hvilken harddisk?
Fra : img

Dato : 09-04-05 13:09

jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
hvad er deres ulemper og fordele?

Fra : Sejersen

Dato : 09-04-05 13:21

"img" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in news:aBP5e.6086$jV.309
@fe36.usenetserver.com:

> jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
> hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
> hvad er deres ulemper og fordele?

Efter selv at have prøvet både Maxtor og Seagate, faldt valget
for mig på Seagate tilsidst.
Jeg blev træt af alle de crashes jeg havde med Maxtor disks
og enda 2 der døde helt og holdent.
De problemer har jeg aldrig haft med en eneste af de Seagate
disks jeg har kørt med i tidernes løb.

Fra : Tonni

Dato : 09-04-05 13:46

Hmm du er heldig! - Jeg har selv, som tekniker, fået en del både max. og
seag. til ombytning!
Som det ser ud nu tror jeg min næste disk bliver en WD....

Med venlig hilsen
Tonni

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-04-05 19:01

Jeg har 5 Maxtor fra 80 til 200 GB, og jeg har ikke haft problemer med en
eneste. Havde en IBM tidligere men den stod helt af.
Har dog investeret i et tower hvor diskene kan køles ned så de konstant
kører på en temperatur på 25-30 grader.
Tror det har en del at sige, at de ikke bliver for varme.

Thomas

Fra : CopyCat

Dato : 09-04-05 13:09

> jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
> hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
> hvad er deres ulemper og fordele?

Iflg. Storagereview så er det bedste køb, hvis man ønsker en hurtig harddisk
, en Maxtor Maxline 3, som sata ..

men så igen ., fordelen ved at vælge en WD ., er jo nok at de ikke har ry
for at gå i stykker ..

~~Frank .,

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-05 14:33

> men så igen ., fordelen ved at vælge en WD ., er jo nok at de ikke har ry
> for at gå i stykker ..

Jeg har da en WD 400BB disk i min PC som har været ustabil flere gange,
men den fungerer dog fint pt. - men i dens SMART status står at den er
90% healthy

Fra : CopyCat

Dato : 09-04-05 16:07

> Jeg har da en WD 400BB disk i min PC som har været ustabil flere gange,
> men den fungerer dog fint pt. - men i dens SMART status står at den er
> 90% healthy

Lidt træls ..

Jeg kører selv med 3 * 200 Gb WD sata + 160 Gb WD Pata., og jeg har endnu
ikke haft problemer med nogen af dem ..

Min gamle computer kørte med 74 Gb WD Sata ., og 160 Gb Pata på Sata, heller
ikke der var der nogen problemer ..

jeg har slet ikke haft de store disk problemer selv, 1 IBM 40Gb, 1 Hitachi
40 Gb (14 dage) og en Seagate på over 2 år ., som er døde ..

Lige PT kommer der ikke andet end WD i computere her i huset ..

~~Frank ..

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-05 14:33

img wrote:
> jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
> hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
> hvad er deres ulemper og fordele?

Køb en Western Digital Raptor til dine programmer og styresystem, og så
en billig 200-300 GB harddisk til alt det andet som du ikke bruger konstant

Fra : Anders Pedersen

Dato : 09-04-05 22:48

On Sat, 9 Apr 2005 14:08:37 +0200, img wrote:

> jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
> hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
> hvad er deres ulemper og fordele?

Den rigtige gruppe er
dk.edb.hardware.drev

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 10-04-05 13:03

Hej
Jeg vil ikke gøre mig klog på hvilket fabrikat der er det bedste, men har
man problemer med varme og støj af forskellig art så er Seagaten langt at
foretrække især hvis der er tale om diske af den nævnte størrelse..
mvh
Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-05 17:42

Kurt Pedersen skrev:

> Jeg vil ikke gøre mig klog på hvilket fabrikat der er det bedste, men

Svar lige på det rigtige indlæg, ikk'?

Og læs venligst noget om citatteknik:

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-04-05 21:41

On Sat, 9 Apr 2005 14:08:37 +0200, "img" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

>jeg skal købe en ny harddisk på 250 gb.
>hvad skal man vælge af wd,seagate,maxtor eller hitachi?
>hvad er deres ulemper og fordele?

Jeg har 2 Seagate harddiske i min pc, en i en bærbar enhed, og købt en
til min fars computer.
Nu har jeg valgt en Seagate også til min lillebrors.

Jeg har tidligere haft problemer med både IBM, Maxtor og Western Digital
og Seagate er det eneste fabrikat der aldrig har givet mig problemer.

Jeg skal indrømme at nogen af de oplevelser jeg har er over 10 år gamle,
men de tæller stadig for mig :)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.