sort skærm under boot?
Fra : Mickael

Dato : 06-04-05 22:26

Hej,

Jeg har brug for at komme ind i bios, men har sort skærm under opstart.
Skærmen forbliver sort til Windows starter op. Når jeg holder "delete" nede
under boot, forbliver skærmen bare sort!

Nogen forslag?

Mickael.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-04-05 23:39

"Mickael" <mickael@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skærmen forbliver sort til Windows starter op. Når jeg holder "delete"
> nede under boot, forbliver skærmen bare sort!

Har du sørget for, at skærmen tændes i god tid, så den kan nå at reagere i
ordenligt tid.
Bruger du usb tastatur? Så kan det være, at usb ikke er sat til at virke
under boot, og derfor virker del ikke. Jeg går selvfølgelig ud fra, at del
med sikkerhed er den tast, som bringer dig i bios?
Hvis det er usb tastatur, så prøv at sætte et ps2 tastatur på i stedet.

Kurt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-04-05 00:02

Mickael wrote:
> [...]
> Skærmen forbliver sort til Windows starter op. Når jeg holder "delete" nede
> under boot, forbliver skærmen bare sort!

Det lyder som om din skærm er tilsluttet via DVI på et gfx kort der
bruger VGA udgangen som primær udgang... sæt stikket over i VGA stikket
og prøv at se om du får billede her

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 05:33

Mickael skrev:

> Nogen forslag?

Hvis de andre forslag glipper, så prøv at reset'e BIOS. I
bundkortmanualen findes en vejledning.

Hvis du at en eller anden grund ikke har den manual, så kan du hente
megen hjælp i dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Hans

Dato : 07-04-05 07:38

Mickael wrote:
> [...]
> opstart. Skærmen forbliver sort til Windows starter op. Når jeg
> holder "delete" nede under boot, forbliver skærmen bare sort!

Hvilken skærm og grafikkort handler det om?

Hans

Fra : Mickael

Dato : 07-04-05 10:05

Tak for forslagene!

desværre har ingen af dem virket.

Grafikkortet er et Matrox Marvel G200 AGP, skærmen er en LG FLATRON ez
T710BH og bundkortet er et ASUS K7V.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 17:01

Mickael skrev:

> desværre har ingen af dem virket.

Så har du nok en defekt et sted.

Hvor meget starter op?
Lyde?

Prøv at skifte grafikkort.
Prøv at skifte skærm.
Prøv at sætte delene i en anden maskine.
Prøv CPU'en med andet hardware.

Skift kun én ting ad gangen

Og læs venligst på linket nedenfor

Fra : Ove Pedersen

Dato : 07-04-05 16:57

> [...]
> Skærmen forbliver sort til Windows starter op. Når jeg holder "delete"
> nede under boot, forbliver skærmen bare sort!

Det kan være at din skærm simpelthen ikke kan magte den lave opløsning under
POST.
Har du ikke en eller anden anden monitor du kan tilslutte under forsøgene.

Ove Pedersen

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-04-05 18:13

> Nogen forslag?

Hvarffor et bundkort?!
(kode er typisk <Del> , <F2>, <F10> eller <ctrl>+<alt>+<S>)
(Det er forøvrigt KUN bundkortet (og ikke altmuligtandet) der bestemmer
BIOS-adgangskoden)
og vent med at resette BIOS til altandet er forsøgt

Bruger du USB tastatur eller tastatur med "PS/2" (miniDIN) stik?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mickael

Dato : 09-04-05 09:41

Fejlen er fundet!

Kunne ikke starte på det nævnte AGP-grafikkort. JEg skiftede kortet ud med
et PCI-kort, og nu virker det!

Mickael.