Test af Firewire port på PC
Fra : Henrik M

Dato : 11-04-05 19:04

Hej Alle

Er der nogle af jer der ved, hvordan man kan teste om en Firewire Port på
en PC virker eller ej. Jeg har muligvis en defekt Firewire Port i PC'en og
derfor tør jeg ikke sætte en firewire enhed til den.

Firewire porten er bygget sammen med mit motherboard.

Findes der evt. en elektronisk dims som kan teste den?

På forhånd tak

Henrik Møller

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-04-05 14:23

Henrik M wrote:
> [...]
> en PC virker eller ej. Jeg har muligvis en defekt Firewire Port i PC'en og
> derfor tør jeg ikke sætte en firewire enhed til den.

DU kan jo starte med at måle med et voltmeter på de enkelte ben, og se
hvilken spænding der kommer ud. Jeg tror ikke du risikerer noget ved at
sætte en fremmed enhed til, medmindre porten direkte leverer højspænding
eller lign.

Hvordan ahr du fået en ide om at den er defekt, og er du sikker på at
den er forbundet korrekt til dit mobo?

Fra : Henrik M

Dato : 13-04-05 20:44

Hej Esben

Har (eventuelt??) haft en defekt ekstern harddisk tilsluttet via
firewire. Firewire interfacet brændt af på harddisken. Du har muligvis
ret i at firewire porten kan være forkert forbundet til mobo. Det vil
jeg undersøge.

Da jeg ikke ved om firewire porten på motherboardet er ok eller blevet
beskadiget, tør jeg ikke tilslutte den nye eksterne harddisk, når jeg
får den gamle ombyttet.

Henrik M.

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in