21:15

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg tæller mandetimer her... ;)

Okay.

Jeg er nu af den type at man ikke lærer af at købe nyt eller
ominstallere. Hvis man skal lære noget, så må man finde årsagen til
fejlen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-04-05 07:03

Jesper G. Poulsen wrote:

> Okay.
>
> Jeg er nu af den type at man ikke lærer af at købe nyt eller
> ominstallere. Hvis man skal lære noget, så må man finde
> årsagen til fejlen.

Korrekt, det har jeg personligt bare ikke tid til mere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 23:12

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Jeg tæller mandetimer her... ;)

Ja, det er jo sådan samfundet er bygget op. Men hvad med miljøet? Når først
det kollapser, så er dine mandetimer ikke en prut værd. Men ok, det er vel
det samme for de fleste, at det virker så fjernt og umuligt, at det tænker
vi ikke på.

Men det er nu en helt anden snak.

> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 18:02

> Jesper G. Poulsen wrote:

> Prøv en optisk...

Ok, og den slags råd vil du gerne have, den dag du henvender dig til gruppen
med et seriøst spørgsmål?

> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 18:02

> Mon ikke du skal se efter en mus i lidt bedre kvalitet end en
> billig OEM mus?
> - Evt. en af de helt nye optiske?

Problemet er, når man først har vænnet sig til noget bestemt hardware, så
hænger det fast. Så løsningen er jo ikke bare at skifte. Jeg kunne ikke
undvære mit tastatur, selvom alle andre mener det er noget underligt skidt.

> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Nicolai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 19:54

Nicolai skrev:

> Problemet er, når man først har vænnet sig til noget bestemt
> hardware, så hænger det fast. Så løsningen er jo ikke bare at skifte.

Exactly. Feks er jeg vild med PS/2-tastaturer, ligesom jeg er vild med
min trådløse Logitech kuglemus. Og sidstnævnte virker ikke sammen med
min mus-måtte mere.

Fra : Sander

Dato : 20-04-05 04:27

Man kan undre sig over at du kan spørge om noget
så banalt, hvorfor ikke bare sætte nye batterier i.

Sander.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 10:48

Sander skrev:

> Man kan undre sig over at du kan spørge om noget
> så banalt, hvorfor ikke bare sætte nye batterier i.

Har du læst problemstillingen?

Den trådløse mus virker fint, bare ikke på min musmåtte. Det _har_
virket indtil for et par dage siden...

Og nu du _skal_ til at læse, kunne du så ikke læse her også:

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 18:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> indtil igår. OEM-musen har ingen problemer overhovedet, så nu er jeg
> henvist til denne (den har intet hjul, så jeg er lidt vild efter at

Det er et mystisk problem, så løsningen skal nok også findes på "mystisk"
vis. Jeg har godt nok aldrig hørt om det, men kan kuglen ikke være blevet
slidt? Bare en anelse, så lidt at den glatte måtte ikke bider mere, men
bordets måske grovere flade kan stadig bide? Måske er kuglen fedtet? OEM
kuglen kan evt. være lidt mindre. Har du en skydelære?

Jeg kender ikke den alumåtte, men kan den genere signalet? Altså hvis
batteriet er ved at være færdigt og bliver forstyrret af måtten, så at
signalet ikke er kraftigt nok?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 20:03

Nicolai skrev:

> "mystisk" vis. Jeg har godt nok aldrig hørt om det, men kan kuglen
> ikke være blevet slidt? Bare en anelse, så lidt at den glatte måtte
> ikke bider mere, men bordets måske grovere flade kan stadig bide?

Ved begge kugler?

Begge kugler afprøvet i trådløs - no go.
Begge kugler i OEM-mus - go.

> Måske er kuglen fedtet?

Jeg har vasket den i opvaskemiddel, vinduesrens, dyppet den i vand...
Problemstillingen er uændret.

> OEM kuglen kan evt. være lidt mindre. Har du en skydelære?

Ja. Iflg. min Mitutoyo er de nøjagtigt lige store :-/

> Jeg kender ikke den alumåtte, men kan den genere signalet? Altså hvis

Det har virket før.

> batteriet er ved at være færdigt og bliver forstyrret af måtten, så
> at signalet ikke er kraftigt nok?

Godt spørgsmål. Iflg. driveren er batteristanden fin. Det har ikke
tidligere været et problem med halvdøde batterier i den mus og med den
måtte.

Det er frustrerende... :-/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 20:32

Nicolai skrev:

> Det er et mystisk problem, så løsningen skal nok også findes på
> "mystisk" vis. Jeg har godt nok aldrig hørt om det, men kan kuglen

Jeg prøvede at flytte modtageren 10cm væk fra min ViewSonic G800 og det
løste tilsyneladende problemet...

- Elektromagnetisk støj... :-/

Det var denne linie fra din hånd der gav mig idéen:
> Jeg kender ikke den alumåtte, men kan den genere signalet?

Det hjælper ofte at lade andre se på tingene. Hvis I ikke hører mere i
denne sag, så er løsningen fundet. Tak herfra.

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 23:10

> [...]

> Det hjælper ofte at lade andre se på tingene. Hvis I ikke hører mere i
> denne sag, så er løsningen fundet. Tak herfra.

Det må vi håbe. Vi kan ikke undvære vores gamle hardware. Og ja, det er
det med mystiske problemer, der skal alt prøves, selv løsninger der
umiddelbart virker helt hen i vejret.

Og nu så jeg så, der var en der snakkede mandetimer. Personligt, så vil jeg
hellere sidde og lodde og lappe på mit det gamle så det kan bruges igen,
uanset timerne. Det har 2 fordele, det ene er som du sagde, man lærer noget
og det andet er, at det er noget fis bare at smide væk. Jeg er da glad for
at hardware er blevet billigere, men det er bestemt ikke en fordel for
miljøet, at det er blevet så billigt at det ikke kan betale sig at reparere
tingene mere.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 20-04-05 19:37

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

> [...]
>indtil igår. OEM-musen har ingen problemer overhovedet, så nu er jeg
>henvist til denne (den har intet hjul, så jeg er lidt vild efter at

Gi' det en omgang med rystepudseren korn 70. ; -P

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard