Printer og indtørring af toner
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 12:18

Hey

Har en HP 890C printer som egentlig er ganske fin. Den har bare den ulempe
at dyserne forstopper eller tørrer ud.
Det er efterhånden blevet til rimelig mange patroner á 300 Kr som jeg har
måtte smide ud som har været næsten fulde endnu.

Har prøvet at putte patronerne i salmiak som skulle opløse dem osv. men
intet har hjulpet så de kommer til at fungere 100% igen.

Problemet er at vi ikke bruger printeren mere end 1 gang pr måned eller hver
anden måned.

Er der nogen foreslag til hvad man kan gøre?

Andre printere som kan overleve vores lille behov ud over farvelasere?

--
Tom

Fra : Pico

Dato : 17-04-05 18:16

Tom wrote:
> [...]
>
> Har prøvet at putte patronerne i salmiak som skulle opløse dem osv.
> men intet har hjulpet så de kommer til at fungere 100% igen.

Jeg har også prøvet alt muligt, intet er efektivt

> Problemet er at vi ikke bruger printeren mere end 1 gang pr måned
> eller hver anden måned.
>
> Er der nogen foreslag til hvad man kan gøre?

Ja gør dete til en vane at skrive noget ud med jævne mellemrum, f. eks.
hver søndag. det behøver bare være nogle få linier, men gør dem
farveglade ved at benytte alle de farver der er i jeres printer.

Pico

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-05 22:23

> [...]
>
> Har prøvet at putte patronerne i salmiak som skulle opløse dem osv. men
> intet har hjulpet så de kommer til at fungere 100% igen.

Hvem har bildt dig ind, at du skal bruge salmiak?
Det er vandbaseret blæk, og hp anbefaler selv, at man opløser evt.
forstoppelser med rent postevand. Lidt halvvarmt vand i en underkop. Stil
patronen ned i ca. 5 min. Den skal være dækket ca. 2-3 mm.
Prøv med et stykke køkkenrulle, at duppe på printerhovedet og se så, om der
er kommet hul på alle farverne. Ellers må du give den 5 min til.

Kurt

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 06:55

> [...]
> Prøv med et stykke køkkenrulle, at duppe på printerhovedet og se så, om
> der er kommet hul på alle farverne. Ellers må du give den 5 min til.

Jeg har haft problemet med nogle jeg genfyldte til min HP930C. Den stoppede
en gang i mellem. Så fandt jeg ud af at man men en injektionssprøjte uden
nål kan lave overtryk i beholderen. Så virkede den igen. Husk at lukke med
tape igen. Jeg ved ikke hvordan patronerne ser ud til en 890, men det er da
værd at prøve.

Thomas