Ny og halvdød PC - gode råd modtages med k~
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 04:25

Hm...jeg har bygget mange PC'ere, men ikke en, som har opført sig så mystisk
som nedenstående nye og halvdøde PC.

Da jeg tændte for PC'en første gang (og de efterfølgende mange gange efter
diverse konfigurationsændringer) - lyste lampen på bundkortet stadigvæk rødt
som den skulle, lysglimt i tastaturet fortalte, at det er fundet,
CPU-blæseren kørte lystigt - og så skete der ikke mere - ikke engang et
eller flere bios-bib-koder. A-drevet læser ikke diskette - og CD-drevet
reagerer ikke på udløserknappen.

Alle drev og strøm dertil samt netkort blev frataget strøm og datakabler
blev fjernet, så kun grafikkortet er i. Rammene er forsøgt erstattet med
andre, lige lidt hjælper det. Anden strømforsyning er prøvet. Død - død -
død - og ikke engang et enkelt lille lysglimt kommer frem på monitoren.

Alt nedenstående er nyt:

Miditower X-Gaming ATX kabinet isat Suntek strømforsyning
QDI Superb 4E bundkort
med Intel Celefon D processor 320 - 2,4 GHz (533 MHz FSB / 256 KB L2 Cache)
(- skulle efter manualen kunne supportere "Intel Celeron socket 478 -
1.7/1.8 GHz and above - supports 400/533 MHz host bus speed").
SIS 315 grafikkort og flere andre er forsøgt prøvet
Maxtor +9, 80GB, Fluid, ATA133, 7200PRM 1
Kingston DDR266, 256 MB
LiteOn CDRW SOHR-5238S-01C
Vikings Keyboard KB-240
PS 2 mus

- gode råd er særdeles velkomne og modtages med kyshånd!

Venlig hilsen
Annie

Fra : Søren Lund

Dato : 31-03-05 07:21

Annie wrote:

> [...]
> Vikings Keyboard KB-240
> PS 2 mus
>
> - gode råd er særdeles velkomne og modtages med kyshånd!

Tjek om alle fladkabler til diske, CDROM og diskette drev vender
rigtigt. Hiv evt. alt fra udover selve bundkortet og se, om der sker
noget. Det kan også være nødvendigt at nulstille BIOS med den jumper,
som sikkert findes på bundkortet et eller andet sted.

--
Med venlig hilsen,
Søren Lund

Fra : Finn og Angela

Dato : 31-03-05 12:07

> [...]
> (- skulle efter manualen kunne supportere "Intel Celeron socket 478 -
> 1.7/1.8 GHz and above - supports 400/533 MHz host bus speed").

Sikker på bundkort supporterer Celeron D?

Her:

http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/S4E.htm

ser det ud til at Celeron support er 1,7-1,9?

Hilsen Finn

Fra : Ejnar Jensen

Dato : 31-03-05 13:57

Hej Anni.

Jeg har selv været ude for det samme, og det viste sig at det var
CPUen som ikke passede til bundkortet!. Jeg kan godt se du skriver
at dit skulle passe sammen efter manualen, men jeg ville nu
alligevel lige checke det en ekstra gang hvis jeg var dig.

Mvh.
Ejnar.

Fra : PA

Dato : 31-03-05 16:54

"Annie" <inni-snabela-grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Annie
>Dit problem er >SIS 315 grafikkort som er 3,3 volt.
Du skal have en 1,5 volt kort .
Lampen der viser rødt en advarsel.
MVH Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 00:20

Tak til alle for jeres svar)

Desværre havde jeg overset, at Internet-leverandøren af CPU'en ikke havde D
med i sin salgsbeskrivelse af den - nemlig, at det var en Intel Celeron D
(320).

D'et stod i Intel-logo'et længere nede på siden. Ak ja, så blev jeg det
klogere - og godt 500 kr. fattigere, for i morgen skal jeg ud og købe en ny
Intel Celeron-processor (uden D). Så får jeg at se, hvornår jeg evt. får
brug for den overskydende.

De venligste hilsner
- og endnu engang tak
-og fingerkys fra