HP psc 2210 som netværksprinter
Fra : Dennis

Dato : 05-04-05 10:12

Hej ng

Jeg har en HP psc 2210 all-in-one printer, som jeg gerne vil have sat op
så den kan fungere som netværksprinter.

Spørgsmålet er nu, hvordan gør jeg det bedst og billigst?

Jeg har hørt at der nogen gange kan være problemer, med
2-vejskommunikationen hvis der kommer noget i mellem printer og pc.
Tænker her på, om scanner funktionen går tabt til pc'en?

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 05-04-05 11:32

> Jeg har en HP psc 2210 all-in-one printer, som jeg gerne vil have sat op
> så den kan fungere som netværksprinter.
> Spørgsmålet er nu, hvordan gør jeg det bedst og billigst?
Der skal bare være netværktilslutning på på HP, og så skal du bare have en
hub hvis ikke der er netværkstilslutning kunne jeg tænke mig at du via usb
hub tilsluttede flere pcer til din HP jeg ved ikke om det fungere men det
burde vel gøre. En hub koster ikke mange basse øre.

> Jeg har hørt at der nogen gange kan være problemer, med
> 2-vejskommunikationen hvis der kommer noget i mellem printer og pc. Tænker
> her på, om scanner funktionen går tabt til pc'en?

Ja med ældre styresystemer som windows 95/98 Og måske hvis din HP er lige så
gammel som min HP laserjet5L altså over 5 år ellers tror jeg ikke lige det
problem eksistere. Venligst Glenn.

Fra : Esben

Dato : 07-04-05 01:23

"Dennis" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Jeg har en HP psc 2210 all-in-one printer, som jeg gerne vil have sat op
> så den kan fungere som netværksprinter.
>
> Spørgsmålet er nu, hvordan gør jeg det bedst og billigst?

En billig linksys/trendnet/dlink/netgear etc printserver er måske et forsøg
værd - En HP Jetdirect box er ikke officielt supporteret (hermed ikke sagt
at det ikke vil virke).

> Jeg har hørt at der nogen gange kan være problemer, med
> 2-vejskommunikationen hvis der kommer noget i mellem printer og pc.

> Tænker her på, om scanner funktionen går tabt til pc'en?

Det gør den ret sikkert.

--
Esben