Nyt lydkort men ingen lyd i front højttale~
Fra : Cifly

Dato : 27-03-05 08:39

Hej Gruppe

For ikke så længe siden, erhverede jeg mig et nyt lydkort, da det gamle
krakkede.

Nu ville jeg lytte til musik ved pc'eren og isatte hovedtelefoner i
lydudgangen på fronten. Men der komme ikke det mindste lyd ud. Det gør der
tilgengæld fra udgangen bagpå, da det jo er tilsluttet direkte til det nye
kort.

Jeg forestiller mig, at det gamle lydkort stadig er koblet til denne udgang.
Kan jeg koble det nye til denne udgang så jeg igen kan lytte til musik
herigennem?

Cifly

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : Peter

Dato : 27-03-05 12:42

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgang.
> Kan jeg koble det nye til denne udgang så jeg igen kan lytte til musik

Jeg kender to systemer, når man taler om front lyd. (derfor kan der
selvfølgelig godt være flere)
I det ene, forbinder man frontstikkene med lydudtag på bundkortet. I det
andet, forbinder man front stikkene, ved at trække ledninger gennem
computeren ud af bagsiden og sætter stikkene i lydkortets udgangs stik.

Peter B

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-03-05 22:21

> [...]
> udgang.
> Kan jeg koble det nye til denne udgang så jeg igen kan lytte til musik

Det fremgår ikke, om det krakkede kort var onboard? Hvis det var er udtaget
i front nok direkte forbundet til bundkortet.
Prøv at se, om der ikke er udtag til det direkte på det nye lydkort i stedet
for.

Kurt

Fra : Cifly

Dato : 28-03-05 09:53

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
| i front nok direkte forbundet til bundkortet.
| Prøv at se, om der ikke er udtag til det direkte på det nye lydkort i

Det gl. kort var netop onboard, og det ser ud til, at det er direkte
forbundet og jeg derfor ikke kan forbinde det nye.
Det nye har en udgang bagi som virker, bare lidt kringlet kontinuerligt at
skifte hovedtlf. ud med højttalere

Fra : Peter

Dato : 28-03-05 12:12

> [...]
> forbundet og jeg derfor ikke kan forbinde det nye.
> Det nye har en udgang bagi som virker, bare lidt kringlet kontinuerligt at

Så er det nok en Sandberg Switchbox MiniJack x2, manuel - Model: 503-86
som på nedenstående link, du har brug for:
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=503-86&goto=productinfo&

Jeg bruger selv sådan en fætter, og kan slet ikke forstå, at jeg har kunne
undvære den.

Peter B

Fra : Cifly

Dato : 28-03-05 12:35

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
|
| Jeg bruger selv sådan en fætter, og kan slet ikke forstå, at jeg har kunne

Ok?! Det vil jeg så kigge nærmere på. Men umiddelbart siger det mig ikke
noget
Tjekker lige om det giver mening, når jeg åbner skalpen.