biiip
Fra : Jon Loldrup

Dato : 08-04-05 15:35

Er der en universel standard for hvad de forskellige pc-bib ved
opstart skal betyde, eller skal man være i besiddelse af
motherboardets manual for at kunne gøre sig håb om at forstå meningen?

mvh Jon Loldrup

Fra : Ejnar Jensen

Dato : 08-04-05 16:36

Hejsa.

Yepper, man skal have manualen, der skulle det stå i, hvad de
forskellige biiip lyde betyder.

Hvad er det for en pc?.

Mvh.
Ejnar.

Fra : Jon Loldrup

Dato : 08-04-05 16:52

On 08 Apr 2005 15:36:06 GMT, Ejnar Jensen <ejnars@pc.dk> wrote:

>Yepper, man skal have manualen, der skulle det stå i, hvad de
>forskellige biiip lyde betyder.

øv!

>Hvad er det for en pc?.

Det er bare et ældre motherboard jeg har købt for 100 kr.
Tilsyneladend et compaq-motherboard, hvilket vidst gør forhåbningerne
om at kunne finde en manual på nettet meget små...

mvh Jon Loldrup

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-04-05 20:21

Jon Loldrup wrote:
> Det er bare et ældre motherboard jeg har købt for 100 kr.
> Tilsyneladend et compaq-motherboard, hvilket vidst gør forhåbningerne
> om at kunne finde en manual på nettet meget små...

Jeg har flere gange med succes brugt programmet Everest Home Edition til at
finde nogle flere oplysninger om hardware i en PC. Programmet er gratis og
kan downloades her:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-04-05 23:03

"Ejnar Jensen" <ejnars@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Yepper, man skal have manualen, der skulle det stå i, hvad de
> [...]
Det står sjældent i manualerne mere. Men der findes en del hjemmesider, hvor
man kan se dem.
Man kan bl.a. se nogle her:
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Kurt

Fra : Kludder

Dato : 08-04-05 20:30

Har sendt dig en mail.. med hvad de forskellige Bip Lyde Betyder..

Fra : Rander

Dato : 08-04-05 22:46

Fri, 08 Apr 2005 16:35:25 +0200 brugte Jon Loldrup 6 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>Er der en universel standard for hvad de forskellige pc-bib ved
>opstart skal betyde, eller skal man være i besiddelse af
>motherboardets manual for at kunne gøre sig håb om at forstå meningen?

Det er ikke specifikt for hver motherboard, men der er forskelle fra
BIOS-producent til BIOS-producent. Slå din BIOS op, så skulle du kunne
finde POST-koderne...

http://rander.dk (temporarily down!)

Vi synger "Ære være Gud i øjet". (Jenny Kristine, 9 år)