Kølepads til amd cpu
Fra : Nicolai

Dato : 01-04-05 09:48

Hej

Jeg er ved at sætte en pc sammen, og skal have sat cpu/køler på, men amd
anbefaler at man bruger deres pads. Der har siddet kølepasta på før, men
hvad er bedst, pads eller pasta? Og kan man overhovedet købe de pads i
løsvægt? (jeg har ikke kunnet finde dem).

Mvh

Nicolai

Fra : Ding-Dong

Dato : 01-04-05 09:51

Nicolai skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad er bedst, pads eller pasta? Og kan man overhovedet købe de pads i
> løsvægt? (jeg har ikke kunnet finde dem).

Jeg har ikke hørt om pads før og aner ikke hvad det er, men det kan jeg vel
lære:c)
Prøv i øvrigt www.studiedata.dk - har selv handlet med dem og de har en
masse dimsedippedutter til alskens ting:c)
Med venlig hilsen

Ding-Dong

Fra : JK

Dato : 01-04-05 10:46

On Fri, 1 Apr 2005 10:48:18 +0200, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>hvad er bedst, pads eller pasta? Og kan man overhovedet købe de pads i
>løsvægt? (jeg har ikke kunnet finde dem).

Hvis det er de der kobberplader, shims, du mener. Så kan man sagtens
undvære dem.

Hvis du taler om termotape, så leveres en 'in-a-box' amd64 med et tykt
lag termotape på cpu'en.
Jeg valgte at skrabe det af, med en træpind og terpentin. Brugte
derefter et tyndt lag pasta.

John

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-04-05 12:11

Nicolai wrote:
> [...]
> hvad er bedst, pads eller pasta? Og kan man overhovedet købe de pads i
> løsvægt? (jeg har ikke kunnet finde dem).

Det allerbedste er at fjerne det der sidder, og smide noget kølepasta
på. En lille dråbe er nok, og derefter fordele det ud over selve kernen,
og så skrabe det af igen med noget hårdt, sådan så det kun fylder i de
ridser der måtte være! Jo mere kølepasta man bruger, jo mere isolerer
det mellem køler og CPU, hvilket ikke er meningen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 09:21

Esben von Buchwald skrev:

> fylder i de ridser der måtte være! Jo mere kølepasta man bruger, jo
> mere isolerer det mellem køler og CPU, hvilket ikke er meningen.

Exactly. Kølepasta har en lavere termisk modstand end luft, men en
højere termisk modstand end aluminium og kobber. Kølepastaen skal
derfor kun forhindre luftlommer mellem CPU og køler.