vedr. uorginale printer patroner
Fra : Johnny B 2000

Dato : 17-04-05 18:28

hvad kan en uorg. farvepatron lave af ballade, som en org. måske ikke kan,
hvad er forskellen helt præcis på en org. og en uorg. udover prisen ???

kan en uorg. lave rav i selve printeren ( dårlig bælk m.m. ) ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-05 19:30

Johnny B 2000 wrote:
> hvad kan en uorg. farvepatron lave af ballade, som en org. måske ikke
> kan, hvad er forskellen helt præcis på en org. og en uorg. udover
> prisen ???

De fleste uoriginale patroner er formentlig ligeså gode, som de
originale -men ken dog ikke udelukke en anelse nuanceforskel i forhold til
de originale, da "oprskriften" formentlig ikke er nøjagtig ens.

Man kan vel også være udefor, at kvaliteten af blækket er dårligere, så
dyserne stopper hurtigere til - eller måske er længere om at tøre .....

Hvis man køber originale Canon, så ved man hvad man får og de er altid ens -
men med uoriginale kan det være et lotterispil, hvis man ikke køber samme
mærke hver gang.....

Men jeg har selv ganske udmærkede erfaringer med uoriginale patroner til
Canon i850 og Pixma IP4000, og køber normalt hos www.printmore.dk med
udmærket resultat........

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Brian R.

Dato : 18-04-05 11:22

> Men jeg har selv ganske udmærkede erfaringer med uoriginale patroner til
> Canon i850 og Pixma IP4000, og køber normalt hos www.printmore.dk med
> udmærket resultat........

Sjovt du netop hiver www.printmore.dk dem frem som et godt eksempel. Jeg har
et tilsvarende dårligt med de samme patroner til min canon i865 - her er
printhovendet blevet ødelagt af dårlige patroner. Resultatet blev at
garantien ikke dækker, idet der er anvendt uoriginalt blæk- og et nyt
printhovede koster ca. kr. 500 (ebay.de).

Da denne pris ligger noget over det acceptable, så jeg har købt mig en ny
IP4000 til ca. kr. 930 inkl. 5 nye canon patroner.

Med venlig hilsen
Brian R - der fremover kun bruger originalt blæk.