byg af billig pc
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-05 15:30

Hej

Noget specielt man skal kigge efter hvis man skal bygge en billig pc til
2000 som skal bruges til internet+uddannelsesbrug ?

Jeg har kigget på:

Bundkort
ASRock K7S41
cpu
AMD Athlon Sempron 2300+ 1.58 GHz BOXED
Ram
Kingston ValueRAM 1 x 512 MB
Harddisk
Seagate Barracuda 7200.7 80 GB
kabinet
Aopen ATX Desktop kabinet - H360B er 250W strømforsygning nok?
floppy
Alps 1.44MB Floppy drev
dvd brænder
NEC DVD±writer ND-3520A / Sort

2.258,00 inkl. levering hos www.expressdelivery.dk

Ville dette være okay? nogen der kan anbefale en billig skærm?

Fra : Thomas G

Dato : 24-03-05 22:06

> Noget specielt man skal kigge efter hvis man skal bygge en billig pc til
> 2000 som skal bruges til internet+uddannelsesbrug ?

Hvis du beslutter dig for ikke selv at bygge kan du gøre det for under 2000.

www.shg.dk har en PC til 1795 (dog kun med 128 MB ram ... så lidt ekstra
skal der i).

www.prcdata.dk har en til 1995 (med 256 MB ram)

Begge er mere en hurtige nok til internet og studiebrug, og så behøver du
ikke bekymre dig om strømforsyningen er nok

Begge har følgende spec
- kabinet
- Bundkort
- Strømforsyning
- onboard grafikkort
- 40 GB harddisk
- 128 / 256 MB ram
- Semperon 2200+ processor
- CD-Rom drev
bemærk at modellen fra SHG ikke har noget diskettedrev (hvis det skulle
betyde noget)

mvh Thomas G

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-03-05 00:34

On Thu, 24 Mar 2005 15:30:21 +0100, Bjarke Hansen
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
> 2.258,00 inkl. levering hos www.expressdelivery.dk
>
> Ville dette være okay? nogen der kan anbefale en billig skærm?

Hvis det skal være nyt kan det vist ikke gøres billigere.
Men med lidt flere penge og omtanke kan du lave et billigt og lydsvagt
system. Som samtidig er en del hurtigere og dermed mere "fremtidssikret"
end det du har fået tilbud på der. Men du skal regne med omkring 3000.-
plus software. Og du skal selv samle delene.
Det er ret almindeligt at et meget billigt tilbud som det du henviser til
larmer ret meget. Det kan afhjælpes ved at sætte hastigheden ned på psu
blæseren og skifte box køleren til en bedre/mere stille. Til en billig
maskine er der næsten kun en WhisperRock IV fra Spire at vælge imellem.

/Thomas

Fra : News

Dato : 25-03-05 08:00

Hvis man skal op i 3000 kr. for et lydsvagt system hvorfor så ikke bare købe
en dell dimension 2400 2,4 ghz med 512 mb ram 80 gb disk on board grafik
onboard netkort, incl tastetur og mus for 3051 kr incl samling forsendelse
og moms ....undskyld men så gad jeg dælme ikke selv samle den når det ikke
er for at få bedre dele i

jhb

newssn502lg8bj4i6u@sprinteren...

Fra : News

Dato : 25-03-05 08:07

PS: Glemte lige at der selvfølgelig med en dell dimension 2400 følger en
Windows XP home edition, en Works, og 3 måneders Norton antivirus og
firewall ..... m.m

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-03-05 10:55

On Fri, 25 Mar 2005 08:06:55 +0100, News <jhb2610@hotmail.com> wrote:

> PS: Glemte lige at der selvfølgelig med en dell dimension 2400 følger en
> Windows XP home edition, en Works, og 3 måneders Norton antivirus og
> firewall ..... m.m

Det er bestemt også et godt tilbud. Men du bestemer jo ikke selv hvad der
kommer i. Det gør du når du bygger selv.

/Thomas

Fra : News

Dato : 25-03-05 14:23

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> wrote in message
newssn6ts9embj4i6u@sprinteren...

> Det er bestemt også et godt tilbud. Men du bestemer jo ikke selv hvad der
> kommer i. Det gør du når du bygger selv.
>
> /Thomas

Hej Thomas

Du har så evigt ret man kan ikke bestemme hvad der kommer i men som jeg
læste det første forslag var der bestemt ikke noget der var dårligere
.....derimod en hurtigere processor + en masse software + at den er samlet

JHB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-05 01:50

> [...]
> grafik onboard netkort, incl tastetur og mus for 3051 kr incl samling
> forsendelse og moms ....undskyld men så gad jeg dælme ikke selv samle den

Hvor kan du se det tilbud hos dell?? en dell Dimension 2400, med 256mb ram
står her til 3963,-

Dimension 3000 til 3096,-

Men sådan er det vel altid at dell roder rundt??

Fra : News

Dato : 26-03-05 04:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> står her til 3963,-
>
> Dimension 3000 til 3096,-
>
> Men sådan er det vel altid at dell roder rundt??

Det må være en ud af to ting der gør vi ikke får samme pris: Enten har jeg
af gammel vane valgt at samle den under punktet Mindre og mellemstore
virksomheder hvilket måske kan give en anden pris .... eller også har du 3
års onsite garanti på din jeg valgte kun et år

hilsen
JHB

Fra : News

Dato : 26-03-05 05:08

> [...]
> virksomheder hvilket måske kan give en anden pris .... eller også har du 3
> års onsite garanti på din jeg valgte kun et år

Hej Bjarke

Kan også være fordi du måske har valg et af deres tilbud med skærm igen
hvis jeg har været inde under små og mellemstore virksomheder har jeg haft
muligheden for at vælge helt uden skærm kan faktisk ikke huske om man kan
det under hjemme afd.
JHB