Ram til Abit IC7-G bundkort
Fra : A.N.

Dato : 17-04-05 14:48

Hej gruppe

Jeg har 2 blokke 256 Corsair ram i mit IC7 bundkort, det er i slot 1 og 3
det virker fint,
men nu vil jeg gerne sætte flere ram i slot 2 og 4, men i instruktionsbogen
står der at de skal være
samme type og størrelse.
Nu er mit spørgemål kan der sættes 2 512mb ram blokke i slot 2 og 4.eller
skal de være nøjagtig samme type og størrelse som 1 og 3 ?

Jeg vil stadig køre dual.

Hilsen Axel

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 19-04-05 09:13

> Nu er mit spørgemål kan der sættes 2 512mb ram blokke i slot 2 og 4.eller
> skal de være nøjagtig samme type og størrelse som 1 og 3 ?

Det mest optimale var nok at alle modulerne var helt ens både med mærke og
hastighed, men så længe du kører "parvis ens størrelse" burde det fungere
fint til dual, men indimellem kan man jo være uheldig... Jeg kan fx ikke få
mine 2*512mb kingston hyperX til at køre dual på mit ic7 board selvom det er
et matched dual pair... men det har jeg så efterfølgende fået af vide at der
bare er et eller andet med kingston og abit.