Probls. med IBM HD
Fra : BB

Dato : 06-04-05 20:05

Hej med jer
Jeg har en IBM Deskstar 61,5 gb der lige pludselig begyndte at sige
underligt, og jeg kan ikke komme i kontakt med den, så jeg vil høre om der
er nogen der har et tigertrick så man evt. kan komme i kontakt med den, så
man kan rede lidt af dataerne på den.

Måske skulle man prøve at lave en ny spor 0 på den, men jeg kan ikke lige
huske DOS kommandoen for det.

Hilsen BB

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:16

BB skrev:

Prøv i dk.edb.hardware.drev

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 22:17

BB wrote:
> [...]
> man kan rede lidt af dataerne på den.
>
> Måske skulle man prøve at lave en ny spor 0 på den, men jeg kan ikke lige

Tja sådan går det med IBM diske

Prøv at tage den ud og lægge den ved siden af maskinen, på siden, på
hovedet eller hvad der nu hjælper. Sæt den evt til en anden maskine.
eller tab den fra 1 meters højde (har hørt det har hjulpet nogen)

Hvis ikke det hjælper, så overvej om dataene på den er vigtige nok til
at der skal gøres mere ved det

Fra : Sander

Dato : 07-04-05 20:09

Eller en tur i fryseren, men husk lige på at det sikkert
er glasplader der ligger i den, så et fald fra en meters
højde er nok ikke nogen god ide.

Sander.