Hvad er der sket her?
Fra : Monty

Dato : 07-04-05 23:15

Jeg har en maskine der kører xp pro. Der sidder 2 harddiske i den. Den ene
på 20 gb og den anden på 60 gb(2 partioner).
Normalt ligger windows på c-drevet som der den på 20 gb men efter en crash
og formatering ect er der sket det mærkelig at min windows nu ligger på
d-drevet.

På en eller anden måde er der blevet byttet op på diskene. Jeg har ikke haft
nogen af dem ude ect. Hvordan kan den ene partion som før hed D lige
pludselig rykke bagud og hedde C.

Monty

Fra : Martin

Dato : 07-04-05 23:48

My computer>manage>disk management...
Mvh Martin

Fra : Woodi

Dato : 08-04-05 02:27

"Martin" <nomail@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> My computer>manage>disk management...
> Mvh Martin

Guddd, er der stadig nogen der bruger engelske Windows versioner i det
21´århundrede.

Vh. Woodi.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 10:29

Woodi skrev:

> Guddd, er der stadig nogen der bruger engelske Windows versioner i
> det 21´århundrede.

Ja, så slipper man for dårlige oversættelser.

Fra : Ejnar Jensen

Dato : 08-04-05 12:36

Hej Monty.

jeg tror det er gået galt under din instalationen af Windows XP
PRO!?.

Men hvis du har Partition Magic, kan den klare tricket for dig!.

Mvh.
Ejnar.

Fra : JK

Dato : 08-04-05 12:46

On Fri, 8 Apr 2005 00:14:59 +0200, "Monty" <montyFJERN@mail.adsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>På en eller anden måde er der blevet byttet op på diskene. Jeg har ikke haft
>nogen af dem ude ect. Hvordan kan den ene partion som før hed D lige

crash og formattering !

med hvilket værktøj ?

C-drev har måske været ntfs, d-drev måske fat32

Windows installationen foretrækker som regel et fat32, eller rettere
er programmeret til at bruge det drev.

Ialfald kommer der en menu op under installation, hvor man skal vælge
drev.

Engelsk windows, ja, hvad ellers ? oversat software fuld af fejl.

John

Fra : Brian Lund

Dato : 08-04-05 19:48

> [...]
> er programmeret til at bruge det drev.
>
> Ialfald kommer der en menu op under installation, hvor man skal vælge

Jeg har lige installeret XP Pro på en maskine hvor det ene drev var fat32 og
det andet NTFS, den valgte blot det første dreb, som var NTFS, og nu c-drev!

> Engelsk windows, ja, hvad ellers ? oversat software fuld af fejl.

Jeg har kørt dansk windows 2000 siden 9 september 2004 uden problemer, og
før det har jeg også kørt dansk windows 2000 i halve og hele år uden
problemer! (Bortset fra harddiskcrashs som er grunden til jeg har måttet
reinstallere de sidste 3 gange...)!

Faktisk har jeg haft en installation af Windows ME kørende i 1½ år uden
nogen alvorlige problemer!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-05 09:17

Brian Lund skrev:

> Jeg har kørt dansk windows 2000 siden 9 september 2004 uden
> problemer, og før det har jeg også kørt dansk windows 2000 i halve og

Fejl i oversættelserne, ikke i programkoden!