Skærm Aldi
Fra : Pico

Dato : 27-03-05 22:28

Er den skærm Aldi har fra på onsdag god nok til billedredigering ? Er
der nogen der har prøvet den ? Se spec.:
MEDION
19" TFT skærm

Synlig skærm diagonal 48.2 cm
Reaktionstid typ. = 8 ms
VGA- og DVI-D-stik med automatisk signaldetektering (DVI-kablet sidder
fast på skærmen)
Kontrastforhold typ. = 700:1
Lysstyrke typ. = 300 cd/m²
Maksimal opløsning 1280 x 1024
Universal netdrift (AC 100-240V ~ 50-60HZ)
Synsvinkel horisontal/vertical typ. = 150°/135°
To integrerede højttalere
Minimal stråling efter TCO03

Pico

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 23:53

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maksimal opløsning 1280 x 1024
> Universal netdrift (AC 100-240V ~ 50-60HZ)
> Synsvinkel horisontal/vertical typ. = 150°/135°

Den Responstid lyder ihvertfald utrolig. Der findes mig bekendt ikke andre
TFT-skærme endnu, som er så hurtige

mvh
Ebbe

Fra : Pico

Dato : 28-03-05 00:01

Ebbe wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den Responstid lyder ihvertfald utrolig. Der findes mig bekendt ikke
> andre TFT-skærme endnu, som er så hurtige

Det har jeg også tygget lidt på og så er det "kan man stole på det de
skriver" ?
Pico

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-03-05 00:17

:

> Det har jeg også tygget lidt på og så er det "kan man stole på det de
> skriver" ?
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

Faktisk findes en lignende skærm med samme "navn" hos TDC - med samme
specifikationer.
Mon ikke det passer godt nok?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-05 01:08

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Det har jeg også tygget lidt på og så er det "kan man stole på det de
> skriver" ?

Nu har 8ms skærme været fremme i et stykke tid, 4ms skærme er mere noget
man burde måbe over.

Men du kunne jo kigge lidt i dk.edb.hardware.skaerm der er et par tråde om
Aldien.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-05 00:11

Ebbe wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den Responstid lyder ihvertfald utrolig. Der findes mig bekendt ikke andre
> TFT-skærme endnu, som er så hurtige

Er der ikke rimelig mange skærme der har den hastighed nu? Eller har jeg
misforstået noget ved overstående?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-05 00:18

Pico skrev:

> Er den skærm Aldi har fra på onsdag god nok til
> billedredigering ?

Lav synsvinkel, hvilket 150°/135° er, at ikke nogen fordel ved
billedbehandling og med den lave responstid (8 ms) kunne det
tyde på, at skærmen kører med et TN-panel, hvilket er udmærket
til f.eks. hurtige spil, men knapt så egnet til billedbehandling.
Læs evt.: <http://www.syntaxgroups.com/superips.html>.

Fladskærme med S-IPS-paneler er ofte dyrere end fladskærme med
andre paneler, men de er efter min mening den ekstra pris værd
og specielt hvis man primært bruger sin computer til billed-
behandling.

FUT: dk.edb.hardware.skaerm.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-03-05 14:01

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Er den skærm Aldi har fra på onsdag god nok til billedredigering ? Er
> der nogen der har prøvet den ? Se spec.:
> MEDION

Hvorfor prøver du den ikke bare selv?

Du har jo en måneds ubetinget returret, så der er da intet at være bange
for.

Claus
--
EDB-bord til salg!
http://www.tersgov.dk/salg.htm

Fra : Pico

Dato : 28-03-05 22:33

Claus Tersgov wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Hvorfor prøver du den ikke bare selv?
>
> Du har jo en måneds ubetinget returret, så der er da intet at være
> bange for.

Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg er nok lidt gammeldags, jeg kan
ikke lide at købe noget bare for at prøve det
Som madsen skriver er det nok ikke verdens bedste til billedbehandling.
En af vennerne køber den i morgen så kan jeg prøve den hos ham.
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-03-05 23:18

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg er nok lidt gammeldags, jeg kan
> ikke lide at købe noget bare for at prøve det

Hvorfor dog ikke?

Det er jo lige præcis det, der er meningen med returretten, og de stiller
absolut ingen spørgsmål. Det er bare at klø på, det er din jo ret som
forbruger i Aldi. Så længe du behandler vare og emballagen pænt, så er du
absolut i din gode ret.

> Som madsen skriver er det nok ikke verdens bedste til billedbehandling.
> En af vennerne køber den i morgen så kan jeg prøve den hos ham.

Jeg kan generelt ikke lide fladskærme, men det er nok, fordi jeg er
inkarneret tritnitron mand. Lige nu har jeg hele tre af dem stående på
skrivebordet

Claus

Fra : Pico

Dato : 29-03-05 22:41

Claus Tersgov wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Hvorfor dog ikke?

Sådan er vi forskellige

> [...]
>
> Jeg kan generelt ikke lide fladskærme, men det er nok, fordi jeg er
> inkarneret tritnitron mand. Lige nu har jeg hele tre af dem stående

Ja der har jeg kun denne jeg skriver ved. Jeg er også betænkelig ved at
skifte fra sådan en skærm
Pico